Nowe rekordy i dumni zwycięzcy – tak można podsumować akcję Healthy Cities 2023 organizowaną przez Grupę LUX MED. W tegorocznej edycji wzięło udział 10 tys. uczestników. Wszyscy, którzy brali udział w sportowej rywalizacji przez cały czerwiec chodzili, biegali czy spacerowali dla zdrowia i planety. Mieszkańcy 66 miast na prawach powiatu oraz pracownicy ponad 90 firm wspólnie przeszli 1,8 miliarda kroków.
– Nasza akcja ma przypomnieć, że każdy krok ma znaczenie dla zdrowia. Widzimy, że rola aktywności fizycznej jest wciąż przez wiele osób niedoceniania, dlatego zachęcamy do zmiany nawyków przez wykonanie podstawowych i zarazem najprostszych działań profilaktycznych – chodzenia. Wierzę, że udział w wyzwaniu pozwolił uczestnikom poczuć, jak duży wpływ na nas mają małe zmiany, jakie wprowadzamy do naszej codziennej rutyny – podkreśla Anna Rulkiewicz, Prezeska Grupy LUX MED.
Firmy, których pracownicy zebrali najwięcej kroków, obejmą patronatem projekt rewitalizacji polskich torfowisk, realizowany we współpracy z organizacją UNEP/GRID (działającą w Polsce na rzecz misji Programu ONZ ds. Środowiska). W tym roku przyznano trzy miejsca pierwsze:
Wśród miast pozycję lidera zajęły Świętochłowice. Warto podkreślić, że to już drugie zwycięstwo tego miasta w wyzwaniu Healthy Cities. W tym roku, poza zielonym budżetem o wartości 30 tys. zł, przeznaczonym na wsparcie proekologicznych inicjatyw, miasto otrzyma także nagrodę w postaci organizacji dla dzieci i młodzieży warsztatów z zasad pierwszej pomocy pod nazwą „Umiem Pomóc” . Drugie miejsce, podobnie, jak w zeszłym roku zajęło Świnoujście. Natomiast trzeci był Zamość.
– Każdy kto dołączył do naszego wyzwania jest wygrany. Cieszymy się, że z roku na rok liczba uczestników i ich zaangażowanie w akcję rośnie. To pokazuje, że jesteśmy coraz bardziej świadomi roli jaką profilaktyka ma na nasze życie. Wyzwanie łączy ruch, zdrowie i troskę o planetę pod jednym dachem, co znakomicie koresponduje z duchem zrównoważonego rozwoju. Liczny udział firm pokazuje, że przestaje on być wyłącznie modnym hasłem, a przybiera realny kształt i ma swój wyraz w codziennym życiu – podkreśla Łukasz Niewola, Dyrektor Komunikacji Korporacyjnej i Zrównoważonego Rozwoju Grupy LUX MED.
Tegoroczna akcja była trzecią edycją projektu. W 2022 r. wzięło w niej udział 9 tys. osób, a uczestnicy pokonali ponad 1,5 mld kroków, czyli 27 razy okrążyli Ziemię. Zwycięskie samorządy przeznaczyły zielone budżety m.in. na: zakup pól lawendowych z hotelami dla ptaków i owadów, pojemników na korki, budki dla kaczek czy kotów, a także urządzenia do pomiaru czasu podczas miejskich zawodów sportowych. Z kolei najlepsze w rankingu firmy wspólnie z Lasami Państwowymi posadziły 9 ha drzew.
Więcej newsów z branży TUTAJ.