Logo

Druk Cyfrowy

Papier czy ekran na lekcjach? Wnioski z badania Epson w Polskich szkołach

Epson, dostawca technologii druku i projekcji oraz Fundacja Instytut Edukacji Pozytywnej, podsumowują roczną współpracę, dzięki której edukacja w 300 placówkach szkolnych na terenie całego kraju zyskała na efektywności oraz wyniki badania dotyczącego drukowania w szkołach.

Epson, lider technologii druku i projekcji oraz Fundacja Instytut Edukacji Pozytywnej, podsumowują roczną współpracę, dzięki której edukacja w 300 placówkach szkolnych na terenie całego kraju zyskała na efektywności oraz wyniki badania dotyczącego drukowania w szkołach.

W sumie, z realizacji programu „Szkoła Myślenia Pozytywnego 2.0” skorzystało 32 000 uczniów, a w jego działania zaangażowanych było 3600 nauczycieli i specjalistów. Zajęcia projektu były odpowiedzią na istotną potrzebę, jaką jest komunikacja bez przemocy i umiejętność „dogadywania się”, która nie jest zagospodarowana przez formalne programy nauczania. Co ważne — nabyte w wieku szkolnym — te kompetencje procentują przez całe życie, wpływając na budowanie społeczeństwa obywatelskiego. Warto podkreślić, że tegoroczna edycja prowadzona była w wielokulturowym i wielojęzycznym środowisku powstałym wraz z pojawieniem się w polskich szkół setek tysięcy dzieci z Ukrainy.

Ogólna ilość szkół i instytucji, które wzięły udział tegorocznym przedsięwzięciu to aż 342 placówki, z czego 54 pochodziło z dużych miast, a 288 z mniejszych ośrodków, gdzie znacznie trudniej jest o wzbogacanie oferty edukacyjnej.

Epson, na potrzeby programu, przekazał 300 urządzeń wielofunkcyjnych  EcoTank L3251, wykorzystujących ekologiczną technologię drukowania bez użycia ciepła Heat Free, które stanowiły wsparcie dla wielu projektów edukacyjnych. Drukarki te, ze względu na niskie koszty zakupu kompletu butelek atramentu, sprawdziły się jako ekonomiczne i efektywne narzędzie. Koszt pojedynczej strony druku wynosił mniej niż 1 grosz dla czerni i nieco poniżej 2 groszy dla druku kolorowego. Urządzenia te, jako wielofunkcyjne, umożliwiły nie tylko drukowanie, ale także kopiowanie i digitalizację dokumentów, zdjęć i grafik.

– Wszystkie szkoły, które otrzymały nasze urządzenia L3251, zyskały nie tylko możliwość jakościowego drukowania w trakcie trwania projektu, ale dzięki długowieczności i bezawaryjności sprzętu, także na kolejne lata. Cieszymy się, że mogliśmy wesprzeć tak ważny program edukacyjny i pomogliśmy w eliminacji ograniczeń budżetowych placówek – mówi Ewa Pytlak, przedstawicielka Epson Polska.

Fundacja Instytut Edukacji Pozytywnej, korzystając z tej współpracy, przeprowadziła również badanie na temat roli, jaką druk odgrywa w działaniach edukacyjnych. Wypełniono blisko 200 ankiet online, które pomogły zrozumieć, jak ważna jest obecność sprzętu drukującego w edukacji. Ich wyniki wykazały, że mimo rosnącej roli technologii cyfrowych, dostęp do materiałów na papierze wciąż odgrywa kluczową rolę. Niemal każdy ankietowany (94% badanych), jest zdania, że najbardziej skutecznym sposobem przekazywania wiedzy jest połączenie na różnych etapach pracy, środowisk cyfrowych i analogowych.

epson

– Badanie pokazało, że niezależnie od popularności multimediów i wirtualizacji, dostęp do urządzeń drukujących wciąż odgrywa kluczową rolę w szkołach. Aż 109 respondentów wskazało drukarkę jako urządzenie pierwszego wyboru na lekcji. Pokazuje to jak bardzo odpowiednia technologia może w ogromnym stopniu przyczynić się do skutecznej edukacji. Drukarki Epson ze swą niezawodnością i efektywnością, pozwoliły nauczycielom skupić się na tym, co najważniejsze — edukacji i rozwijaniu kompetencji uczniów – mówi Prezes Fundacji, Małgorzata Nowicka.

W pomocy w rozumieniu przez producentów i decydentów roli sprzętu elektronicznego w szkołach kluczowa jest inna odpowiedź w badaniu. Aż 94% wskazało zdanie: „Najbardziej efektywne jest łączenie środowisk cyfrowych z analogowymi i przenoszenie pracy między nimi na różnym etapie realizacji zadań”, jako najlepiej opisującego skuteczną edukację.

Co więcej, wyniki ankiety pokazały efektywność i wydajność przekazanego sprzętu Epson. Aż 108 respondentów (55%) w ogóle nie musiało uzupełniać pojemnika z atramentem od początku roku szkolnego, 74 z nich (37,5) musiało to zrobić jednokrotnie. Zważywszy długość trwania projektu i intensywność zajęć, to bardzo dobry wynik.

– Drukarki Epson zapewniają niezawodność i jakość, które są niezbędne dla naszej pracy. Mogliśmy drukować w kolorze wszystko, czego potrzebowaliśmy — gazetki, pomoce dla dzieci polskich i ukraińskich, arkusze na zajęcia wyrównawcze itp. bez żadnych obaw o koszty atramentu. Taka swoboda naprawdę bardzo ułatwia codzienną pracę i jest istotna dla końcowego sukcesu zajęć – zauważa Pani Aneta Wysocka z Rybnika, która jest jednym z nauczycieli uczestniczących w projekcie jestzauważa: ”

Podkreślając sukces projektu, Epson przypomina, że do końca sierpnia wszystkie urządzenia EcoTank oferowane są z możliwością wydłużenia gwarancji do 5 lat.


Więcej newsów z branży TUTAJ.