Logo

Marketing MIX

Startuje globalna kampania MARTINI na 160 urodziny

Marka MARTINI wystartowała z nową kampanią “160 Years of Great Taste” [160 Lat Doskonałego Smaku], by uczcić 160 lat swojego istnienia. Celebracja okrągłej rocznicy pozwoli “zajrzeć” do świata MARTINI i zainspirować się kultowym dziedzictwem marki, która stanowi symbol ponadczasowego stylu i elegancji.

W ramach kampanii zaplanowano serię wydarzeń specjalnych, m.in. pop-up marki w DAZI Milano, w którym odbył się również globalny event urodzinowy, masterclass w kultowym barze MARTINI Terrazza z widokiem na mediolańskie Duomo oraz lokalną odsłonę imprezy w Warszawie, zaplanowaną na sierpień.

W te wakacje MARTINI zaprasza wszystkich w nostalgiczną podróż w głąb swej legendarnej przeszłości. Oficjalna celebracja urodzin miała miejsce w czwartek, 5. lipca. W kultowym barze MARTINI Terrazza, zlokalizowanym na imponującym tarasie w sercu Mediolanu, zaproszeni goście mogli spróbować swoich sił w tworzeniu koktajli pod okiem mistrzów w barmańskim fachu.

Tego samego dnia wieczorem odbyła się oficjalna impreza urodzinowa marki. Została zorganizowana w DAZI Milano; słynnym mediolańskim barze z widokiem na Piazza del Sempione. Wśród gości pojawiły się znane osobistości, m.in. aktorka Dakota Johnson oraz Chiara Ferragni – włoska blogerka, bizneswoman, projektantka mody i modelka, która wraz z mężem, piosenkarzem Fedezem, stanowi najpopularniejszą włoską parę celebrytów. Do grona globalnych celebrytów dołączyli polscy goście: aktorka Wiktoria Gąsiewska, modelka Anna Markowska, projektant Dawid Woliński oraz Jakub Kosel i Rafał Jonkisz. Oprawę muzyczną podczas imprezy zapewniła m.in. Mia Moretti. To DJka mająca w swoim portfolio występy na jednych z najbardziej pamiętnych wydarzeń świata mody, organizowanych przez takie marki jak Dior czy Louis Vuitton.

Wydarzenie nawiązywało do “gwiazdorskiej” przeszłości MARTINI, która rozpoczęła się w 1958 roku, wraz z otwarciem baru MARTINI Terrazza. Miejsce to szybko stał się ważnym punktem na kulturalno-gastronomicznej mapie Mediolanu, a zarazem celem wieczorowych wyjść gwiazd ze świata mody i filmu.

– Ten rok będzie rokiem MARTINI! Zaczynamy świętować rocznicę globalnie, korzystając z wyrazistej i emocjonującej kampanii ‘160 Years of Great Taste’, dzięki której zaprosimy wszystkich do świata naszej marki. Chcemy przypomnieć o legendarnym włoskim dziedzictwie MARTINI, a jednocześnie sprawić, by konsumenci z niecierpliwością oczekiwali tego, co przyniesie przyszłość marki – mówi Victoria Morris, Globalny Dyrektor marki MARTINI.


Historia MARTINI sięga 1863 roku, kiedy przedsiębiorca Alessandro Martini oraz zielarz Luigi Rossi założyli markę, która przez kolejne dziesięciolecia odegrała bardzo ważną rolę w promocji włoskiej kultury. Działania reklamowe i współprace z osobistościami z czerwonego dywanu, takimi jak Gwyneth Paltrow, George Clooney czy Charlize Theron, sprawiły, że MARTINI stało się rozpoznawalną i pożądaną marką wermutu na całym świecie. MARTINI w znaczący sposób zaistniało także w świecie sportu, między innymi jako sponsor słynnego wyścigu kolarskiego Giro D’Italia w latach 30., a potem Formuły 1 i rajdów samochodowych – w 1970 roku powstały legendarne paski racingowe MARTINI, które do dziś są obecne w trakcie uroczystości.

Marka zaistniała na rynku w 1863 roku dzięki MARTINI Rosso – był to pierwszy produkt w portfolio marki. Po 47 latach, w 1910 roku, na rynku pojawił się kultowy już aperitif MARTINI Bianco o waniliowych nutach smakowych, który do dziś jest uwielbiany przez koneserów słodkich koktajli. W ostatnich latach marka jeszcze bardziej postawiła na innowacyjność, wnikając do świata alkoholowych trendów z produktem MARTINI ‘Fiero’ i bezalkoholowymi MARTINI ‘Vibrante’ oraz ‘Floreale’. MARTINI w odsłonach 0% wpisuje się w oczekiwania i preferencje smakowe coraz większej rzeszy konsumentów, chcących w lekki i smaczny sposób celebrować życie. To dzięki elastycznemu podejściu, doskonałemu wyczuciu globalnych trendów i odwadze w szukaniu nowych rozwiązań MARTINI nie przestaje zaskakiwać konsumentów i barmanów od 160 lat. Jednocześnie marka pozostaje wierna tradycyjnym recepturom, stworzonym przez założycieli marki.


Przypominamy wywiad z marką TUTAJ.