Jakie produkty są najczęściej kupowane w tym okresie?
Te informacje są niezwykle cenne w chwili organizacji aktywności promocyjnych w okresie sierpień – wrzesień. Produkty z powyższych grup mogą być objęte działaniami promocyjnymi lub stanowić bonus, nagrodę dla klienta w promocjach innych grup produktów.
Działania promocyjne w e-commerce i przy wsparciu digital marketingu dają wiele możliwości. Jakie narzędzia wybrać, aby zmaksymalizować szanse na sprzedaż w tym okresie?
Grywalizacja to mechanizm, który ma na celu wprowadzenie elementu gry, rywalizacji i zaangażowania odbiorcy w promocyjną komunikację firmy bądź marki.
W ofercie TheOneGroup.pl znajduje się wiele propozycji dla tej grupy konsumentów, m.in.: piórniki, ręczniki, bluzy, t-shirty, chusty wielofunkcyjne, czapki i worko-plecaki. Właśnie worko-plecaki stały się głównym bohaterem sierpniowej akcji promocyjnej BACK TO SCHOOL. Jej mechanizm jest połączony z grywalizacją, w której nagrodą jest rabat 18% na zakup worko-plecaków classic. Każdy zainteresowany zakupem worko-plecaka jest zaproszony do gry, polegającej na znalezieniu różnic w grafikach dwóch worków. Wystarczy wysłać liczbę odkrytych różnic na adres biuro@theonegroup.pl, aby zdobyć aż 18% rabatu na worki classic.
Powyższy mechanizm ma zastosowanie zarówno w transakcjach B2B jak i B2C, wcale niekoniecznie odbywających się w e-commerce.
FOMO (and. Fear Of Missing Out) to mechanizm, który jest zabiegiem psychologicznym mającym na celu wywołanie obawy kupującego przed szybkim zakończeniem atrakcyjnej promocji. W jaki sposób go wprowadzić? Wystarczy określić limity czasowe danej akcji, wprowadzić do komunikaci licznik odliczający czas do zakończenia oferty, itp.
Komunikacja wielokanałowa pozwala zwiększyć szanse na dotarcie z komunikatem do przedstawicieli grupy docelowej. Aby akcja promocyjna przyniosła dobre efekty konieczne jest jej aktywowanie w różnych kanałach. I tak np. komunikację email marketingową, warto wesprzeć działaniami w social mediach, przy czym warto pokusić się o kampanie Facebook Ads. W tym wypadku warto też zwrócić uwagę, że w różnych mediach, komunikacja powinna być dostosowana do naszej grupy docelowej, korzystającej z danego medium. Dodatkowo należy zakomunikować promocję na własnej stronie www oraz w miarę możliwości w różnych serwisach zewnętrznych. Dodatkowym wzmocnieniem przekazu mogą być kampanie SMS lub MMS, w których już bezpośrednio na telefon klientów trafiają informacje o akcji promocyjnej.
Szczególnie pomocnym mechanizmami w przypadku sprzedaży w e-commerce jest polecanie kupującemu innych produktów. Wyróżniamy w nich:
Okres akcji promocyjnych BACK TO SCHOOL już się rozpoczął na dobre. Warto wykorzystać jego potencjał, szczególnie, że grupy docelowe tych działań wcale nie muszą się ograniczać wyłącznie do uczniów.
Karolina Przygońska, Dyrektor Komercyjna www.TheOneGroup.pl , współzałożycielka www.smart2know.pl – firmy szkoleniowej z zakresu 4 filarów biznesu: marketingu, sprzedaży, zarządzania i wellbeing.
Więcej newsów z branży TUTAJ.