„Czerwone światło dla nietrzeźwych kierowców. Zielone dla trzeźwego myślenia” – to nie tylko motyw przewodni tegorocznej odsłony programu „Trzeźwo myślę”, ale i wezwanie do realnych działań. Z danych Komendy Głównej Policji wynika, że w roku 2022 zanotowano 2248 wypadków, w których uczestniczyli użytkownicy dróg pod wpływem alkoholu. 268 przypadków było śmiertelnych. – Liczba tego typu zdarzeń z roku na rok maleje, ale problem jest nadal poważny. Tylko przez pierwsze sześć miesięcy obecnego roku policjanci zatrzymali ponad 47 tys. nietrzeźwych kierujących. W rozwiązaniu problemu może pomóc systematyczna edukacja i nieustanne uświadamianie konsumentów poprzez akcje edukacyjne, jak ta prowadzona przez Carlsberg Polska – mówi Dorota Olszewska, Prezes Zarządu Partnerstwa dla Bezpieczeństwa Drogowego.
– Trzeźwe myślenie oznacza rozsądne podejście do konsumpcji alkoholu. Alkohol może towarzyszyć radosnym chwilom w życiu, spotkaniom z przyjaciółmi, ale nigdy nie może towarzyszyć kierowcom. W tej kwestii jesteśmy bardzo poważni i dlatego w naszej tegorocznej kampanii włączamy mocne czerwone światło dla nietrzeźwych kierowców – mówi Agata Koppa, dyrektor ds. ESG i Komunikacji.
– Świat piwa daje dziś wybór również kierowcom, którzy mogą napić się klasycznego lagera w wersji 0,0% czy też szeregu piw smakowych z portfolio piw bezalkoholowych. Marka Carlsberg w tym roku mocno zaangażowała się w akcję i swoim rozpoznawalnym logotypem wzmacnia jedynie słuszny przekaz „nigdy nie jedź po alkoholu – dodaje Aleksandra Borek, Senior Brand Manager Marki Carlsberg.
Program „Trzeźwo Myślę” jest prowadzony przez Carlsberg Polska nieprzerwanie od 2017 roku. Jego realizacja wpisuje się w cel „ZERO nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu” strategii zrównoważonego rozwoju „Together Towards ZERO and Beyond”.
Kampania prowadzona jest od 18 października z wykorzystaniem kanałów digital oraz na nośnikach outdoor.
Więcej materiałów w podobnej tematyce można przeczytać TUTAJ.