Ustka, Ząbkowice Śląskie czy Grodzisk Wielkopolski – każdego roku podobnej wielkości „miasto” znika z bazy dawców szpiku Fundacji DKMS. Powody kurczenia się bazy dawców bywają prozaiczne – to m.in. nieaktualne dane na temat stanu zdrowia lub brak kontaktu z dawcą.
Aby zobrazować skalę zjawiska, fundacja DKMS zaprosiła do udziału w kampanii kilkunastu rozpoznawalnych influencerów z różnych obszarów. W akcję włączyli się m.in. znana psycholog Anna Szlęzak, mistrz Europy w ratownictwie medycznym Marcin „Borkoś” Borkowski oraz znana z programu „Project Lady” Magdalena Zimoląg.
Wielu osobom trudno sobie wyobrazić, że w ciągu roku baza dawców szpiku kurczy się aż o 15 tys. osób. To szokująca, ale również abstrakcyjna liczba. Dlatego zaprosiliśmy do udziału w kampanii influencerów z różnych, często odległych światów – tak, żeby jak najwięcej osób dowiedziało się o tym problemie– mówi Michał Kubiak z wrocławskiej agencji GetHero, która odpowiada za koncepcję kreatywną i produkcję wideo.
Celem akcji jest zastąpienie 15 tys. pustych miejsc w bazie 15 tysiącami osób niosących pomoc. W kampanii zobaczymy też m.in. księdza Sebastiana Koseckiego oraz Kasię Bożek – czyli Fusialkę z internetowej „Ekipy”. O akcji usłyszą też osoby śledzące Łukasza Boka – twórcę profilu o tematyce newsowej „Konflikty i Katastrofy Światowe”.
Nasz cel jest bardzo prosty – chcemy udowodnić, że dzięki wsparciu internetowej społeczności jesteśmy w stanie zmienić ginące miasto w tętniącą życiem metropolię. Dlatego do udziału w projekcie zaprosiliśmy także blisko 20 internetowych twórców, zrzeszających wokół siebie różne społeczności – mówi Anna Połotnicka, koordynatorka akcji z ramienia Fundacji DKMS.
Dołączenie do bazy dawców umożliwia prosty formularz na stronie internetowej Fundacji DKMS.
Więcej newsów z branży TUTAJ.