Logo

Marketing MIX

Audyt Google Ads

Każdy, kto prowadzi swoje kampanie w Google Ads, chciałby, aby były one maksymalnie efektywne. Niestety bez odpowiedniej wiedzy, trudno jednoznacznie stwierdzić, czy wszystko, co robimy, jest robione poprawnie i czy aby nie tracimy części pieniędzy na nieskuteczne reklamy.

Jeśli masz wrażenie, że Twoje kampanie nie przynoszą oczekiwanych efektów, warto sięgnąć po fachową pomoc i zainteresować się audytem Google Ads.

Dwa słowa o tym, czym jest audyt Google Ads?

Audyt Google Ads to nic innego jak dokładna analiza konta reklamowego, która pozwala ocenić jakość prowadzonych kampanii. Podczas audytu możliwe jest zidentyfikowanie problemów, a następnie na ich podstawie wprowadzenie poprawek w ustawieniach, optymalizacji poszczególnych grup kampanii, celów reklamowych itd. Audyt Google Ads możemy próbować przeprowadzić samodzielnie. W większości przypadków lepszym rozwiązaniem będzie jednak skorzystanie z pomocy firmy lub freelancera, którzy specjalizującą się w tej usłudze.

Poznajmy 3 argumenty, za tym, aby wykonać audyt konta Google

Dla osób, które po przeczytaniu, czym jest ów audyt, nadal mają pewne obiekcje, czy przeprowadzić audyt Google Ads, mamy poniższej argumenty, które powinny skłonić je do decyzji na tak:

  1. Optymalizacja efektywności prowadzonych kampanii

Audyt Google Ads pomoże sprawdzić, czy prowadzone kampanie są skonfigurowane poprawnie i czy nie popełniamy błędów, które mogą obniżać ich skuteczność. Dzięki audytowi dowiemy się, czy wykorzystujemy odpowiednie słowa kluczowe, czy dopasowujemy reklamy do grup docelowych, śledzimy konwersję itd. Audyt pokaże również, jakie są aktualne wskaźniki efektywności, takie jak CTR, CPC, ROAS czy ROI. Na podstawie tych danych będzie można podjąć decyzję o zmianach i poprawkach w swoich kampaniach.

  1. Znalezienie fraz, typów reklam i ich umiejscowienia, które mogą przynieść wyższy zwrot nakładów

Przeprowadzenie audytu Google Ads, pozwoli również odkryć nowe możliwości i szanse na zwiększenie zasięgu i rentowności reklam. Dzięki audytowi dowiemy się, które frazy kluczowe są najbardziej opłacalne i które z nich są niewykorzystane lub nieefektywne. Zobaczymy też jakie typy reklam (tekstowe, graficzne, wideo) i które ich umiejscowienia (sieć wyszukiwania, sieć reklamowa, YouTube) generują najlepsze wyniki i jak je zoptymalizować. Tym samym ograniczymy wydawanie pieniędzy na mało efektywne kreacje lub nieodpowiednie lokalizacje.

  1. Stała obserwacja konkurencji i bieżące reagowanie na trendy, typu kreacji

Regularnie wykonywany audyt Google Ads to także sposób na monitorowanie rynku i konkurencji. Dzięki audytowi będziemy mogli porównać swoje kampanie z tymi prowadzonymi przez inne podmioty w naszej branży lub niszy. Rynek nie znosi próżni. Specjaliści od reklamy wciąż wymyślają nowe sposoby na to, aby zwrócić uwagę potencjalnych klientów. Aby pozostać konkurencyjnym, musimy stale obserwować działania innych, śledzić trendy i robić testy nowych rozwiązań.

Podsumowanie

Audyt kampanii Google to usługa, z której należy korzystać regularnie, średnio raz na pół roku, maksymalnie raz na rok. Dzięki temu będziemy stale na bieżąco. Pamiętajmy, że celem kampanii Google Ads, jest zwiększanie zysków. Traktujmy zatem audyt konta Google Ads jako inwestycję w nasz biznes a zbędny wydatek.


Materiał sponsorowany