Jesteśmy nie tylko marką kosmetyczną, ale też firmą, w której kobiety są w centrum wszystkich działań. Od początku wspieramy ich przedsiębiorczość, dbamy o zdrowie i bezpieczeństwo. Ponad 20% ze sprzedaży naszych produktów pomaga rozwijać kobiecy biznes. Nasza wyjątkowa sieć prawie 140 tys. Konsultantek skupia wspaniałe kobiety z różnych środowisk, regionów i pokoleń, które łączy jedno – pasja do piękna. Można powiedzieć, że stworzyliśmy sieć społecznościową jeszcze przed erą Facebooka.
To, co nas wyróżnia, to aktywne działanie na rzecz profilaktyki raka piersi i walki z przemocą wobec kobiet. Od lat nasze kampanie społeczne „Avon Kontra Rak Piersi” i „Avon Kontra Przemoc” są jednymi z najbardziej znanych w Polsce. Przekazaliśmy na nie już miliony złotych, a na świecie – miliony dolarów. Dzięki temu do tej pory dofinansowaliśmy 67 tys. badań USG piersi w ramach akcji „Gabinety z Różową Wstążką”, a w zeszłym roku wprowadziliśmy lekcje samobadania piersi do polskich szkół. Stworzyliśmy też pierwszą i jedyną w Polsce aplikację przeciwprzemocową Avon Alert, z której skorzystało już 55 tys. Polek.
Głównym kanałem komunikacji z klientami są nasze Konsultantki. Avon to wyjątkowa społeczność beauty, której sercem są relacje. Relationship selling to coś, co wyróżnia nas od innych firm. Cały czas bardzo ważnym kanałem jest nasz kultowy katalog. Ale docieramy również do klientów, którzy zakupy robią w internecie – mamy wersję online katalogu, przygotowujemy również specjalne, dodatkowe iKatalogi, np. z pomysłami na święta, z inspiracjami na sezon ślubny czy z wakacyjnymi trendami w makijażu. Jesteśmy również bardzo aktywni w social mediach. Nasze profile na Facebooku, Instagramie i Tik Toku śledzi łącznie już ponad milion osób, dzięki czemu jesteśmy jedną z najpopularniejszych marek beauty w internecie.
Nasza misją jest tworzenie lepszego świata dla kobiet, bo wierzymy, że lepszy świat dla kobiet, to lepszy świat dla nas wszystkich. Kampania „Avon Kontra Rak Piersi” to nie tylko jedna z najważniejszych inicjatyw społecznych w Polsce, ale realne działania, które wprowadzają naszą misję w życie.
Celem naszej kampanii jest nie tylko podnoszenie świadomości społecznej na temat profilaktyki raka piersi, ale też zapewnienie większego dostępu do badań USG. Chcemy, aby kobiety i dziewczęta regularnie potwierdzały stan zdrowia swoich piersi – poprzez samobadanie raz w miesiącu i badania ultrasonograficzne raz w roku. Dlatego w ramach kampanii „Gabinety z Różową Wstążką” dofinansowujemy badania USG w gabinetach w całej Polsce i umożliwiamy kobietom wykonanie takiego badania prawie za darmo.
Wspólnie z Fundacją Rak’n’Roll zainicjowaliśmy kampanię „Dzień na U”, w ramach której zachęcaliśmy, by jeden dzień w roku przeznaczyć na profilaktykę. Byliśmy pierwszą firmą w Polsce, która wprowadziła „Dzień na U” dla swoich pracowników, czyli dała im dodatkowy płatny dzień wolny na wykonanie badań profilaktycznych.
To nasz najnowszy projekt, z którego jesteśmy bardzo dumni. Jako pierwsi w Polsce wprowadziliśmy do szkół ponadpodstawowych lekcje samobadania piersi. Celem tych zajęć jest przekonanie nastolatek, że dotykanie piersi jest całkowicie normalne i niezwykle ważne. Wierzymy, że taki prozdrowotny nawyk, wyrobiony w młodości, prowadzi do realnej zmiany społecznej w przyszłości – zwiększenia wykrywalności nowotworów piersi na wczesnym etapie. A trzeba pamiętać, że wcześnie wykryty rak jest niemal w 100% wyleczalny.
Z naszych badań wynika, że aż 95 proc. dziewcząt powyżej 16 roku życia nigdy nie uczestniczyło w zajęciach z profilaktyki raka piersi. Nastolatki często wstydzą się mówić o piersiach albo nie mają z kim o nich porozmawiać. Temat jest często seksualizowany i stał się tabu. My chcemy zmienić sposób mówienia o profilaktyce – przekonujemy nastolatki, że tak jak dbają o swoje włosy, cerę czy paznokcie, tak samo powinny zadbać o piersi. To normalne, każda z nas powinna je poznać i sprawdzić raz w miesiącu.
Na początku zeszłego roku szkolnego postawiliśmy sobie cel, by w zajęciach wzięło udział 2500 dziewcząt. Zrealizowaliśmy lekcje w 100 szkołach w całej Polsce dla prawie 9500 uczennic. W wielu szkołach do programu zgłaszały się wszystkie klasy. To pokazuje, jak wielka jest potrzeba edukacji w tym zakresie, dlatego w tym roku prowadzimy drugą edycję programu i chcemy wyedukować jeszcze więcej dziewcząt.
„Avon Kontra Przemoc” zainicjowaliśmy w 2008 roku, by wykorzystać nasz głos do przełamania tabu otaczającego kwestię przemocy wobec kobiet i rozpocząć publiczną dyskusję na temat tego, co można zrobić, by mogły one żyć w pełni bezpiecznie. Od wielu lat, w tych działaniach wspierają nas też nasi partnerzy m.in. „Niebieska Linia”, czy Fundacja Feminoteka, z którą uruchomiliśmy pierwszą w Polsce aplikację przeciwprzemocową Avon Alert, oferującą profesjonalną pomoc psychologiczną i prawną. Do tej pory skorzystało z niej blisko 54 tys. osób.
W tym roku w ramach kolejnej kampanii „16 Dni Przeciwko Przemocy” zaprezentujemy jej uaktualnioną wersję. Od listopada aplikacja będzie dostępna do pobrania na telefon w App Store i sklepie Google oraz zostanie poszerzona o dodatkowe wersje językowe, w tym język ukraiński, by jeszcze więcej kobiet mogło z niej skorzystać.
sanah jest wyjątkową artystką, którą kochają zarówno bardzo młodzi ludzie, jak i starsze pokolenia – tak jak nasze kosmetyki. Bycie sponsorem tytularnym tak wielkiej gwiazdy umożliwiło nam bezpośrednio kontakt z naszymi klientami, pokazanie „w realu” jacy jesteśmy, a naprawdę się zmieniliśmy. Nie jesteśmy już tylko „tym Avonem z katalogiem i pachnącymi stronami”, ale idziemy z duchem czasu. Zaprosiliśmy uczestników koncertu do nowoczesnych stref makijażowych, gdzie mogli zrobić sobie koncertowy make-up, przetestować nasze produkty, w tym najnowszy zapach „Far Away Beyond The Moon” oraz zrobić dużo zdjęć przy blasku księżyca.
Wyjątkowo utalentowani i znani artyści, którzy goszczą w naszych kampaniach, pomagają nam dotrzeć do szerokiej publiczności. Jednak ich wybór zawsze wynika z głębszych powodów niż tylko popularność czy rozpoznawalność. Szukamy partnerów, którzy podzielają naszą pasję do tworzenia lepszego świata dla kobiet i chcą realnie wpływać na zmiany społeczne.
Dobrym przykładem jest współpraca z Natalią Nykiel. Jej zaangażowanie w naszą kampanię „Normalne, że ich dotykam” wynikało z osobistego doświadczenia i przekonania, że budowanie podstawowej wiedzy na temat ciała i seksualności jest kluczowe u dziewczyn, zwłaszcza w młodym wieku. Natalia doskonale rozumiała, czego potrzebują nastolatki, dlatego wzięła udział w projekcie, aby wspierać edukację i promować zdrowe nawyki. Dla nas takie współprace są najbardziej wartościowe, ponieważ są autentyczne. Jest to również zauważone przez rynek – kampania „Normalne, że ich dotykam” właśnie zdobyła brązowe Effie w kategorii Positive change: Social. Jesteśmy z tego bardzo dumni i mamy nadzieję, że coraz więcej szkół oraz gwiazd dołączy do naszego programu.
Rozmawiała Katarzyna Lipska-Konieczko
Agnieszka Isa.
Dyrektor Generalna AVON Cosmetics Polska. Agnieszka Isa ma ponad 23-letnie doświadczenie zawodowe, a od 19 lat związana jest z Avon. Swoją karierę rozpoczęła w polskim oddziale. Pracowała na różnych stanowiskach w marketingu, zdobywając doświadczenie zarówno w zakresie rozwoju sprzedaży jak i budowania wartości marki. Od 2009 roku podróżowała po całym świecie, budując kompetencje na poziomie międzynarodowym. W 2022 i 2023 roku została wyróżniona w rankingu Perły Polskiego Biznesu – 25 najbardziej przedsiębiorczych kobiet przygotowanego przez Gazetę Finansową.
Artykuł ukazał się w ostatnim numerze OOH magazine. Do wglądu online TUTAJ.