W badaniach przeprowadzonych przez Mind&Roses na zlecenie OLX Praca co trzeci ankietowany wskazał, że silversi, czyli pracownicy 50+, oczekują wyższych zarobków, niechętnie poszerzają zakres swoich obowiązków oraz że trudniej się dopasowują do zespołu i nie budują relacji z innymi pracownikami. Ze stereotypowym postrzeganiem mierzą się również w związku z wolniejszym przyswajaniem nowych technologii, znajomością języków obcych, czy – zwłaszcza w przypadku pracowników z segmentu blue collar – mniejszymi siłami fizycznymi.
– Tymczasem rynek pracy zapomina że mocnych stron, niezwykle istotnych dla każdej organizacji, u Silversów należy upatrywać zupełnie gdzie indziej. To osoby z ogromnym doświadczeniem, wiedzą i chęcią by się nimi dzielić. Do tego otwarcie deklarujące, że wiek nie jest dla nich przeszkodą w pracy i nawet na emeryturze chętnie pozostaną czynne zawodowo, bo zależy im na przebywaniu między ludźmi. Wiedząc to zderzyliśmy brutalną rzeczywistość pracowników 50+ z deklaracjami Polaków i przygotowaliśmy kampanię, która ma rozpocząć poważną dyskusję i wywołać zmiany na rynku pracy – mówi Łukasz Borowicz, brand & PR manager OLX Praca.
W ramach kampanii „Zawód po 50-tce to już tylko uczucie”, która wystartowała 22 stycznia, powstał emocjonalny spot w symboliczny sposób obrazujący doświadczenia silversów związane z procesem rekrutacyjnym. Emisja obejmuje TV, VOD, kino, a także online. Ponadto zaplanowano szereg działań digitalowych, współprace influencerskie, a także OOH i PR.
Autorem strategii komunikacji i kampanii jest agencja Przestrzeń, które odpowiada również za działania w kanale digital i w mediach społecznościowych. Media planuje i kupuje dom mediowy Mindshare Poland. Spoty wyprodukował dom produkcyjny Lucky Luciano, a wyreżyserował Bartosz Dombowski. Postprodukcją obrazu zajęło się RIOdePost. Jest to pierwsza wizerunkowa kampania 360 agencji Przestrzeń dla OLX Praca po wygranym przetargu.
Więcej newsów z branży TUTAJ.