Mind hacking. Przekonaj małpy, żeby oddały ci swoje banany! to najnowsza książka Marcina Cichockiego, założyciela i CEO agencji marketingowej agencjakuznia.pl, wyznawcy marketingu opartego na twardych danych i niezmiennej, ludzkiej naturze. Publikacja adresowana jest przede wszystkim do marketerów, sprzedawców, właścicieli firm, menedżerów i wszystkich, którym w codziennej rutynie pomocna okaże się skuteczność komunikacji. Wydawcą książki jest PWN.
Autor zebrał w książce rozproszoną w tysiącach artykułów, badań, raportów i materiałów cyfrowych wiedzę, która udziela rozbudowanej odpowiedzi na dwa, wydawałoby się proste, pytania: dlaczego dokonuje się takich, a nie innych decyzji konsumenckich i jak to się dzieje, że jeden przekaz marketingowy potrafi do tej decyzji przybliżyć, a inny wręcz przeciwnie. Marcin Cichocki w swojej pracy sięga głęboko i czerpie garściami z różnych dyscyplin: historii, ekonomii, biologii, neurologii, socjologii, czy psychologii ewolucyjnej. Tylko takie podejście może zbliżyć do prawdziwej odpowiedzi na wcześniej przytoczone pytania. Marketing jest bowiem dziedziną interdyscyplinarną,
a ludzkie zachowania są zbyt skomplikowane, aby opisać je aparatem pojęciowym tylko jednej gałęzi nauki. Niełatwe zagadnienia wyjaśnione są w sposób logiczny, zrozumiały, lekki i niejednokrotnie humorystyczny.
Dzięki tej książce każdy konsument powinien poczuć się lepiej. Można się przekonać, że przed sprawnie wykreowanymi komunikatami marketingowymi zwyczajnie nie sposób się „obronić”. Nie wynika to z ignorancji, tylko z mechanizmów, które wymykają się racjonalności i ludzkiej świadomości. Należy się pozbyć poczucia wyższości i wyjątkowości w świecie marketingowych przekazów. Wszyscy są bowiem małpami na może nieco wyższym stopniu ewolucji.
Marketerzy nie znajdą w tej książce jasnych rozwiązań, jak sprawić, by praca była łatwiejsza i bardziej efektywna. Może być jednak kompendium wiedzy z zakresu zachowań konsumenckich. Jeśli wyciągnie się z niej prawidłowe wnioski, uzyska się potężny, marketingowy oręż. Należy używać go rozważnie i etycznie! Przyda się wszędzie tam, gdzie istotna jest perswazja.
Książkę można nabyć w księgarni PWN: Mind hacking – Marcin Cichocki (Książka) – Księgarnia PWN
Druga pozycja to „Storytalking. Narracyjna supermoc lidera” Mirosława Urbana, psychologa, storytalkera, ghostwritera, doświadczonego trenera biznesu z 20-letnim stażem na sali szkoleniowej.
Publikacja ma na celu pokazanie, jak różnorodne narracje (historie, anegdoty, case study, badania, przypowieści itp.) można wykorzystać nie tylko w wystąpieniach publicznych, takich jak konferencje czy wykłady, ale również podczas prowadzenia warsztatów i szkoleń, spotkań zespołów, rozmów menedżerów z pracownikami, rozmów sprzedażowych czy podczas autoprezentacji, czy sesji networkingowych.
Książka kierowana jest do wszystkich, którzy pracują z ludźmi, a ich praca polega na rozmowach, nawiązywaniu relacji, przekonywaniu, uczeniu, sprzedawaniu i inspirowaniu. Jest idealnym narzędziem i źródłem wiedzy dla menedżerów, kierowników, sprzedawców, trenerów, mówców, psychologów, coachów, konsultantów czy działów HR.
Autor, jako przewodnik po świecie narracji, zwraca w swojej pracy szczególną uwagę na siedem kluczowych tematów tej niezwykłej dziedziny. Są nimi: praktyczne przykłady (historie, anegdoty, ciekawostki, przypowieści, elementy biografii, studia przypadków), praktyczne wykorzystanie narracji w codziennych sytuacjach, konstruowanie historii wpierających realizację zamierzonych celów, sposoby poszukiwania, a wręcz wyłapywania otaczającej nas narracji oraz katalogowanie tych sposobów komunikacji, które warto wykorzystać w przyszłości.
Jak podkreśla Mirosław Urban: – Sztuką jest mówić tak, by być usłyszanym, wysłuchanym i zrozumianym. Mówić tak, by inni chcieli cię słuchać. O tym właśnie jest ta książka.
Książka do kupienia w księgarni PWN: StoryTalking – Mirosław Urban (Książka) – Księgarnia PWN
Więcej newsów z branży TUTAJ.