Logo

Marketing MIX

Kampania (P)okaż serce ze wsparciem Anny i Roberta Lewandowskich

Ruszyła druga edycja kampanii (P)okaż serce Kliniki Onkologii i Chirurgii Onkologicznej Dzieci i Młodzieży Instytutu Matki i Dziecka w Warszawie. Celem jest zwiększenie świadomości społecznej dot. nowotworów dziecięcych.

Jak wynika z badania przeprowadzonego w ramach kampanii — 59% dorosłych Polaków deklaruje, że nie posiada wystarczającej wiedzy na temat chorób onkologicznych u dzieci[1]. Inicjatywę wspierają m.in. Anna i Robert Lewandowscy. Za komunikację i koordynację działań odpowiada Good One PR.

Druga edycja kampanii (P)okaż serce potrwa 3 tygodnie, w terminie 8.02-29.02.2024 r. To ważna inicjatywa, zwracająca uwagę na społeczny temat tabu — nowotwory dziecięce.

— W naszym społeczeństwie nie ma przyzwolenia na chorobę dzieci, szczególnie tak ciężką, jak nowotwór. Jednak dzieci chorują, a my — zamiast temu zaprzeczać — powinniśmy wyposażyć się w wiedzę, która umożliwia wczesną diagnozę, a co za tym idzie możliwość całkowitego wyleczenia, sprawiając, że nowotwór i jego leczenie są często etapem przejściowym, a nie końcem. Dlatego w kampanii zwracamy uwagę na niespecyficzne objawy, które powinny niepokoić opiekunów dzieci, ich bliskich, ale też młodzież — podkreśla prof. Anna Raciborska, Kierownik Kliniki Onkologii i Chirurgii Onkologicznej Dzieci i Młodzieży w Instytucie Matki i Dziecka w Warszawie.

Tegoroczną akcję promuje spot ukazujący temat z perspektywy dzieci z doświadczeniami choroby nowotworowej, u których początkowo budziła strach. Bohaterami są nastoletnia Julia, której pasją jest śpiew, piłkarz drużyny Amp Futbol — Igor oraz kilkuletnia Julka, która dzielnie przechodzi leczenie przeciwnowotworowe. W spocie biorą udział Anna i Robert Lewandowscy, którzy wspierają kampanię. Za koncepcję kreatywną i realizację odpowiada agencja graficzna Diea. Film można zobaczyć na www.pokazserce.pl. Będzie także emitowany na ekranach w pociągach PKP Intercity oraz w kinie Stacja Falenica przed wybranymi seansami.

Rzetelne i aktualne informacje dotyczące nowotworów dziecięcych, wsparcia dzieci oraz ich najbliższych w czasie choroby, a także adresy ośrodków leczenia dostępne są na www.pokazserce.pl. Na stronie można zapoznać się także z wynikami badania społecznego dot. świadomości nowotworów dziecięcych, przeprowadzonego przez instytut badawczy ABR SESTA. Za realizację strony www odpowiada agencja graficzna Diea we współpracy z SeoFly.

(P)okaż serce 15 lutego

Punktem kulminacyjnym kampanii będzie Międzynarodowy Dzień Nowotworów Dziecięcych, przypadający 15 lutego. — Już 14 lutego ruszamy z akcją serduszkową w mediach społecznościowych. W ubiegłym roku dotarliśmy z informacjami o objawach nowotworów do niemal 11 mln Polaków, tym samym okazując wsparcie dzieci i młodzieży chorym onkologicznie. Dziękujemy wszystkim, którzy zaangażowali się rok temu i zapraszamy do aktywnego udziału w kampanii również teraz — mówi Joanna Pruban, psychoonkolog w Klinice Onkologii i Chirurgii Onkologicznej Dzieci i Młodzieży IMiD.

(P)okazać serce może każdy. W terminie 14.02-18.02 wystarczy dodać zdjęcie dłoni złożonych w symbol serca na swój profil w mediach społecznościowych, opatrzyć hasztagami #pokazserce #onkoimid i zaprosić do dołączenia do akcji przynajmniej jedną osobę. Ważnym aspektem jest także przekazanie informacji nt. niespecyficznych objawów nowotworów dziecięcych. Infografika do pobrania dostępna jest na www.pokazserce.pl.

Honorowy patronat nad kampanią objęła Rzeczniczka Praw Dziecka Monika Horna-Cieślak. Partnerami akcji są Stowarzyszenie Sarcoma, instytut badawczy ABR SESTA, SYNO POLAND, portal edukacyjny Librus, Instytut Monitorowania Mediów S.A., Stowarzyszenie Amp Futbol, Polskie Towarzystwo Psychoonkologiczne, kino Stacja Falenica i PKP Intercity.

W realizację działań na rzecz kampanii zaangażowali się Good One PR, agencja graficzna Diea, Seofly, studio nagraniowe NOBOCOTO, studio Black Photon, Pro Makeup Artist Kornelia Głaszcz.

Patronat medialny nad kampanią objęli medonet.pl, mjakmama24.pl, natemat.pl, ohme.pl, poradnikzdrowie.pl, rynekzdrowia.pl, wprost.pl, zwrotnikraka.pl, gazeta codzienna Fakt i fakt.pl.

[1] Badanie opinii na temat nowotworów dziecięcych zrealizowane w grudniu 2023 r. przez ABR SESTA na zalecenie Kliniki Onkologii i Chirurgii Onkologicznej Dzieci i Młodzieży w Instytucie Matki i Dziecka

Więcej newsów z branży TUTAJ.