Kampanię promuje film, który w tle kultowego utworu „Under Pressure” zespołu Queen i Davida Bowiego zderza perspektywę młodych sportowców mierzących się z wygórowanymi oczekiwaniami innych z ich rzeczywistymi możliwościami, z których zdają sobie sprawę dzięki optymistycznemu manifestowi marki „You Got This!”. Tym przekazem adidas inspiruje sportowców na każdym poziomie ich zaawansowania do stawiania czoła presji i cieszenia się sportem na własnych zasadach.
W spocie adidas przywołuje ikoniczne momenty w sportowych karierach ambasadorów marki adidas; od Jude’a Bellinghama, strzelającego gola w meczu Ligi Mistrzów w debiutanckim sezonie w Real Madryt, po brawurowy występ niemieckiej gimnastyczki Emmy Malewski, podczas Mistrzostw Niemiec w 2022 roku.
adidas przywołuje historie wybitnych atletów, którzy w całej swojej karierze wielokrotnie doświadczali presji i realizowali swoje kolejne marzenia, od lat inspirując swoją postawą kolejne pokolenia. Wśród nich są m.in. futbolista Patrick Mahomes, piłkarka Trinity Rodman, ikona światowej piłki nożnej Lionel Messi, kolumbijska piłkarka Linda Caicedo, piłkarz angielskiej reprezentacji i Realu Madryt Jude Bellingham, amerykański koszykarz Anthony Edwards, indyjski krykiecista Rohit Sharma i nowozelandzka reprezentacja rugby.
Tłem nowej globalnej kampanii marki jest stwierdzenie dowodzące, że presja w sporcie ma destrukcyjny wpływ na osiągane wyniki i może odebrać przyjemność z uprawiania ulubionych dyscyplin sportowych. Na poparcie tej tezy, w ramach specjalnego projektu badawczego adidas wraz z konsumentami z całego świata, zawodowymi atletami, jak i amatorami oraz neurobiologami z zespołu neuro11, działającego przy Uniwersytecie w Bonn, próbowali wyjaśnić jak i dlaczego negatywna presja utrudnia grę, jednocześnie dostarczając wskazówek, jak sportowcy na wszystkich poziomach zaawansowania mogą mierzyć się z takimi emocjami.
W efekcie powstała unikalna baza danych i inspiracji ujęta w historiach atletów, popartych naukowo spostrzeżeniach ekspertów i poradnikach dla wszystkich sportowców, którym zależy na wypracowaniu optymalnego poziomu koncentracji w chwilach presji – niezależnie od ich poziomu zaawansowania. W cyklu badań wzięli udział sportowcy amatorzy i profesjonalni zawodnicy różnych dyscyplin; od koszykówki, przez piłkę nożną czy golf. Eksperci rejestrowali i analizowali odczyty fal mózgowych sportowców w chwili dużej presji. Wśród nich znaleźli się m.in. zwycięzca Mistrzostw Świata FIFA 2022 Emiliano Martínez, zwycięzca Ryder Cup 2023 Ludvig Åberg, ośmiokrotna uczestniczka Meczu Gwiazd WNBA Nneka Ogwumike, golfistka Rose Zhang i gwiazda WSL, piłkarka Stina Blackstenius. Badania wykazały, że stopień odczuwania presji nie jest zależny od poziomu zaawansowania sportowca w danej dyscyplinie. Zarówno sportowcy amatorzy, jak i zawodowcy, doświadczają zbliżonych w intensywności poziomów presji w kluczowych momentach sportowych. Dlatego istotą nowej kampanii marki adidas jest zmiana perspektywy atletów i pokazanie, że presja jest uniwersalnym uczuciem wśród wszystkich sportowców, a także dostarczenie osobom uprawiającym sport narzędzi i motywacji do przezwyciężania jej.
– W roku niezapomnianych wydarzeń sportowych, nasza rodzina adidas z pewnością zainspiruje nadchodzącą nową falę sportowców na całym świecie. Stworzyliśmy kampanię, by pomóc młodym sportowcom stawić czoła uniwersalnej barierze – presji. Nasza nowa kampania pokazuje, jak przywrócić radość ze sportu i daje wszystkim sportowcom prosty przekaz: You Got This! – mówi o nowej kampanii adidas Florian Alt, wiceprezes globalnego działu Brand Communication marki adidas.
Kampanię uzupełniają poradniki i badanie stworzone we współpracy z neuro11 oraz cykl osobistych historii sportowców z teamu adidas, którzy dzielą się swoimi doświadczeniami związanymi z presją.
Więcej o kampanii: adidas.pl/yougotthis. SoMe > instagram.com/adidas i tiktok.com/@adidas.
Więcej newsów z branży TUTAJ.