Logo

Marketing MIX

„Więcej radości za mniej”. Takiej kampanii IKEA w Polsce jeszcze nie było.

IKEA na stałe obniża ceny połowy swojego asortymentu średnio o 19 proc. Tysiące produktów wraca do poziomu cen sprzed pandemii. Komunikacja nowych niższych cen przez IKEA to mocny start w 2024 rok. Marka realizuje kampanię 360 stopni promującą obniżki pod hasłem: „Więcej radości za mniej!”.

Nowe niższe ceny stanowią największą inwestycję w historii IKEA w Polsce, osiągającą wartość pół miliarda złotych. To jedno z najważniejszych działań marki, której misją jest wspieranie wielu ludzi w tworzeniu lepszego życia na co dzień, niezależnie od zasobności ich portfeli. Obniżki cen są również odpowiedzią na obecne wyzwania ekonomiczne oraz konieczność oszczędzania środków w gospodarstwach domowych.

– Odważna decyzja biznesowa o zainwestowaniu 500 mln złotych w obniżanie cen to powrót do korzeni IKEA, czyli przystępności cenowej dla jak największej grupy klientów. Wiemy, że dla wielu osób obecne, niepewne czasy, powodują wstrzymanie decyzji o ulepszaniu domu. Dlatego też pragniemy pomóc naszym klientom w zakupach dla domu oraz sprawić, aby jego urządzanie przyniosło im jeszcze więcej radości, przy jednoczesnym oszczędzaniu – zgodnie z hasłem: “Płać mniej, miej więcej radości”. Tak duża inwestycja była możliwa dzięki ustabilizowaniu sytuacji w łańcuchu dostaw, unormowaniu cen surowców i energii, oraz dzięki wewnętrznym działaniom optymalizacyjnym IKEA. Wierzymy, że nasze podejście, wsparte niezwykle widoczną kampanią, będzie zachętą do odwiedzin zarówno w naszych sklepach, jak i na IKEA.pl. W ten sposób chcemy po raz kolejny pokazać, że IKEA to Lepiej pomyślany dom. – podkreśla Katarzyna Piwowarczyk, Dyrektorka Marketingu IKEA Retail w Polsce.

Nowe niższe ceny mocnym wejściem IKEA w 2024 r.

Wprowadzeniu nowych niższych cen towarzyszy szeroko zakrojona kampania marketingowa – obecnie aż 90% komunikacji zewnętrznej IKEA koncentruje się wokół tego tematu. Informacje o nowych niższych cenach docierają do konsumentów na wiele sposobów, zarówno w przestrzeni wirtualnej, jak i na nośnikach zewnętrznych. Głównym celem działań jest podkreślenie radości z meblowania oraz rozpoznawalnego tonu głosu IKEA z przymróżeniem oka, który stanowi integralną część stylu komunikacji marki. IKEA stawia na żywe, charakterystyczne kolory, energiczną muzykę z mocnym rytmem oraz wyraziste kreacje zdjęciowe. Kreatywnie eksploruje formę, na przykład często pokazując produkty w zabawny i interesujący sposób. W kampanii możemy zaobserwować zastosowanie wielokrotnych obrazów i przerysowań, a wszystko po to, aby podkreślić jeden z największych atutów firmy – funkcjonalne wzornictwo.

W spotach telewizyjnych postawiono na przekaz z „udziałem klientów” – w otoczeniu artykułów w nowych niższych cenach. Spoty pokazują szeroki asortyment objęty obniżkami, zachęcają do odwiedzenia sklepu, gdzie radość z zakupów staje się odczuwalna. I to dosłownie, bo będąc w IKEA można dotknąć, poczuć i wypróbować niemal każdy produkt.

Spot 3D i niestandardowe formaty kampanii

Ogólnopolska kampania 360° wystartowała w dwóch etapach – 18 i 23 stycznia 2024 roku, a kolejne aktywności zaplanowane są na luty, marzec i kwiecień br. Kampania jest obecna w prasie, telewizji, radiu, mediach cyfrowych, w tym w display’u, a także w popularnych platformach społecznościowych (Instagram, Facebook, TikTok, Pinterest). Pojawią się również współprace z influencerami i satyrycznymi kanałami: Make Life Harder i ASZ Dziennik.

IKEA postawiła też na działania out-of-home (OOH), w tym innowacyjne spoty – anamorficzne animacje 3D na ekranach umieszczonych na budynku hotelu Marriott przy Alejach Jerozolimskich w Warszawie. Anamorficzne animacje 3D DOOH to nowoczesna forma reklamy ciesząca się ogromnym zainteresowaniem na całym świecie, która wyróżnia się nie tylko wysoką jakością wizualną, ale także dużą zdolnością angażowania widza. Wykorzystując ten efekt, reklama staje się prawdziwym widowiskiem dla przechodniów. Produkty marki IKEA lewitują na ekranach, niemal wychylają się z nośnika – wprost w kierunku widza i sprawiają wrażenie, wysuwania się poza jego krawędzie.

Kolejne spoty, już w wymiarze tradycyjnym, widoczne były również w warszawskich Centrum Handlowym Westfield Mokotów oraz w Wola Park. Kampania będzie obecna również w transporcie publicznym, w tym na 350 autobusach w 10 miastach w Polsce, na tramwajach oraz w przejściu podziemnym przy stacji Metro Centrum, w tym na ścianie wzdłuż ruchomych schodów prowadzących na peron. W przejściu podziemnym pojawią się również specjalne instalacje z produktami objętymi nowymi niższymi cenami.

IKEA

Kreacje pojawią się też w mediach własnych IKEA, w tym w ramach programu lojalnościowego IKEA Family oraz w sklepach. Artykuły z nowymi niższymi cenami są już dostępne w sklepach i podkreślają, że teraz można płacić mniej i mieć więcej radości, koloru, zabawy, relaksu, porządku i jeszcze wiele innych różnych korzyści z urządzania domu.

Nowe niższe ceny w IKEA Family

W ramach kampanii “Więcej radości za mniej”, IKEA przygotowała quiz dla Klubowiczów, który ma na celu odkrywanie pięknych i funkcjonalnych mebli oraz akcesoriów w niższych cenach. Quiz składa się z 10 pytań z możliwością wygrania jednej z 200 kart upominkowych IKEA o wartości 50 zł. Konkurs trwa do końca ferii, czyli do 25 lutego br.

– Wyrazem naszej dbałości o relacje z lojalnymi klientami jest indywidualny kod rabatowy z rabatem na 50 zł, do wykorzystania w sklepach i na IKEA.pl. Wierzymy, że taki prezent z okazji Nowego Roku pozwoli naszym Klubowiczom i Klubowiczkom jeszcze bardziej cieszyć się urządzaniem domu w niskich cenach. – dodaje Katarzyna Piwowarczyk.

Indywidualny kod rabatowy można zrealizować przy zakupach o wartości min. 150 zł zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i online do 30 marca 2024 roku.

Współpraca wielu agencji

Za opracowanie idei kreatywnej całej kampanii w oparciu o materiały globalne, działania niestandardowe OOH i DOOH, kreację oraz produkcję (grafiki, animacje 3D, 2D) odpowiada agencja VML. Spoty radiowe przygotował Spokój Film. Za zakup i planowanie mediów odpowiada dom mediowy Wavemaker. Działania w ramach IKEA Family realizuje Loyalty Point. Nowe niższe ceny wspiera również komunikacja PR, którą prowadzą: Agencja Garden of Words oraz Walk PR.


Więcej newsów z branży TUTAJ.

TAGS