Logo

Marketing MIX

Nowa kampania informacyjno-edukacyjna Dove i MŁODE GŁOWY

Dove i MŁODE GŁOWY łączą siły, aby zadbać o zdrowie psychiczne nastolatków w Polsce. Za koncept kreatywny i komunikację kampanii informacyjno-edukacyjnej odpowiada That One Agency, za media relations i działania PR –Yellowcups, a za zakup mediów – Mindshare Polska. Produkcja materiałów video powierzona została Papaya Films.

Marka Dove i projekt MŁODE GŁOWY fundacji UNAWEZA połączyły siły w celu poprawy kondycji zdrowia psychicznego nastolatków w Polsce. Podejmowane działania ukierunkowane są na edukację oraz realną pomoc młodzieży, by w pełni mogła korzystać ze swojego potencjału, potrafiła identyfikować zagrożenia oraz wiedziała, gdzie udać się po wsparcie w razie potrzeby. W ramach współpracy Dove i projektu MŁODE GŁOWY powstała lekcja dla szkół dotycząca odporności psychicznej przygotowana przez psycholożki i ekspertki merytoryczne: Małgorzatę Ohme (Dove Self-Esteem) i Joannę Flis (MŁODE GŁOWY). Wspólnym działaniom towarzyszy ogólnopolska kampania informacyjno-edukacyjna, której ambasadorką jest Martyna Wojciechowska.

– Współpraca Dove i MŁODE GŁOWY jest odpowiedzią na pogarszającą się kondycję psychiczną dzieci i młodzieży w Polsce. Wyniki badań przeprowadzonych dla nas przez Kantar , nie pozostawiają złudzeń. Wyłania się z nich niepokojący obraz nastolatek w Polsce. Ponad połowie z nich zdarza się myśleć, że są bezwartościowe, a aż 80% badanych czuje, że brakuje im pewności siebie. Porównują się do osób, które widzą w mediach społecznościowych, co dodatkowo źle wpływa na ich nastrój i samopoczucie. 1/3 badanych twierdzi, że wstydzi się tego, jak wygląda, a 2/3 zmieniłoby w swoim wyglądzie wiele rzeczy. Chcemy zmienić tą sytuację, by nastolatki w Polsce pokochały siebie. – komentuje Joanna Orzechowska, East Europe Marketing Manager, Category Lead Poland, Baltics & Ukraine w Unilever.

– Jak wynika ze wspomnianego badania na postrzeganie siebie przez nastolatki duży wpływ mają media społecznościowe. Prawie 70% polskich nastolatek uważa, że przeglądanie social mediów może wywoływać w nich chęć zmiany wyglądu, a 25% przyznaje, że oglądane treści mają negatywny wpływ na ich samopoczucie. To przytłaczające dane. Warto się im przyjrzeć również w kontekście ogromnej zmiany, jaką jest wykorzystanie technologii AI w kreowaniu wizerunków, które coraz częściej będziemy oglądać w świecie wirtualnym. – dodaje Tadeusz Kuchta – Head of Media & Digital Polska Unilever.

Koncept kreatywny i komunikacja

Wspólnym działaniom Dove i Młode Głowy towarzyszy kampania informacyjno-edukacyjna realizowana w digitalu, OOH i kinach, a także w sieciach retail. Za koncept kreatywny i komunikację kampanii odpowiada That One Agency – jest to kolejny projekt agencji realizowany w ramach programu Dove Self-Esteem.

– Dove od lat jest marką zaangażowaną społecznie, od przełomowej kampanii „For real beauty” do dziś, kiedy stawia na edukację i realne działania poświęcone zdrowiu psychicznemu młodych ludzi. Po raz kolejny z ogromną dumą wspieramy zespół Unilever w kampanii, która mierzy się z jednym z najważniejszych obecnie problemów cywilizacyjnych – pokazując, że mądrze prowadzone marki mogą zmieniać świat na lepsze. – komentuje Michał Kisielewski, Creative Director That One Agency.

Działania public relations

Agencji Yellowcups kolejny raz powierzone zostały działania public relations dotyczące kampanii purpose marki Dove. Agencja odpowiada także za realizację tegorocznej 5. edycji skierowanego do szkół programu Dove Self-Esteem – Budowanie Pozytywnej Samooceny, którego celem jest pomoc nastolatkom w rozwiązywaniu problemu negatywnego postrzegania siebie i swojego ciała.

– Możliwość współpracy z marką Dove przy kolejnej już kampanii wspierającej nastolatków to dla nas niezwykłe wyróżnienie. Mimo że dużo się mówi w przestrzeni publicznej o złej kondycji psychicznej młodych ludzi, o tym, jak bardzo są oni zagubieni we współczesnym świecie i jak ogromnej presji są poddawani, to wciąż brakuje rozwiązań, by przeciwdziałać tej sytuacji. Kampania Dove to więcej niż słowa, to realne działania. Wspólnie z marką oraz pozostałymi partnerami współtworzącymi ten projekt dążymy do zmiany i dajemy skuteczne narzędzia do pracy z młodymi ludźmi. Prowadząc działania media relations oraz koordynując program Dove Self-Esteem, jako Yellowcups przyczyniamy się do budowania świadomości problematyki oraz docieramy do szkół z konkretnymi rozwiązaniami, które pomagają w budowaniu pozytywnej samooceny i pewności siebie nastolatków. – mówi Joanna Szałasz, CEO agencji Yellowcups.

Media

Za media wspólnej kampanii Dove i MŁODE GŁOWY odpowiada Mindshare Polska. Działania obejmują współpracę z influencami, komunikację w szeroko pojętym digitalu, kinie, OOH oraz w telewizji śniadaniowej.

– Z badania przeprowadzonego przez markę Dove wiemy, że 70% nastolatek w Polsce uważa, że korzystanie z mediów społecznościowych jest częścią ich codzienności, a dla 75% z nich są one źródłem wiedzy o świecie. Dlatego pojawiliśmy się w ich naturalnym środowisku i przemówiliśmy ich językiem – zaprosiliśmy do współpracy influencerki, by poruszyły temat budowania pewności siebie.
Zależało nam także na tym, by dotrzeć z komunikatem do osób, które mają realny wpływ na nastolatki – rodziców, nauczycieli i osób zaangażowanych społecznie, dlatego wykorzystaliśmy wiele kanałów dotarcia, takich jak Tik Tok, Meta, YouTube, czy największe portale horyzontalne. W przestrzeni publicznej można zobaczyć naszą komunikację m.in. na citilightach czy w kinie. – komentuje Anna Dobrowolska, Group Media Manager w Mindshare Polska.


Więcej newsów z branży TUTAJ.