Produkcja żywności w niepokojąco dużym stopniu przyczynia się do emisji gazów cieplarnianych: światowy system żywnościowy generuje ponad jedną trzecią wszystkich emisji gazów cieplarnianych (z czego połowa generowana jest przez sektor hodowli zwierząt)[1]. Mamy jednak możliwości redukowania tych emisji poprzez przechodzenie na bardziej przyjazne środowisku produkty spożywcze – napoje owsiane stanowią jeden z przykładów. Badania potwierdzają, że ich produkcja ma mniejszy wpływ na klimat niż produkcja mleka krowiego[2].
– W Oatly dążymy do tego, aby ułatwić ludziom wprowadzanie małych zmian w ich diecie, za czym idzie tworzenie produktów, które nie wymagają żadnych kompromisów pod względem smaku, wydajności czy wartości odżywczych. Stworzyliśmy więc napój, który ma takie samo zastosowanie jak krowie mleko, z tym wyjątkiem, że uprawiamy owies z przeznaczeniem do bezpośredniego spożycia przez ludzi, zamiast przetwarzać go, wykorzystując krowy. Dla nas jest to po prostu logiczne! Zależy nam na napędzaniu zmian w kierunku bardziej roślinnego systemu żywnościowego, a robimy to poprzez nawiązywanie współprac ze sprzedawcami detalicznymi i kawiarniami na terenie całej Polski, tak aby produkty Oatly były szeroko dostępne. – mówi Svenja Fritz, Dyrektorka Generalna Oatly dla regionu DACH i Polski.
Produkty Oatly dostępne są w sieciach Selgros, Bidfood Farutex, Transgourmet, Coffeedesk, Urban Vegan, Frisco i Netto.
Kampania Oatly obejmuje reklamę outdoor na terenie Warszawy, Krakowa i Gdańska, a także aktywacje w mediach społecznościowych, promocje w punktach sprzedaży oraz kawiarniach. W ramach kampanii marka nawiązuje również współprace influencerskie oraz współpracę z polskimi muzykami, którzy przygotowali własną wersję flagowej piosenki Oatly „Wow no Cow”.
Ambasadorką marki w Polsce została Areta Szpura, aktywistka, autorka książek oraz eko-influencerka, która od dawna promuje istotę diety skoncentrowanej na produktach roślinnych. Po decyzji o rezygnacji z kariery w modzie, z racji mało ekologicznego charakteru branży, brała czynny udział w ruchu „Tu pijesz bez słomki”, napisała książkę „Jak uratować świat” i rozpoczęła studia z zakresu rolnictwa ekologicznego. Na swoim Instagramie nieustannie inspiruje swoich obserwatorów treściami o tematyce zrównoważonego rozwoju i ekologii.
– Mleko przestałam pić w wieku 12 lat, zanim jeszcze poznałam znaczenie słowa ekologia. Dopiero dużo później zdałam sobie sprawę, że zmiana diety może być dobra nie tylko dla zdrowia, ale i dla Planety. Każdy z nas kilka razy dziennie podejmuje decyzję co zjeść i mimo że coraz więcej mówi się o kryzysie klimatycznym, to jeszcze zadziwiająco mało łączymy ten temat z jedzeniem, a ma ono niemały wpływ, bo stanowi jedną trzecią emisji gazów cieplarnianych! Dlatego też idąc na studia, postanowiłam sama bardziej zgłębić temat rolnictwa ekologicznego, żeby z pierwszej ręki dowiedzieć się, jak to wszystko działa i co możemy zrobić, żeby było lepiej. – mówi Areta.
Kampania „It’s like milk but made for humans” była w przeszłości emitowana w kilku krajach europejskich, w tym w Szwecji, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Irlandii i Niemczech.
Za obsługę PR marki Oatly odpowiedzialna jest agencja Big Picture.
Więcej newsów z branży TUTAJ.