Logo

Marketing MIXTylko w OOH magazine

„Jest sprawa, nowa kawa” | Izabela Brzozowska, Paulina Cieślik, Tchibo Warszawa

Eduscho, nową markę kawy, promuje jedna z największych polskich kampanii marketingowych w historii Tchibo. O jej szczegółach, a także ofercie i historii marki opowiadają Izabela Brzozowska, Senior Brand Manager Coffee & RTD PL w Tchibo Warszawa oraz Paulina Cieślik, Junior Digital Communication Manager w Tchibo Warszawa.

Co oznacza nazwa marki – Eduscho? Proszę powiedzieć kilka słów o historii.

W 1924 roku Eduard Shopf otworzył w portowej dzielnicy Bremen pierwszą palarnię kawy. Była on tak dobra, że w niedługim czasie zyskała na popularności i podbiła zagraniczne rynki. Eduscho od lat jest jedną z ulubionych kaw Austriaków. Przyszedł czas, aby podbiła także kubki smakowe Polaków.

Czym się wyróżniają produkty tej marki? Co kawosze znajdą w ofercie?

Eduscho to po prostu dobra kawa w dobrej cenie. Tym samym to idealna propozycja dla tych kawoszy, którzy cenią sobie smak tego napoju, a jednocześnie nie chcą spędzić zbyt wiele czasu przed sklepową półką – lubią podejmować trafne, ale i szybkie decyzje. W portfolio Eduscho znajdziemy 9 wariantów smakowych we wszystkich segmentach kawy: ziarnistym, mielonym i instant. Przy czym każdy wariant to inna mieszkanka charakteryzująca się wyjątkowym smakiem i aromatem. Co ważne, kolorowe opakowania produktów nowej marki zdecydowanie wyróżniają się w kategorii. Ponadto zostały zaprojektowane tak, aby komunikaty (np. informacje dot. intensywności kawy) na nich zawarte były czytelne i widoczne.

Tchibo

„Jest sprawa, nowa kawa” to hasło kampanii wprowadzającej Eduscho na rynek. Jakie działania będą Państwo podejmować? Jakie kanały zostaną wykorzystane?

O Eduscho jest i będzie głośno. Wprowadzeniu nowej marki na rynek towarzyszy wielokanałowa, szeroko zakrojona kampania marketingowa. Do końca roku zaplanowaliśmy naszą obecność w telewizji, digitalu, social mediach i w przestrzeni miejskiej. Wykorzystujemy kreacje z „zaczepnymi hasłami”, które przełamują zachowawczość tej kategorii, ale i po prostu wprawiają odbiorców w dobry nastrój. Kontekstowo wykorzystujemy lokalizacje OOH – czy to na przystankach komunikacji miejskiej, w sąsiedztwie stacji benzynowych czy w innych mocno zaludnionych miejscach. Działamy tak, aby nie dało się przejść obok Eduscho obojętnie.

Fake OOH jest coraz częściej widoczne w świecie reklamy. Proszę powiedzieć o szczegółach, jak Państwo wykorzystali to narzędzie.

Rzecz jasna, decydując się na wykorzystanie efektów CGI, naszym głównym celem było zaskoczenie odbiorców i zaciekawienie ich nowym brandem, który działa w tak oryginalny sposób. Głównym kanałem był dla nas TikTok, w którym jakość contentu i dopasowanie go do platformy jest szczególnie ważne. Dlatego też postanowiliśmy połączyć Fake OOH z materiałami stworzonymi przez popularnych twórców internetowych i za ich pośrednictwem promować to rozwiązanie. Mam wrażenie, że zrobiliśmy to w ten sposób jako jedna z pierwszych marek w Polsce. Dzięki naszym wizualizacjom Fake OOH nowa kawa Eduscho wjechała (a nawet wleciała) do 5 miast w Polsce. Dało się ją zauważyć w Warszawie, Poznaniu, Łodzi, Krakowie i Gdańsku. Scenariusz działań był oparty na cechach każdego z wariantów Eduscho. Tym samym na przykład Eduscho Instant z zawrotną prędkością omijało poznańskie korki na hulajnodze, Eduscho Espresso Classic kręciło się z „małą czarną” na krakowskiej latarni, a Eduscho Strong „pakowało”. Cieszymy się, że przygotowane przez nas realizacje, zgodnie z założeniami były na tyle realne, że ludzie w komentarzach dopytywali: „Czy to naprawdę się dzieje?”, „O której gdański żuraw się otwiera?”, „Gdzie na Polach Mokotowskich mogę złapać tę kawę?”. W drugiej fazie kampanii na TikToku bawimy się już samymi animacjami i chwytliwymi hasłami, aby jeszcze bardziej podkreślić branding.

Tchibo

Marka Eduscho to lider rynku m.in. w Austrii i Niemczech. Jaki cel chcieliby Państwo osiągnąć w Polsce?

Eduscho to oferta, która niewątpliwie wzbogaci i urozmaici kategorię kawy w Polsce, budując silną pozycję w segmencie kaw ekonomicznych. Plany rozwoju marki są długookresowe i niewątpliwie ambitne, ale też realne, ze względu na to, że produkt jest bardzo dobrze oceniany w ślepych testach smaku wśród Polaków.

„Wierzymy, że w kawie nie chodzi tylko o to, jak dobrze smakuje. Równie ważne jest to, jak i w jakich warunkach jest uprawiana” – to fragment z Państwa strony internetowej. Jak Eduscho realizuje politykę zrównoważonego rozwoju?

Odpowiedzialne podejście do prowadzonego biznesu oraz zrównoważony rozwój to jedne z kluczowych wartości w Tchibo. Nieprzypadkowo jesteśmy firmą, która od lat jest doceniana za swoje działania w zakresie CSR-u i stawiana jako przykład godny naśladowania. Możemy tutaj wspomnieć chociażby o programie Tchibo Joint Forces!®, w ramach którego już od ponad 10 lat wspieramy plantatorów kawy i ich rodziny w stopniowym przechodzeniu od konwencjonalnej do społecznie i ekologicznie odpowiedzialnej oraz ekonomicznie opłacalnej uprawy kawy. Opracowujemy i wdrażamy rozwiązania nie tylko na szczeblu regionalnym, ale także międzynarodowym. Ponadto Tchibo angażuje się w programy wsparcia rolników w obliczu postępujących zmian klimatycznych oraz w ułatwianiu opieki i dostępu do edukacji dla dzieci z rodzin plantatorów.

Na zakończenie proszę powiedzieć, gdzie polski konsument będzie mógł znaleźć kawy Eduscho.

Kawę Eduscho można kupić w większości sklepów w Polsce, zarówno w tych wielkoformatowych, jak i w mniejszych sklepach lokalnych czy wybranych dyskontach.

Rozmawiała Małgorzata Malinowska

 

Tchibo Izabela Brzozowska

Senior Brand Manager Coffee & RTD PL w Tchibo Warszawa

 

 

 

 

 

Tchibo Paulina Cieślik

Junior Digital Communication Manager w Tchibo Warszawa

 

 

 

O kampanii można przeczytać więcej tutaj.


Więcej newsów z branży TUTAJ.