Logo

Marketing MIX

Avon Raport CSR: innowacje, zrównoważony rozwój i wsparcie dla kobiet

Avon z dumą podsumowuje swoje osiągnięcia w zakresie Corporate Responsibility. Firma nie tylko posiada największą w Europie fabrykę i dynamicznie rozwija się na międzynarodowych rynkach, ale także aktywnie angażuje się w działania na rzecz społeczności i środowiska.

Tylko w 2023 roku Avon współpracował z niemal 146 tys. Konsultantkami w Polsce i z 2 mln na świecie! Ponadto, firma przeznaczyła ponad 278 tys. złotych na kampanię Avon Kontra Rak Piersi, jej pracownicy poświęcili ponad tysiąc dni na wolontariat, a 34 tony produktów Avon trafiły na cele charytatywne. W skali globalnej tylko w ubiegłym roku Avon zredukował o 3 proc. zużycie plastiku w opakowaniach, z czego ok. 19 ton aluminium zostało zaoszczędzone dzięki innowacyjnemu projektowi palet z cieniami do powiek wykonanych z certyfikowanego papieru.

Lider produkcji i innowacji: Fabryka Avon w Garwolinie

Avon Polska może poszczycić się największą w Europie fabryką, która produkuje kosmetyki dla ok. 50 rynków na świecie. Polskie centrum dystrybucyjne obsługuje imponującą liczbę aż 320 tys. Konsultantek z 8 krajów, czyli niemal ¼ państw Starego Kontynentu. To właśnie w Garwolinie w ubiegłym roku powstało blisko 49 mln kg masy kosmetycznej, w tym 5,4 mln sztuk szminek w 58 odcieniach, i ponad 3 mln litrów perfum – tyle, ile wystarczyłoby na napełnienie ponad tysiąca basenów olimpijskich! Za tymi osiągnięciami stoi codzienne zaangażowanie łącznie 1220 pracowników, którzy dbają o najwyższą jakość produktów.

Avon na rzecz środowiska

Zarówno na świecie jak i w Polsce, firma prowadzi zrównoważony biznes. Podczas produkcji kosmetyków, 100 proc. ścieków jest oczyszczanych, a wszystkie odpady są zagospodarowywane i unieszkodliwiane, dzięki czemu firma nie wysyła na składowiska żadnych śmieci. Działania Avon wdrożone w 2023 r., pozwoliły zapobiec emisji 3357 ton CO2 do atmosfery – tyle, ile musiałoby pochłonąć 487 110 drzew.
A co z opakowaniami? Znane powiedzenie „nie oceniaj książki po okładce”, w przypadku Avon okazuje się nie do końca trafne. Globalny zespół ds. inżynierii opakowań wprowadził około 170 zmian, aby zmniejszyć ślad środowiskowy produktów. Testowane są bardziej ekologiczne, nadające się do recyklingu i lżejsze opakowania, z których część trafiła już na rynek. W 2023 r. butelki płynów do mycia ciała i włosów Full Speed Electric zostały zamienione na wykonane z politereftalanu etylenu (rPET) w 100 proc. pochodzącego z odzysku, co redukuje emisję dwutlenku węgla o 40 proc.

Dla zdrowia i bezpieczeństwa kobiet

Każdego dnia Avon stara się tworzyć lepszy świat dla kobiet, co doskonale widać w kampaniach takich jak Avon Kontra Rak Piersi i Avon Kontra Przemoc. Od 2015 roku firma przeznaczyła na te działania w Polsce ponad 7,4 mln zł, w tym ponad 310 tys. zł w samym 2023 r. Dzięki temu wsparciu marka dofinansowała w Polsce 71 tys. badań USG piersi, a w zeszłym roku kolejne 4 tys. Polek mogło skorzystać z nich w 74 „Gabinetach z Różową Wstążką”. Nie inaczej sprawa wygląda w skali światowej – według najnowszego raportu CSR dotychczas Avon przekazał ponad 6,2 mln dolarów na wspieranie kampanii dot. profilaktyki raka piersi, docierając do 18 mln kobiet i fundując aż 20 mln badań USG piersi.

W ubiegłym roku odbyła się także druga edycja lokalnej kampanii „Normalne, że ich dotykam”. W ciągu dwóch lat jej trwania, w lekcjach samobadania piersi uczestniczyło 15 563 nastolatek ze 195 szkół w Polsce. Program ten, opracowany z Fundacją Rak’n’Roll i Kliniką Ginekologiczną Gini, nie mógłby się odbyć bez zaangażowania Konsultantek Avon, które przeszkolone przez specjalistów, prowadzą zajęcia w szkołach w całej Polsce.

Kampania Avon Kontra Przemoc, realizowana od 2015 roku, oferuje specjalistyczną pomoc dla kobiet dotkniętych przemocą. Na ten cel firma dotychczas przeznaczyła ponad 2,5 mln zł. W ramach akcji marka stworzyła pierwszą i jedyną w Polsce aplikację przeciwprzemocową Avon Alert, z której skorzystało już 55 tys. osób, które doświadczyły przemocy lub były jej świadkami.

Firma inkluzywna i umożliwiająca rozwój

Wsparcie dla kobiet widoczne jest nie tylko w akcjach CSR, lecz także wewnątrz firmy. Aż 63 proc. managerów zarządzających zespołami w Polsce i 50 proc na świecie to kobiety. Różnica płacowa pomiędzy zarobkami mężczyzn i kobiet jest poniżej 1% i dalej maleje!

Ta międzypokoleniowa marka nie tylko adaptuje się do zmieniających się czasów, ale także buduje mosty między różnymi generacjami kobiet, które wspólnie tworzą dynamiczną i wspierającą się społeczność. Avon daje możliwość rozwoju kariery, zdobywania nowych umiejętności i budowania własnego biznesu, co jest szczególnie ważne w dzisiejszym, szybko zmieniającym się świecie.

Pełny raport CSR, zawierający więcej informacji, jak Avon globalnie tworzy lepszy świat dla kobiet, znaleźć można na stronie Avon.


Wywiad z przedstawicielką marki Avon można przeczytać tutaj.


Więcej newsów z branży TUTAJ.

TAGS