Wafle Familijne to nr 1 wśród wafli na polskim rynku. Jaki jest zatem cel Waszej najnowszej kampanii?
Głównym celem naszej kampanii jest budowanie świadomości redesignu marki oraz idącej za tym zmiany opakowań. Ponieważ od początku roku stopniowo wymienialiśmy asortyment na półkach sklepowych, chcieliśmy poinformować naszych konsumentów, że ich ulubione wafelki zyskały nową szatę graficzną, zachowując przy tym swój pyszny smak.
Nowa estetyka charakteryzuje się nowoczesną, minimalistyczną formą, na tle której wyraźnie wyróżnia się odświeżone logo, nazwa sublinii oraz ikona smakowa. Kluczowym elementem opakowania jest wizualizacja wafelka i kremu, które oddziałują na zmysły, podkreślając chrupkość i apetyczność – jedne z najistotniejszych cech w kategorii słodyczy.
Kolejną zmianą jest żółty, familijny kolor, który łączy wszystkie produkty w portfolio, tworząc silny blok na półkach, łatwo rozpoznawalny przez konsumentów i miłośników marki Familijne.
Wraz z wprowadzeniem nowego designu stworzyliśmy także dedykowaną platformę komunikacyjną pod hasłem „Nowe opakowanie, to samo chrupanie”.
Z jakich kanałów komunikacji najczęściej korzystacie? Które z nich najlepiej się sprawdzają?
Staramy się, aby nasze działania docierały do jak najszerszego grona odbiorców. Dlatego podczas planowania strategii dużo uwagi poświęciliśmy na dobór odpowiednich kanałów. Chcąc je jak najbardziej zdywersyfikować, zdecydowaliśmy się na kampanię ATL, emitując przez 8 tygodni spot w telewizji oraz kompletny zestaw nowych assetów w social mediach. Nie zapomnieliśmy również o outdoorze, gdzie informacje były przekazywane za pośrednictwem cyfrowych nośników (DOOH) i billboardów.
Nie zmienia to oczywiście faktu, że telewizja jest naszym głównym środkiem komunikacji, zapewniającym największy zasięg. Z kolei w internecie, dzięki precyzyjnie dobranym działaniom, w tym aktywnościom na portalach społecznościowych czy współpracom z influencerami, mamy możliwość dotarcia do nowych, dużo młodszych konsumentów, którzy dopiero poznają naszą markę i produkty obecne w jej portfolio.
Wraz z redesignem ruszyliście też z kampanią digitalową pod hasłem „Nowe opakowanie, to samo chrupanie”. Jakie działania prowadzicie w tym zakresie?
Kampanię mającą na celu promocję nowych opakowań oraz poinformowanie konsumentów o redesignie marki, prowadzimy w czterech zróżnicowanych kanałach dotarcia.
Pierwszym i najważniejszym z nich, o którym wspominałam już wcześniej, jest telewizja. Na jej potrzeby został wyprodukowany dedykowany spot reklamowy, który był emitowany przez 8 tygodni. Do tego oczywiście cały czas działamy w digitalu oraz wchodzimy w kolejne, zaplanowane etapy kampanii, w tym m.in. outdoor. Nasze billboardy pojawiły się w Warszawie oraz Bydgoszczy, a także na ponad 800 nośnikach, takich jak citylighty na przystankach i DOOH w całej Polsce. Warto również wspomnieć o reklamie w prasie branżowej, promocji w radiu oraz dystrybucji materiałów PR.
Nowa szata graficzna, nowe smaki. Czy jest coś, czym jeszcze zaskoczycie konsumentów w tym roku?
Zdecydowanie! 1 lipca wystartowaliśmy z nową loterią konsumencką „Mus to zobaczyć!”, w której codziennie do wygrania jest gotówka, a w wielkim finale rodzinny wyjazd do krainy bajek pod Paryżem. Dodatkowo przygotowaliśmy specjalną akcję buy&get, w której za zakup 5 opakowań wafli Familijne, można otrzymać familijne klocki. Szczegóły dostępne są na naszych profilach w social mediach (@Familijne na Facebooku, @wafle_familijne na Instagramie) oraz stronie www.mustozobaczyc.pl.
W przyszłym roku minie równo 30 lat od pierwszej produkcji wafli. Proszę zdradzić na koniec, jak będziecie świętować ten jubileusz.
30-lecie marki Familijne będzie wyjątkowym wydarzeniem, które z pewnością zapisze się w pamięci naszych klientów i partnerów. Przygotowujemy szeroko zakrojoną kampanię medialną, mającą na celu dotarcie do jak największej liczby odbiorców i celebrowanie tej okrągłej rocznicy. Z tej okazji planujemy także wprowadzenie nowego smaku do naszego portfolio, który z pewnością zaskoczy i zachwyci miłośników chrupania. Na pewno będzie to niezwykle ważny czas dla nas wszystkich.
Rozmawiała Małgorzata Malinowska-Krawczyk
Klaudia Pawłowska
Brand Manager marki Familijne
Marketerka z pięcioletnim stażem, stale poszerzająca swoje kompetencje biznesowe. Wiedzę i doświadczenie zdobyła, prowadząc wiodące marki z sektora FMCG. Odpowiada za holistyczną strategię marek, kreuje komunikację oraz zarządza portfolio produktowym.
Więcej newsów z branży TUTAJ.