Na początku czerwca ruszyliście z nową kampanią. Proszę powiedzieć, czym wyróżnia się ten projekt?
Nasza nowa kampania, która ruszyła na początku czerwca, to wyjątkowy projekt, w ramach którego stworzyliśmy unikalną przestrzeń o nazwie „House of Kaktus”. Jest to immersyjna i content-friendly strefa, zaprojektowana z myślą o młodych ludziach, zwłaszcza z pokolenia Z, ale nie tylko. Kampania wyróżnia się innowacyjnym podejściem, które łączy doświadczenia offline i online. Digitalowa postać Kaktus Jeżor, stworzona wspólnie Agencją Polot i z Okim pełni rolę przewodnika po tej interaktywnej przestrzeni, zachęcając do tworzenia i dzielenia się wyjątkowymi treściami na mediach społecznościowych.
Z jakich kanałów korzystacie w komunikacji?
W naszej kampanii korzystamy z szerokiego wachlarza kanałów komunikacyjnych, ze szczególnym naciskiem na media społecznościowe, takie jak Instagram, Tik Tok, Facebook oraz Snapchat. Kampanię poprzedziła faza teaserowa, podczas której na naszych profilach @republikakaktusa pojawiały się zapowiedzi odsłaniające postać Kaktusa Jeżora. Oficjalna komunikacja ruszyła 1 czerwca, jednak przed tym terminem prowadziliśmy działania teaserowe na naszych social mediach. Głównym środkiem naszego przekazu dotyczącego kampanii są publikacje w mediach społecznościowych – nasze oraz gości naszej strefy. Prowadziliśmy również działania z zakresu influencer marketingu – kilkunastu influencerów odwiedziło strefę House of Kaktus w Warszawie i opublikowało materiały wideo na swoich social mediach. Kolejnym kanałem komunikacji są media, w szczególności portale online. W miastach, które odwiedził House of Kaktus, pojawiła się również kampania outdoorowa.
House of Kaktus to zdecydowanie coś świeżego na marketingowym rynku. Na czym polega jego innowacyjność?
Innowacyjność House of Kaktus polega na połączeniu świata cyfrowego z realnym w sposób, który angażuje i inspiruje. To zadanie postawiliśmy przed agencją Polot od samego początku naszej współpracy. Dzięki digitalowej postaci Kaktus Jeżor, stworzonej wspólnie z Okim, oferujemy unikalne i interaktywne doświadczenia. Przestrzeń została zaprojektowana z myślą o młodych ludziach, którzy kochają technologię i media społecznościowe, zapewniając idealne warunki do tworzenia kreatywnych treści. Każdy element strefy zachęca do wyciągnięcia telefonu i nagrywania niepowtarzalnych materiałów na social media.
Jak została przyjęta ta przestrzeń? Kim byli jej użytkownicy?
House of Kaktus została bardzo dobrze przyjęta przez odwiedzających. Przez cały okres aktywacji kilkadziesiąt tysięcy osób przeżyło doświadczenie w House of Kaktus. Użytkownikami tej strefy byli przede wszystkim młodzi ludzie z pokolenia Z, ale także inni miłośnicy naszych lodów, którzy pragnęli doświadczyć czegoś nowego i interaktywnego. Przestrzeń była otwarta na wszystkich, oferując różnorodne atrakcje i możliwość personalizacji lodów, co przyciągnęło szeroką publiczność. W House of Kaktus spersonalizowaliśmy łącznie kilkadziesiąt tysięcy lodów!
Oki pojawił się jako gość specjalny na inauguracji Waszego projektu. Na czym polega jego udział w tej kampanii?
Oki wspólnie z nami stworzył digitalową postać Kaktus Jeżor, która jest hostem House of Kaktus – postać głosem Okiego przeprowadza odwiedzających przez doświadczenie w naszej strefie. Kaktus Jeżor pojawił się również w komunikacji kampanii w digitalu. Dodatkowo Oki był gościem specjalnym na inauguracji naszego projektu – wspólnie zorganizowaliśmy pop-upowy koncert-niespodziankę, wprowadzając tłum w letni nastrój, podczas którego wykonał on m.in. utwory ze swojej najnowszej płyty „ERA47″. Dodatkowo, odbyło się meet&greet z artystą, podczas którego fani mogli spotkać się z nim, zrobić wspólne zdjęcia i zdobyć autografy.
Marka Kaktus obchodzi w tym roku 30-lecie obecności na rynku. Proszę powiedzieć na koniec, czy w związku z tym planujecie coś szczególnego dla konsumentów.
Tak, w związku z 30-leciem marki Kaktus przygotowaliśmy szereg wyjątkowych niespodzianek dla naszych konsumentów oprócz interaktywnej przestrzeni House of Kaktus, która oprócz Warszawy i Gdańska otworzyła swoje drzwi również na letnich festiwalach w Kołobrzegu. Te letnie aktywacje były pełne atrakcji, które pozwoliły naszym klientom świętować razem z nami.
Rozmawiała Małgorzata Malinowska-Krawczyk
Kamila Żmijewska
Senior Brand Manager z doświadczeniem w rynku FMCG oraz w kategorii lodów. Od lat z sukcesem buduje pozycję marki KAKTUS na polskim rynku. Odpowiedzialna również za portfolio lodów dziecięcych Froneri Polska – lody Nesquik oraz Pirulo.
Więcej newsów z branży TUTAJ.