–
Sam pomysł zrodził się 2–3 lata temu, jednak do jego realizacji musieliśmy się gruntownie przygotować. Obserwowaliśmy rozwijający się w ostatnich latach rynek e-commerce oraz działania naszych największych partnerów handlowych. Usprawnienia, nad którymi pracowaliśmy, wynikają również z wieloletniego doświadczenia w pracy z klientami oraz dokładnej analizie ich potrzeb. Automatyzacja całego procesu od oferty cenowej do wysyłki zamówionego towaru wpłynie na szybszą reakcję oraz usprawni komunikację między klientami a poszczególnymi działami w naszej firmie.
Platforma została przygotowana we współpracy z pracownikami oraz partnerami biznesowymi, od których czerpaliśmy best practice, tak aby to narzędzie było łatwe w obsłudze oraz wygodne dla klientów, jak i nas samych. Działanie platformy jest zbliżone do działania sklepów internetowych, z pewnymi wyjątkami, o których będą mogli się przekonać nasi klienci już niebawem.
Po pierwsze, i najważniejsze dla naszych klientów, skraca znacznie czas reakcji, a także daje wygodę oraz samodzielną kontrolę nad przebiegiem zlecenia! Obecnie nasi stali klienci bazują na cennikach wysyłanych w formie e-maila, bądź przygotowywanych indywidualnie ofertach. Ten proces wymaga czasu na przygotowanie odpowiedzi przez dział handlowy i czasem może trwać kilka minut, a czasami znacznie dłużej, bo jest to proces uzależniony od ilości zapytań, które otrzymują handlowcy danego dnia, na które mają odpisać.
Nowy system będzie przeliczał oferty w czasie rzeczywistym, czyli w momencie, w którym zalogowany na swoje konto klient wybierze produkt z oferty i wpisze swoje parametry zamówienia, takie jak ilość, znakowanie, logo czy wymogi dotyczące wysyłki. Daje to możliwość obsługi w tym samym czasie dowolnej liczby osób, bez konieczności oczekiwania na odpowiedź czy kolejkowania odpowiedzi. Klient po zalogowaniu dostaje pełny wgląd do produktów wraz z ich cenami. Ma dostęp do szablonów, na które może nanieść logo i przygotować samemu wstępną wizualizację produktu. Po wybraniu produktu, klient może przejść do realizacji zamówienia wraz z pełnym dostosowaniem zamówienia pod jego preferencje. Przy składaniu zamówienia można wgrać plik graficzny, sprawdzić czas realizacji, koszt poszczególnych usług dodatkowych oraz wygodnie opłacić je przelewem lub PayU.
Klient może złożyć zamówienie w dosłownie 2 minuty. Platforma jest na tyle intuicyjna i zautomatyzowana, że wszystkie wymagane kroki z poziomu klienta można wykonać w jednym miejscu. Po akceptacji wyboru, nasz dział handlowy otrzymuje powiadomienie z systemu i może rozpocząć koordynację realizacji zamówienia poprzez systemowe zlecenie prac poszczególnym działom, przez które zamówienie będzie procesowane. Platforma pozwala naszym klientom, jak i handlowcom, na pełny wgląd w aktualny stan zamówienia, od akceptacji grafiki, po druk, szycie oraz pakowanie, czy na końcu uzyskanie numeru listu przewozowego oraz faktury. Dzięki tak przejrzystej formie współpracy klienci, jak i pracownicy, będą w stanie pracować wygodniej oraz otrzymywać informacje w szybszy i prostszy sposób, poprzez wgląd w zamówienie na naszej platformie oraz powiadomienia wysyłane na skrzynkę mailową.
Prace testowe już się rozpoczęły. Dopinamy ostatnie kosmetyczne poprawki. Planujemy we wrześniu przedstawić platformę klientom na targach Festiwal Marketingu. Na naszym targowym stoisku C2 pojawią się wyznaczone miejsca do rejestracji – oczywiście chętnie wesprzemy naszych klientów w tym procesie.
Rozmawiała Magdalena Wilczak
–
Magdalena Kubiak
Commercial Director w THEONEGROUP.PL. Posiada ponad 20-letnie doświadczenie w zakresie budowania zespołów i zarządzania nimi. Z pasją i zaangażowaniem wyznacza i osiąga założone cele. Znacząco wpływa na poprawę wyników finansowych firmy poprzez wprowadzanie procedur, zarządzanie sprzedażą, podnosi również jakość obsługi klienta.
Artykuł ukazał się w ostatnim numerze OOH magazine. Do wglądu online TUTAJ.