Logo

Marketing MIXTylko w OOH magazine

Sukces zdrowego fast foodu | Anna Krajewska, Salad Story

Strategia marketingowa, filary firmy oraz plany na kolejne lata – m.in. te tematy poruszone zostały w rozmowie z Anną Krajewską, prezeską Salad Story.

 

Salad Story w tym roku świętuje 17 rok na rynku. Jak wyglądał Wasz start ?

Salad Story rozpoczęło swoją działalność w 2007 roku, kiedy wraz z moją biznesową partnerką jako dwie młode mamy, postanowiłyśmy stworzyć miejsce, gdzie można zjeść szybko dostępne zdrowe, naturalne i dobrze zbilansowane posiłki w przyjaznej cenie. Pierwsza restauracja powstała w Złotych Tarasach w Warszawie i szybko zdobyła popularność, wypełniając lukę na rynku fast foodów ze zdrowym jedzeniem.

Czym głównie kierujecie się w swojej pracy? Jakie są Wasze filary?

W Salad Story serwujemy dania, które są nie tylko smaczne, ale i zdrowe, bazując na naturalnych, nieprzetworzonych składnikach. Stawiamy bardzo mocno na świeżość, a produkty, które wykorzystujemy do posiłków, pochodzą od sprawdzonych, lokalnych dostawców. Kierujemy się też sezonowością. Wraz ze zmieniającymi się porami roku, uaktualniamy menu, wybierając warzywa i owoce, które są dostępne tylko w określonym czasie, tak by wykorzystywać, jak najlepiej ich wartości odżywcze. Bardzo ważnym aspektem naszej kuchni jest też smak – zdrowe jedzenie to nie kompromis i udowadniamy to od lat – ma być również pysznie. Inspirujemy się różnymi trendami kulinarnymi, kuchniami świata i wraz z moim zespołem przekładamy je na wspaniałe dania – używając jedynie naturalnych składników i zamykając w nich jak najwięcej świeżości i wartości odżywczych.

salad story

Jesteście jedną z firm, która kryzys (mam tu na myśli pandemię) obróciła w korzyść. Proszę powiedzieć kilka słów na ten temat.

Pandemia była dla nas wyzwaniem, ale także okazją do rozwoju. Mając na uwadze efektywność biznesu, podjęliśmy szereg działań optymalizacyjnych, by zmniejszyć koszty prowadzenia działalności, ale nie zdecydowaliśmy się na całkowite zamknięcie naszej sieci. Tam, gdzie było to możliwe sprzedaż, funkcjonowała na wynos i w dostawie w zależności od obostrzeń narzucanych poprzez przepisy prawa. Nie dopuściliśmy też do redukcji kluczowej kadry pracowników oraz utrzymywaliśmy stałe relacje z dostawcami surowców. Jednocześnie zupełnie zmieniliśmy logistykę i nasze zaplecze kuchenne, czyli w tym okresie powstała nasza nowa kuchnia centralna.

Widząc też wiele okazji do rozwoju i nowych otwarć w miejscach, skąd inni się wycofywali oraz znacznie bardziej elastyczną i przychylną postawę wynajmujących, podjęliśmy decyzję o dalszej ekspansji. Idąc inną ścieżka niż większa część rynku, rozbudowaliśmy sieć sprzedaży bardzo niskim kosztem, co teraz procentuje, a wszystkie te inwestycje były trafione. Ten okres kryzysu wymagał też modyfikacji ofertowych i komunikacyjnych — dostosowaliśmy menu do zmieniających się potrzeb konsumentów i uruchomiliśmy tzw. cloud kitchens, czyli kuchnie, które przygotowują posiłki, ale bez możliwości spożywania na miejscu, bez obsługi kelnerskiej, wyłącznie z opcją dostawy. To pozwoliło nam również na optymalizację kosztów i zwiększenie sprzedaży.

Jak określilibyście swoją strategię marketingową?

Nasza strategia marketingowa opiera się na autentyczności i bliskości z klientem. Stawiamy na transparentność, pokazując, skąd pochodzą składniki i jak są przygotowywane nasze dania. Chcemy być kojarzeni jako lepszy wybór na szybki posiłek w mieście. Aktualnie naszym celem jest budowanie świadomości wśród obecnych, ale i przyszłych klientów, że Salad Story to miejsce dla każdego, i można tu znaleźć dania lekkie, ale też zdrowo sycące, odpowiadające różnym kubkom smakowym i budżetom.

Nasza oferta to ciekawe smaki kuchni świata, takie jak wrap tajski czy np. teraz wprowadzone nowości koreańskie czy bliskowschodnie, ale też bezpieczna, znana klasyka taka jak sałatka cezar, neapolitana czy nicejska albo wrapy z tuńczykiem, czy serem i warzywami. Mamy też ofertę dań powiększonych, które zaspokoją największy głód, a w strefie „smart” mamy propozycję przekąsek i mniejszych porcji na zapoznanie z marką. To dania o znanych i powszechnie lubianych smakach w bardzo przyjaznej cenie. Silnie komunikujemy obecnie też fakt, że Salad Story jest polską marką, powstałą i prężnie rozwijającą się właśnie w naszym kraju. Korzystamy również z komunikacji w mediach społecznościowych, gdzie możemy szybko reagować na potrzeby naszych gości, odpowiadać na pytania i zbierać cenne opinie. Jest to dla nas także platforma komunikacyjna, ponieważ regularnie publikujemy tam informacje o promocjach i wydarzeniach, wprowadzanych daniach i odświeżonym menu.

Salad Story

Polacy polubili Wasze menu – 52 lokale w Polsce mówią same za siebie. Co oprócz sałatek można znaleźć w Salad Story?

Oferta Salad Story stale się rozbudowuje. Aktualnie oprócz sałatek oferujemy również wrapy, bowle, naturalne zupy, świeże soki i zdrowe przekąski. Nasze menu jest różnorodne i jednocześnie dostosowane do różnych potrzeb dietetycznych. Ostatnio zmodyfikowaliśmy prawie cale menu i wprowadziliśmy wiele nowości, m.in. zwiększając ofertę wrapów, bowli i dań w strefie smart. Wprowadziliśmy też kolejną kategorię – kanapki i śniadania – bowle i wrapy na bazie jajecznicy, dostępne w niektórych lokalizacjach, a także nowe smaki zup. Sezonowo rotujemy menu i obecnie dostępna jest ograniczona w czasie oferta dań letnich inspirowanych podróżami po Azji i sezonowymi składnikami.

Proszę na zakończenie powiedzieć, jakie są Wasze plany na kolejne lata.

Nasze plany to niezmiennie dalszy rozwój i ekspansja. Dążymy do tego, aby do 2028 roku podwoić liczbę restauracji, w różnych lokalizacjach – galeriach handlowych, hubach transportowych takich jak lotniska, dworce, biurach i głównych ulicach handlowych. To oznacza otwieranie średnio jednej nowej lokalizacji miesięcznie. Będziemy też unowocześniać nasze restauracje, wprowadzając w nich rozwiązania digitalowe i rozbudowując e-commerce.

 

Rozmawiała Małgorzata Malinowska-Krawczyk

 

salad storyAnna Krajewska

Jest założycielką i prezeską Salad Story, największej polskiej sieci restauracji serwujących zdrowe jedzenie. Pomysł na Salad Story narodził się w 2006 roku, kiedy rynek zdrowego jedzenia w Polsce praktycznie nie istniał i od tego momentu rozwijany był jako koncept sieciowy. Dzięki swojej pasji i pracy została doceniona również w konkursie fundacji Sukces Pisany Szminką na Bizneswoman Roku, w którym otrzymała nagrodę w kategorii Biznes Roku 2019 powyżej 50 mln obrotu rocznego.


Więcej newsów z branży TUTAJ.