Linie lotnicze Ryanair to mistrzowie strategii na TikToku – ich odważne, a często kontrowersyjne podejście podbiło serca milionów użytkowników i wygenerowało gigantyczne zasięgi (2,4 mln obserwujących; 46,4 mln polubień filmów). Za strategię komunikacji na platformie odpowiadał Michael Corcoran, który podzielił się z uczestnikami For You Summit CE swoją receptą na zbudowanie wyrazistego wizerunku na TikToku.
1. Bądź autentyczny, nie perfekcyjny – przede wszystkim porzucić perfekcjonizm. TikTok to przestrzeń do wyrażania autentyczności, w której liczy się odwaga, a humor, nawet czarny, może stać się cennym narzędziem w budowaniu relacji z odbiorcami. Musisz pamiętać, że dwie trzecie (67 proc.) użytkowników platformy twierdzi, że przegląda TikToka dla poprawienia sobie humoru[1].
2. Skróć proces decyzyjny – w świecie TikToka liczy się szybkie reagowanie na zmieniające się trendy. To, co dziś jest hitem, jutro może zostać zapomniane. Jeśli chcesz wykorzystać potencjał virali, lista osób decydujących o publikacji powinna być skrócona do minimum.¬
3. Eksperymentuj – kluczem do sukcesu na TikToku jest odwaga i gotowość do eksperymentowania. Porażki są nieuniknione, ale najważniejsze, to umieć wyciągać z nich wnioski i pozwolić społeczności zdecydować o sukcesie marki.
4. Bądź odważny – według Corcorana sukces wymaga odwagi – czasami lepiej wkurzyć 80% odbiorców, aby zdobyć lojalność 20%. Jednym z najczęstszych błędów jest próba przypodobania się wszystkim.
Badania Nielsena potwierdzają, że 47% wzrostu sprzedaży pochodzi bezpośrednio z siły kreacji[2]. To emocje przekładają się na zasięgi, a zasięgi na realne zyski. Jak przekazał Callum Smith, Marketing Strategy Lead z TikToka, budowanie historii w przekazach reklamowych skutkuje wydłużeniem czasu oglądania o 16%, a wykorzystanie trendów z aplikacji o 14%. Smith podkreślał także, że aby zwrócić uwagę odbiorców, marki muszą pozostać autentyczne i kreatywne. Według wewnętrznych badań platformy 79% użytkowników uważa, że to miejsce, gdzie brandy mogą pokazać swoją osobowość[3]. Potwierdzają to słowa Marty Piotrowskiej, Dyrektor Media & AI & Mar-Tech w Allegro, która podczas konferencji podkreślała, że wykorzystanie w reklamach sylwetek prawdziwych osób zwiększa współczynnik CTR aż o 100%. Dodała także, że ROAS (zwrot wydatków na reklamę) firmy Allegro na TikToku w sierpniu 2024 roku był dwa razy wyższy w porównaniu do innych platform. Marketerzy muszą więc unikać powielania schematów i skupić się na unikalnym DNA marek, by nie przepalać budżetów na nieefektywne kampanie.
Marketerzy potrzebują konkretów – i TikTok je dostarcza. Kampanie prowadzone na platformach wysokiej uwagi (ang. high attention platforms) mogą być nawet o 67% bardziej skuteczne w osiąganiu celów biznesowych[4]. Jakub Klimczyk, Head of Ecommerce platformy, wskazał, że aż 61% wszystkich użytkowników choć raz dokonało zakupu bezpośrednio poprzez platformę lub online po obejrzeniu reklamy na TikToku, a 65% użytkowników prawdopodobnie kupi w przyszłości produkt, który tam zobaczyli. Przykład L’Oreal pokazuje, jak kampanie na tej platformie generują niezwykłe wyniki: ROI (zwrot z inwestycji) dla tej marki był aż o 30% wyższy w porównaniu do konkurencyjnych platform. To nie jedyny imponujący wynik. W branży retail TikTok zwiększa zwroty o średnio 48%, a w przypadku sektora FMCG liczby szybują aż do 58%[5]. William Asplund, Measurment Partner TikToka nie ma wątpliwości – ta platforma to obecnie jedno z najefektywniejszych narzędzi marketingowych na rynku.
Więcej newsów z branży TUTAJ.