Logo

Marketing MIX

Zasięgi budowane na emocjach – lekcje od ekspertów TikTok For You Summit Central Europe

Prelegenci TikTok For You Summit Central Europe odkryli przed uczestnikami sekret, jak osiągnąć globalny sukces marketingowy na tej platformie. Ich recepta? Autentyczność, kreatywność i… odwaga, która napędza emocje.

Linie lotnicze Ryanair to mistrzowie strategii na TikToku – ich odważne, a często kontrowersyjne podejście podbiło serca milionów użytkowników i wygenerowało gigantyczne zasięgi (2,4 mln obserwujących; 46,4 mln polubień filmów). Za strategię komunikacji na platformie odpowiadał Michael Corcoran, który podzielił się z uczestnikami For You Summit CE swoją receptą na zbudowanie wyrazistego wizerunku na TikToku.

1. Bądź autentyczny, nie perfekcyjny – przede wszystkim porzucić perfekcjonizm. TikTok to przestrzeń do wyrażania autentyczności, w której liczy się odwaga, a humor, nawet czarny, może stać się cennym narzędziem w budowaniu relacji z odbiorcami. Musisz pamiętać, że dwie trzecie (67 proc.) użytkowników platformy twierdzi, że przegląda TikToka dla poprawienia sobie humoru[1].
2. Skróć proces decyzyjny – w świecie TikToka liczy się szybkie reagowanie na zmieniające się trendy. To, co dziś jest hitem, jutro może zostać zapomniane. Jeśli chcesz wykorzystać potencjał virali, lista osób decydujących o publikacji powinna być skrócona do minimum.¬
3. Eksperymentuj – kluczem do sukcesu na TikToku jest odwaga i gotowość do eksperymentowania. Porażki są nieuniknione, ale najważniejsze, to umieć wyciągać z nich wnioski i pozwolić społeczności zdecydować o sukcesie marki.
4. Bądź odważny – według Corcorana sukces wymaga odwagi – czasami lepiej wkurzyć 80% odbiorców, aby zdobyć lojalność 20%. Jednym z najczęstszych błędów jest próba przypodobania się wszystkim.

tiktok

Kreatywność napędza TikToka

Badania Nielsena potwierdzają, że 47% wzrostu sprzedaży pochodzi bezpośrednio z siły kreacji[2]. To emocje przekładają się na zasięgi, a zasięgi na realne zyski. Jak przekazał Callum Smith, Marketing Strategy Lead z TikToka, budowanie historii w przekazach reklamowych skutkuje wydłużeniem czasu oglądania o 16%, a wykorzystanie trendów z aplikacji o 14%. Smith podkreślał także, że aby zwrócić uwagę odbiorców, marki muszą pozostać autentyczne i kreatywne. Według wewnętrznych badań platformy 79% użytkowników uważa, że to miejsce, gdzie brandy mogą pokazać swoją osobowość[3]. Potwierdzają to słowa Marty Piotrowskiej, Dyrektor Media & AI & Mar-Tech w Allegro, która podczas konferencji podkreślała, że wykorzystanie w reklamach sylwetek prawdziwych osób zwiększa współczynnik CTR aż o 100%. Dodała także, że ROAS (zwrot wydatków na reklamę) firmy Allegro na TikToku w sierpniu 2024 roku był dwa razy wyższy w porównaniu do innych platform. Marketerzy muszą więc unikać powielania schematów i skupić się na unikalnym DNA marek, by nie przepalać budżetów na nieefektywne kampanie.

TikTok zapewnia wyższe ROI niż inne platformy

Marketerzy potrzebują konkretów – i TikTok je dostarcza. Kampanie prowadzone na platformach wysokiej uwagi (ang. high attention platforms) mogą być nawet o 67% bardziej skuteczne w osiąganiu celów biznesowych[4]. Jakub Klimczyk, Head of Ecommerce platformy, wskazał, że aż 61% wszystkich użytkowników choć raz dokonało zakupu bezpośrednio poprzez platformę lub online po obejrzeniu reklamy na TikToku, a 65% użytkowników prawdopodobnie kupi w przyszłości produkt, który tam zobaczyli. Przykład L’Oreal pokazuje, jak kampanie na tej platformie generują niezwykłe wyniki: ROI (zwrot z inwestycji) dla tej marki był aż o 30% wyższy w porównaniu do konkurencyjnych platform. To nie jedyny imponujący wynik. W branży retail TikTok zwiększa zwroty o średnio 48%, a w przypadku sektora FMCG liczby szybują aż do 58%[5]. William Asplund, Measurment Partner TikToka nie ma wątpliwości – ta platforma to obecnie jedno z najefektywniejszych narzędzi marketingowych na rynku.

[1] Źródło: #TikTokMadeMeBuyIt shows the power of TikTok
[2]  Źródło: TikTok Works: How TikTok drives business impact for advertisers
[3] Źródło: TikTok Creative Made Simple For Your Business
[4] Triple Opportunity of Attention, Ad Council, Australia 2023
[5] Źródło: How TikTok drives Efficient and Effective ROI in Central Europe | TikTok For Business Blog

Więcej newsów z branży TUTAJ.