Logo

Gadżety reklamowe

Raport ASI: gadżety reklamowe ulubioną formą reklamy

Artykuły promocyjne stanowią ulubioną reklamę dla Amerykanów. Taki wniosek płynie z raportu organizacji ASI (Advertising Specialty Institute), do którego przebadano 40 000 ludzi.

ASI to organizacja, która skupia 25 000 dostawców i dystrybutorów gadżetów reklamowych oraz drukarzy ze Stanów Zjednoczonych. Szacuje się, że amerykański rynek artykułów promocyjnych jest wart ok. 26 miliardów dolarów[1]. Organizacja co roku, od ok. 10 lat, wydaje raport, który pokazuje wartość i efektywność upominków reklamowych.

– Raporty badawcze ASI stanowią niesamowitą wartość dla członków ASI i całej branży promocyjnej, zwłaszcza w czasach napięć gospodarczych, kiedy klienci dystrybutorów chcą twardego dowodu na trwałą siłę produktów promocyjnych – powiedział w 2022 roku Timothy M. Andrews, prezes i dyrektor generalny ASI i dodał: – Dzięki infografikom przedstawiciele handlowi mogą szybko i łatwo określić, które produkty są najskuteczniejsze do zaoferowania klientom, aż do wieku, płci i regionu użytkowników końcowych[2].

asi

Z ostatniego raportu (2023) wynika wyraźnie, że to artykuły promocyjne są ulubioną formą reklamy dla Amerykanów. Na pozostałych miejscach plasują się kolejno: radio, gazety, telewizja, magazyny, telefon i Internet.

• Najbardziej wpływowym upominkiem wg mężczyzn została odzież wierzchnia. Na drugim miejscu odzież sportowa, a na trzecim koszulka polo. Propozycje takich produktów od wystawców Festiwalu Marketingu i PROMO SHOW można znaleźć tutaj.

asi

 

• Kobiety, które brały udział w badaniu, wskazały: 1 – odzież wierzchnia, 2 – artykuły z kategorii zdrowie i bezpieczeństwo, 3 – odzież sportowa. Na pozostałych miejscach torby i kubki.

asi

• 46% ankietowanych uznało za bardziej pozytywne/korzystne upominki z kategorii eko

W 2022 roku natomiast, badanie wykazało[3], że top 5 upominków reklamowych to: odzież wierzchnia, odzież sportowa, maski, artykuły z kategorii zdrowie i bezpieczeństwo, koszulki polo. Ankietowani w wieku 25-34 lat wskazali odpowiednio: odzież sportową, odzież wierzchnią, artykuły piśmiennicze, torby i artykuły z kategorii zdrowie i bezpieczeństwo.

Co ważne, wcześniejsze badania wykazały także, że produkty promocyjne zapewniają wysoką stopę zwrotu z inwestycji (ROI), z kosztem za wrażenie (CPI) wynoszącym zaledwie 0,1 centa. To czyni artykuły z logo bardzo atrakcyjnym rozwiązaniem dla małych firm, które mają ograniczone budżety reklamowe i marketingowe.

Ciekawym rozdziałem w raporcie z 2023  r. był ten, wskazujący, przez jaki czas badani użytkowali artykuły promocyjne:

  • Kubki reklamowe – 63% badanych wskazało, że używało ich przez rok lub dłużej
  • Odzież wierzchnia – 61% / 2 lata lub dłużej
  • Kalendarze – 62% / 1 rok lub dłużej
  • Parasole – 54 % / 2 lata lub dłużej
  • Koszulka polo – 62% / 1 rok lub dłużej
  • Power banki – 51% / 2 lata lub dłużej
  • T-shirt – 47% / 2 lata lub dłużej
  • Odzież sportowa – 59% / 1 rok lub dłużej
  • Akcesoria biurowe – 58% / 1 rok lub dłużej
  • Torby – 43% / 2 lata lub dłużej
  • Czapki – 56% / 1 rok lub dłużej
  • USB – 44% / 2 lata lub dłużej
  • Długopisy – 52% / 1 rok lub dłużej
  • Akcesoria higieniczne – 36% / 1 rok lub dłużej

Raport ASI można pobrać bezpłatnie na stronie organizacji.

Gadżety reklamowe odgrywały i odgrywają znaczącą rolę w promocji marki. Doceniane są przez największe firmy na świecie. Na rynku jest wiele przedsiębiorstw, które oferują artykuły promocyjne, najlepsze z nich można spotkać już w styczniu 2025 r. na targach PROMO SHOW. Rejestracja wkrótce!

[1] https://www.prnewswire.com/news-releases/2024-state-of-the-promo-industry-report-unveils-strategies-for-sustainable-growth-302237188.html
[2] https://www.prnewswire.com/news-releases/asis-2022-ad-impressions-study-definitively-proves-promos-influence-nationwide-301513049.html
[3] Jw.

Więcej newsów z branży TUTAJ.