ASI to organizacja, która skupia 25 000 dostawców i dystrybutorów gadżetów reklamowych oraz drukarzy ze Stanów Zjednoczonych. Szacuje się, że amerykański rynek artykułów promocyjnych jest wart ok. 26 miliardów dolarów[1]. Organizacja co roku, od ok. 10 lat, wydaje raport, który pokazuje wartość i efektywność upominków reklamowych.
– Raporty badawcze ASI stanowią niesamowitą wartość dla członków ASI i całej branży promocyjnej, zwłaszcza w czasach napięć gospodarczych, kiedy klienci dystrybutorów chcą twardego dowodu na trwałą siłę produktów promocyjnych – powiedział w 2022 roku Timothy M. Andrews, prezes i dyrektor generalny ASI i dodał: – Dzięki infografikom przedstawiciele handlowi mogą szybko i łatwo określić, które produkty są najskuteczniejsze do zaoferowania klientom, aż do wieku, płci i regionu użytkowników końcowych[2].
Z ostatniego raportu (2023) wynika wyraźnie, że to artykuły promocyjne są ulubioną formą reklamy dla Amerykanów. Na pozostałych miejscach plasują się kolejno: radio, gazety, telewizja, magazyny, telefon i Internet.
• Najbardziej wpływowym upominkiem wg mężczyzn została odzież wierzchnia. Na drugim miejscu odzież sportowa, a na trzecim koszulka polo. Propozycje takich produktów od wystawców Festiwalu Marketingu i PROMO SHOW można znaleźć tutaj.
• Kobiety, które brały udział w badaniu, wskazały: 1 – odzież wierzchnia, 2 – artykuły z kategorii zdrowie i bezpieczeństwo, 3 – odzież sportowa. Na pozostałych miejscach torby i kubki.
• 46% ankietowanych uznało za bardziej pozytywne/korzystne upominki z kategorii eko
W 2022 roku natomiast, badanie wykazało[3], że top 5 upominków reklamowych to: odzież wierzchnia, odzież sportowa, maski, artykuły z kategorii zdrowie i bezpieczeństwo, koszulki polo. Ankietowani w wieku 25-34 lat wskazali odpowiednio: odzież sportową, odzież wierzchnią, artykuły piśmiennicze, torby i artykuły z kategorii zdrowie i bezpieczeństwo.
Co ważne, wcześniejsze badania wykazały także, że produkty promocyjne zapewniają wysoką stopę zwrotu z inwestycji (ROI), z kosztem za wrażenie (CPI) wynoszącym zaledwie 0,1 centa. To czyni artykuły z logo bardzo atrakcyjnym rozwiązaniem dla małych firm, które mają ograniczone budżety reklamowe i marketingowe.
Ciekawym rozdziałem w raporcie z 2023 r. był ten, wskazujący, przez jaki czas badani użytkowali artykuły promocyjne:
Raport ASI można pobrać bezpłatnie na stronie organizacji.
Gadżety reklamowe odgrywały i odgrywają znaczącą rolę w promocji marki. Doceniane są przez największe firmy na świecie. Na rynku jest wiele przedsiębiorstw, które oferują artykuły promocyjne, najlepsze z nich można spotkać już w styczniu 2025 r. na targach PROMO SHOW. Rejestracja wkrótce!
Więcej newsów z branży TUTAJ.