TikTok, w ramach konkursu TikTok Ad Awards, nagradza najlepszych z najlepszych – te marki i agencje, które wykazują się odwagą twórczą, inwestują w kreację i osiągają świetne wyniki biznesowe. Tegoroczni laureaci z Polski, Czech i Rumunii zdobyli platformę swoją kreatywnością, autentycznością i mądrym wykorzystaniem narzędzi w aplikacji.
– TikTok jest miejscem, w którym kreatywność spotyka się z rzeczywistymi rezultatami biznesowymi, zarówno dzięki angażującym natywnym reklamom, jak i wykorzystaniu trendów. Zgłoszenia, które otrzymaliśmy od marek i agencji pokazały moc kreacji, które nie tylko przykuwają uwagę ale również realizują najbardziej ambitne cele marketingowe. Przypomnę tylko, że już co drugi użytkownik platformy przyznaje, że dowiedział się o nowym produkcie lub usłudze dzięki sekcji „Dla Ciebie”1, a 58% z nich kupiło przedmiot, który poznali poprzez platformę2 – mówi Rafał Drzewiecki, Country Manager TikTok Central Europe.
W tym roku wśród zgłoszeń dominował trend, który ma szansę zostać z nami na dłużej: – Wejście w istniejący strumień komunikacji i sposób poruszania się naszych odbiorców po TikToku. To mówienie w języku, którego w stosunku do brandu, używają sami użytkownicy platformy. Dodanie do tego swojego brand message i użycie tego w sposób dobry dla marki, taki który natywnie i organicznie skieruje społeczność do lajkowania naszych treści, powoduje, że reklama może odnieść sukces – mówi Dawid Kaźmierczak, szef jury TikTok Ad Awards CE 2024, Founder &Chief Content Officer agencji Polot.
Jury – składające się z 15 znakomitych przedstawicieli branży – przyznało nagrodę Greatest TikTok marce Doritos Romania za kampanię #DoritosBoldSquad, stworzoną przez agencję OMD Romania. Została ona wyróżniona za odważne wykorzystanie influencerów, tiktokowych trendów i zainspirowanie odbiorców do wyrażania na co dzień swojej indywidualności. Tylko jednego dnia kampania trafiła do 3,2 miliona unikalnych użytkowników TikToka, a Doritos odnotował wzrost udziału w rynku o 7,8% w kategorii chipsów tortilla i wzrost wartości o 10,9%. Marka zmierzy się teraz z innymi firmami i agencjami reklamowymi z całej Europy podczas europejskiego Grand Prix w Lizbonie.
● Nagroda Greatest Branding, dla kampanii brandingowych, które wyróżniały się innowacyjną strategią i kreatywnym podejściem TikTok-first, uzyskując doskonałe wyniki w górnej części lejka sprzedażowego trafiła do Kaufland Romania za kampanię „1 Million Challenge”, stworzoną przez V8 Interactive.
● Nagrodę Greatest Performance otrzymał Komputronik S.A. za kampanię „Campaign for GEN Z leads to outstanding results”, stworzoną przez Sales&More S.A. Kategoria poświęcona jest kampaniom z dolnej części lejka sprzedażowego, które wyróżniały się kreatywnością, podejściem TikTok-first oraz innowacyjną strategią.
● Statuetka Greatest Creative, dla firm, które wyróżnia kreatywne podejście do obecności na TikToku trafiła do Lidl Polska za kampanię „LIDL POLAND ENTERS TIKTOK” stworzoną przez Space Cat Industries.
● Nagrodę dla sektora MŚP, Greatest Small Business, zdobył Wubertools za kampanię „Tutorial video goes viral and leads to increased brand visibility”, stworzoną przez Sempai, która skutecznie wykorzystała TikToka do realizacji swoich celów marketingowych.
Pełen opis nagrodzonych kampanii znaleźć można na stronie TikTok Ad Awards.
Więcej newsów z branży TUTAJ.