Logo

Marketing MIX

#PostanowieNIE – nowa kampania społeczna marki Dove

Marka Dove, pozostając wierna swojej misji, w nowej kampanii społecznej zachęca kobiety do zrobienia nowego postanowienia, tym razem w trosce o siebie, swoje dobro i szczęście. #PostanowieNIE ma być zerwaniem z ograniczającymi postanowieniami noworocznymi, przejawiającymi się dążeniem do perfekcji i osiągnięcia nierealnych wzorców piękna.

tam

Jeden rok życia w zamian za idealny wygląd

W 2024 roku, na zlecenie marki Dove, przeprowadzono globalne badanie „The Real State of Beauty Report”[1]. Jego wyniki są przygnębiające. Aż 1 na 3 kobiety oddałaby rok swojego życia za idealny wygląd, a 69% przyznaje, że nie bierze udziału w wielu aktywnościach ze względu na niskie poczucie wartości. Takie odczucia nasilają się wraz z nadejściem nowego roku, kiedy to połowa kobiet dokonuje postanowień noworocznych, ponieważ nie są zadowolone ze swojego ciała. Planują podjęcie kolejnej diety cud, uzyskanie znacznej utraty masy ciała, poprawienie swojego wyglądu, a wręcz chcą wyglądać młodziej. To oznacza, że dążą one do nieosiągalnego.

Z badania wynika, że kobiety urodzone między rokiem 1981 a 1995 przejawiają niższe poczucie pewności siebie i w bardziej negatywny sposób postrzegają swoje ciało w porównaniu z przedstawicielkami wcześniejszego pokolenia, urodzonymi przed 1981 rokiem. W rezultacie doświadczają one więcej problemów związanych z postrzeganiem swojego ciała.

Nowy rok – szczęśliwa Ja

Dove od 20 lat buduje pewność siebie i pozytywny obraz ciała wśród nastolatków, prowadząc program Dove Self-Esteem. Teraz marka rozszerza założenia programu o działania dedykowane kobietom, zachęcając je do rozpoczęcia własnej podróży ku budowaniu pewności siebie i poczucia własnej wartości.

Wraz z nadejściem nowego roku marka Dove wspiera kobiety w czerpaniu radości z bycia sobą, koncentrując się wokół nowego wymiaru postanowień – #PostanowieNIE. To proponowane przez Dove zobowiązanie do niepodejmowania się i nieprzyjmowania postanowień nawiązujących do zmian w wyglądzie oraz odrzucenie szkodliwych ideałów piękna.

– Przez ostatnie 20 lat marka Dove prowadzi globalny program edukacyjny dla nastolatków w szkołach Dove Self-Esteem. Realizując go, pomagamy kolejnym pokoleniom budować pozytywną samoocenę, relację ze swoim ciałem oraz poczucie własnej warości, by w pełni mogli wykorzystywać swój potencjał. Rozpoczynając nowy rok, gorąco zachęcamy do podjęcia postanowień noworocznych, koncentrując się wokół tego, co sprawia nam radość i przyjemność, a nie wokół nierealnych i nieosiągalnych standardów piękna – mówi Joanna Orzechowska, Head of Marketing & Media Personal Care / Category Lead w Unilever i dodaje: – Chcemy wesprzeć kobiety w budowaniu pewności siebie i samoakceptacji. By umiały odrzucać nierealne ideały piękna, stawiały na autentyczność, bycie sobą oraz potrafiły definiować piękno na własnych zasadach.

#PostanowieNIE – Ja na własnych zasadach

Marka Dove, razem z zaangażowanymi influencerkami, zaprasza kobiety do zerwania z ograniczającymi je standardami piękna, tworząc noworoczne #PostanowieNIE. Każda kobieta może napisać na karteczce postanowienie, które na ogół podejmowała, będąc pod presją nierealistycznych ideałów piękna, a następnie ją podrzeć, by uwolnić się od szkodliwych wyzwań. Dove zachęca do podzielenia się tą wiadomością w mediach społecznościowych, by zachęcić kobiety do zerwania ze szkodliwymi, nierealistycznymi standardami piękna. Takie postanowieNIE w styczniu podejmują współpracujące stale z marką w szerzeniu jej misji prawdziwego piękna, znane z działań na rzecz różnorodności i ciałopozytywności – Joanna Koroniewska, Ewa Grzelakowska–Kostoglu, Kinga Sawczuk, Ania Guellard, Justyna Lis, Karolina Czak, Natalia Szymaniec oraz Justyna Mazur-Kuderska.

Globalny ruch #PostanowieNIE

Kampania ma charakter globalny. Za lokalizację kampanii odpowiada That One Agency. Za zakup mediów Mindshare Polska. Agencja Yellowcups prowadzi działania w obszarze public relations.

[1] Dove research conducted with 2,000 women across the United Kingdom & United States through Toluna, Metrix Lab

Więcej newsów z branży TUTAJ.