Logo

Marketing MIX

TikTok prezentuje raport trendów „What’s Next” na 2025 rok

Autentyczność, współpraca z twórcami, dotarcie do niszowych społeczności i inkluzywność to tylko niektóre z haseł, które według najnowszego raportu „What’s Next” TikToka będą przeważały w komunikacji marketingowej marek na platformie w 2025 roku. Dane i analizy zebrane przez ekspertów TikToka pokazują nowe sposoby budowania pozycji marek na platformie.

2025 rok na TikToku będzie upływał pod znakiem Brand Chem, nowej ery relacji pomiędzy markami i społecznościami platformy. Stare podejście, w którym marki narzucały konsumentom, czego potrzebują, odchodzi do lamusa. Teraz to marki muszą współpracować z twórcami i społecznościami, tak aby wspólnie tworzyć trendy i podejmować działania, które stworzą najważniejsze kulturowe momenty w kolejnych miesiącach tego roku.

– W 2024 roku marki na TikToku przesuwały granice kreatywności, korzystały z trendów i budowały silne więzi ze swoimi społecznościami. Rok 2025 zapowiada się jednak jeszcze bardziej przełomowo. TikTok oferuje nieograniczone możliwości kreatywnego opowiadania historii. W tym roku marki i twórcy połączą siły, by wpływać na kulturę, inspirować i rozwijać biznes, bazując na tym, co ważne dla społeczności TikToka – mówi Sofia Hernandez, Global Head of Business Marketing TikTok.

Raport koncentruje się na najbardziej wpływowych i trwałych trendach w marketingu na TikToku, które określamy jako Trend Signals. Trendy odzwierciedlają zmieniające się wzorce treści, pokazują nowe zachowania i zainteresowania konsumentów. Dzięki nim marki mogą tworzyć strategie treści, które patrzą w przyszłość. Trzy kluczowe grupy Trend Signals to: Brand Fusion, Identity Osmosis oraz Creative Catalysts.

Brand Fusion: Nowa jakość współpracy marek i twórców

Marki na TikToku na nowo odkrywają, jak ważne jest autentyczne zaangażowanie społeczności. Platforma stała się miejscem, w którym użytkownicy szukają sprawdzonych, rzetelnych opinii na temat produktów. Marki mogą współpracować z różnorodnymi twórcami – od niszowych recenzentów po dynamiczne, dobrze znane osobowości, a korzystając z TikTok Creator Marketplace mogą docierać do unikalnych grup odbiorców na masową skalę. Tym bardziej, że według danych TikToka 2 na 3 użytkowników platformy lubi, gdy marki współpracują z różnorodnymi twórcami (1).

Przykładem może być marka Supercell, która wprowadziła grę „Squad Busters” osiągając globalny sukces dzięki współpracy z twórcami. Kampania dotarła do 261 milionów użytkowników na całym świecie, zarówno graczy, jak i nowych społeczności.

40% użytkowników TikToka uważa, że marki, które pokazują swoją osobowość poprzez treści na platformie, są lepiej zuważalne, a ich przekaz bardziej istotny. (2)

Identity Osmosis: Autentyczność i wartości społeczności

Społeczności TikToka przyjmują różnorodne, autentyczne perspektywy i celebrując niszowe punkty widzenia. Od humorystycznych spojrzeń na kulturę, walki ze stereotypami, po celebrowanie różnic. Użytkownicy TikToka budują inkluzywną i empatyczną globalną społeczność. Z badań wynika, że 50% użytkowników platform społecznościowych i wideo poszukuje treści odzwierciedlających ich życie. To ważny sygnał dla marek, które chcą być bliżej swoich odbiorców (3).

Każdy jest mile widziany na TikToku i może znaleźć swoją niszę lub odkryć coś zupełnie nowego. Ponad 80% użytkowników twierdzi, że TikTok pokazał im nowe tematy, o których wcześniej nie wiedzieli. (4)

Marki powinny dostosować się do nowych wartości konsumentów, redefiniować swoje podejście i komunikację. Przykładem jest kampania #HistóriasdeOrgulhoOi, w której firma Oi współpracowała z twórcami LGBTQIAP+, osiągając 9-krotnie wyższe wskaźniki oglądalności.

Creative Catalysts: Odkrywanie nowych możliwości kreatywnych

Nowe technologie, takie jak AI, otwierają przed markami zupełnie nowe możliwości. Na TikToku AI pomaga użytkownikom i markom tworzyć angażujące treści – od stylizacji po scenariusze filmów. Dzięki takim narzędziom jak Symphony Assistant, marki mogą tworzyć unikalne kampanie, które wyróżniają się na tle konkurencji.

Kreatywne i zabawne podejście pozwala wykorzystać sztuczną inteligencję jako praktyczne narzędzie codziennego użytku, które wzbudza ciekawość i pobudza kreatywność. Co ważne, użytkownicy TikToka 1,4 razy częściej oczekują wykorzystania AI w reklamach niż użytkownicy innych platform (5). Pokazuje to rosnący entuzjazm wobec technologii AI w treściach reklamowych.

Raport „What’s Next 2025” to nie tylko podsumowanie trendów, ale także przewodnik dla marek, które chcą aktywnie kształtować przyszłość marketingu i wspólnie z twórcami i społecznościami zmieniać zasady gry na rynku.

Pełny globalny raport TikTok „What’s Next 2025” można znaleźć tutaj.

1. TikTok Marketing Science North America Value in Variety Study [US, CA] 2023, conducted by Alter Agents

2. TikTok Marketing Science, Business Impact Through Relevance, US, UK, AU, conducted by WARC, August 2024

3. TikTok Marketing Science, Business Impact Through Relevance, US, UK, AU, conducted by WARC, August 2024

4. TikTok Marketing Science, Business Impact Through Relevance, US, UK, AU, conducted by WARC, August 2024.

5. TikTok Marketing Science Global Gen AI Consumer Perceptions and Usage Survey [US, UK, ID] via AYTM, April 2024 Base: TikTok and non-TikTok, 18+ users (n = 1,495)


Więcej newsów z branży TUTAJ.