Logo

Marketing MIX

Agencja Focus Nation prezentuje Trendbook 2025

AI czy człowiek, lokalność czy kosmopolityzm, online czy offline? Ile osób, tyle opinii, a ile trendów, to jeszcze więcej komentarzy. Tegoroczny Trendbook 2025 od Focus Nation to prawdziwa Wojna światów”, dostrzeżony został bowiem dualizm zjawisk marketingowych, silna polaryzacja zachowań konsumentów i szereg nowych wyzwań dla marketerów.

Agencja Focus Nation wybrała 14 trendów, zestawiła je z komentarzami 17 niezależnych ekspertów oraz zweryfikowała badaniami przeprowadzonymi specjalnie dla nich przez firmę badawczą IQS. W Trendbooku znajdują się dane i wnioski z badania. To 100 stron praktycznej wiedzy i wskazówek, których zadaniem jest wspierać pracę marketerów w doborze strategii w zmieniającej się rzeczywistości.

Publikacja jest darmowa, podana w przyjaznej formie pliku pdf, który można pobrać tutaj.

Trendbook składa się z różnych perspektyw na temat najbardziej palących zagadnień komunikacyjnych w 2025 roku:

  • Algorytmiczna efektywność vs Czynnik białkowy,
  • Ekosystemy cyfrowe vs Decentralizacja aplikacji,
  • Retromania vs Tech-centryzm,
  • Technoretail vs E-physical shopping,
  • Internet przestrzenny vs Offline’owy azyl,
  • Kulturowe zanurzenie vs Kosmopolityczne uniwersum,
  • Multiwersum vs Technologiczny minimalizm.

– Oddajemy w Wasze ręce 3. edycję Trendbooka Focus Nation, który w tym roku, obok naszych predykcji, wiedzy ekspertów, został wzbogacony badaniami rynku. Dzięki temu prezentujemy kompletny materiał, który mamy nadzieję będzie Was inspirował w codziennej pracy nad realizacją celów i wdrażaniu strategii komunikacji – mówi Michał Korczak, Strategy & Managing Director Focus Nation.

Partnerami głównymi Trendbooka są:

IAA Polska – Branżowy Partner Merytoryczny
IQS – Partner Badawczy
IAB Polska i DIMAQ Polska, które objęły publikację Patronatem Honorowym.

– Badanie konsumentów i marketerów to dwa niezależne badania, jakie zrealizowaliśmy do tegorocznego Trendbooka, aby wesprzeć tę wyjątkową publikację swoją wiedzą i doświadczeniem badawczym. Celem była eksploracja podobieństw, punktów styku, ale także odchyleń i rozbieżności pomiędzy obiema grupami badanych, co w naszej wspólnej opinii czyni Trendbook 2025 bardziej wiarygodnym i użytecznym marketingowo – podkreśla Alina Lempa, CEO IQS.

– IAA Polska jest Branżowym Partnerem Merytorycznym Trendbooka od samego początku, gdy ukazał się po raz pierwszy w 2023 roku. To cenna inicjatywa, która pozwala Członkom IAA Polska wspierać branżę wiedzą ekspercką oraz trzymać rękę na pulsie najnowszych trendów i innowacji – mówi Agnieszka Sora, Prezeska IAA Polska.

– IAB Polska oraz Standard Kwalifikacji Digital Marketingowych DIMAQ objęły Trendbook 2025 Patronatem Honorowym. Dzięki współpracy z Focus Nation realizujemy nasz wspólny cel, jakim jest edukacja rynku reklamy online i promowanie best practice w tym obszarze – podkreśla Włodzimierz Schmidt, Prezes Zarządu IAB Polska.

W Trendbooku 2025 swoją wiedzą i doświadczeniem podzielili się eksperci z różnych branż, wśród nich są: Dagmara Szulce (IAA Global), Agnieszka Sora (IAA Polska), Alina Lempa (IQS), Włodzimierz Schmidt (IAB Polska), Ewa Opach (DIMAQ), Dorota Haller (Ringier Axel Springer Polska), Agata Pilacińska-Jakubowska (Google Poland), Barbara Pasterczyk (ING Bank Śląski), Michał Sacha (Leroy Merlin), Małgorzata Piwowarska-Pinilla (Krosno Glass), Urszula Dziekańska (IQS), Przemysław Kuraczyk (IQS), Michał Kulawiak (IQS), Aleksandra Laudańska (FemTechnology Group, Wolni od metryki), Agnieszka Szlaska (IF Nation Group), Dawid Bednarski (Imagine Nation), Bartosz Bielas (Moonsteps)

TRENDBOOK 2025 dostępny jest tutaj.

OOH magazine jest patronem medialnym publikacji.


Więcej newsów z branży TUTAJ.