Logo

Event MIXTylko w OOH magazine

Zaangażowanie uczestników jest kluczowym mianownikiem | Davide Odella, EXPO XXI

EXPO XXI to duże centrum wystawowe, w którym odbywają się różnego rodzaju wydarzenia, m.in. PROMO SHOW oraz Festiwal Marketingu. Rocznie obiekt gości ponad 200 imprez. Z jakich branż są to wydarzenia? Jak mogą podsumować 2024 r.? I w jaką stronę zmierza rynek targów i eventów? Na te i inne pytania odpowiada Davide Odella, Członek Zarządu EXPO XXI.

 

Jak możecie podsumować miniony rok?

Rok 2024 okazał się owocny pod kątem wynajmu powierzchni na imprezy. Choć obroty utrzymały się na poziomie zbliżonym do roku 2023, odnotowaliśmy wzrost liczby zorganizowanych eventów w naszych halach. To niezwykle cieszy, ponieważ świadczy o dynamicznym rozwoju naszej działalności oraz daje solidne podstawy do optymistycznych prognoz na przyszłość.

expo

EXPO XXI to nie tylko targi. Jakie jeszcze wydarzenia organizowane są u Was?

Jeszcze kilka lat temu targi stanowiły aż 65% naszych przychodów i zajmowały 70% dostępnego kalendarza. Dziś sytuacja wygląda zupełnie inaczej – udział targów w przychodach zmniejszył się do 50%. Mimo tej zmiany nasze przychody wzrosły, ponieważ cały „tort” znacząco się powiększył. Choć udział imprez B2C, szczególnie tych weekendowych, takich jak Autonostalgia, Targi Rzeczy Ładnych, Targi Fantastyki, Targi Sztuki czy Beauty Forum, jest mniejszy, możemy zaobserwować ich dynamiczny rozwój oraz rosnące zapotrzebowanie na przestrzeń.

expo

W 2024 roku zorganizowaliśmy również kilka koncertów i wydarzeń o charakterze rozrywkowym, w tym sylwestrową imprezę FESTIVALAND 2 by THE M New Year’s Eve 2024, która odbyła się na trzech scenach. Wracają do nas również duże wydarzenia międzynarodowe, które można już nazwać cyklicznymi, takie jak Rebuild Ukraina czy Defence Leaders. Nasze hale oraz tereny zewnętrzne cieszą się także dużym zainteresowaniem jako przestrzeń do realizacji reklam, organizacji kongresów
i różnorodnych eventów.

Czy organizatorzy i odwiedzający doceniają Waszą lokalizację?

Zdecydowanie tak! Aż 70% naszych klientów to stali partnerzy, co mówi samo za siebie. Zarówno opinie w internecie, jak i rozmowy z uczestnikami wydarzeń potwierdzają wysoki poziom ich zadowolenia.

Jednym z wyzwań, z którymi się mierzymy, jest ograniczona liczba miejsc parkingowych, ale tę niedogodność rekompensuje doskonała lokalizacja. Niedawno uruchomiono nową linię tramwajową w naszej okolicy, a Dworzec Zachodni właśnie kończy remont. W sąsiedztwie powstało także kilka nowych hoteli oraz setki mieszkań i apartamentów na wynajem krótkoterminowy, co dodatkowo ogranicza potrzebę korzystania z samochodu.

expo

Z jak dużym wyprzedzeniem macie wypełniony kalendarz?

Nasze wydarzenia planujemy z dużym wyprzedzeniem. Budżet na 2025 rok został zrealizowany już w 50%. Natomiast na lata 2026-2027 mamy podpisane kilkadziesiąt umów, a potwierdzone rezerwacje sięgają nawet 2028 roku.

Proszę powiedzieć na zakończenie – w jaką stronę zmierza rynek targów i eventów?

Obserwujemy, że kluczowym wspólnym mianownikiem większości wydarzeń – zarówno targów, jak i konferencji – jest zaangażowanie uczestników. Przejawia się ono w sposobie projektowania scen, prezentacji oraz stoisk wystawienniczych, które coraz częściej stawiają na interaktywność i atrakcyjność wizualną.

Drugim istotnym trendem jest rosnąca świadomość ekologiczna. Choć zmiany w tym zakresie nie są jeszcze w pełni widoczne, wyraźnie zauważamy, że organizatorzy coraz bardziej zwracają uwagę na wpływ swoich wydarzeń na środowisko i podejmują pierwsze kroki w kierunku bardziej zrównoważonych rozwiązań.

Rozmawiała Małgorzata Malinowska-Krawczyk


expoDavide Odella

Członek Zarządu EXPO XXI

Jest doświadczonym specjalistą w branży MICE z ponad 10-letnim stażem. Swoją karierę rozpoczął podczas studiów na Uniwersytecie Bolońskim. We wrześniu 2016 roku dołączył do zespołu EXPO XXI Warszawa jako senior sales manager, następnie awansował na stanowisko dyrektora sprzedaży. W 2020 roku został powołany do zarządu EXPO XXI Warszawa, gdzie odpowiada za rozwój spółki, jej wizerunek oraz działania marketingowe. Został uhonorowany nagrodą „Odkrycie Roku MPI Poland”.


Więcej newsów z branży TUTAJ.