Agentforce dla handlu detalicznego wprowadza szereg gotowych funkcji ułatwiających integrację autonomicznych agentów AI z zespołami z dowolnych obszarów: od marketingu, przez sprzedaż, promocję, aż po operacje w przestrzeni sklepowej. Skalowalna cyfrowa siła robocza odciąży pracowników w zakresie żmudnych zadań, pozwalając im na przekierowanie uwagi na działania kreatywne oraz kompleksową obsługę klienta.
Agentforce dla sektora retail to zestaw wstępnie zaprogramowanych funkcji wspierających m.in.:
Zarządzanie zamówieniami: Klienci mogą samodzielnie aktualizować szczegóły swoich zamówień, takie jak informacje o płatnościach czy wysyłce, co pozwala obniżyć koszty operacyjne i wpływa na lojalność konsumenta. Dzięki nowym możliwościom klienci mogą również szybko sprawdzać status zamówienia czy skontaktować się z obsługą klienta za pośrednictwem preferowanego kanału komunikacji.
Zakupy z asystentem: Funkcje te umożliwiają skalowanie spersonalizowanych rekomendacji produktowych jakie klienci otrzymują od agenta AI, bazujących na ich preferencjach, stanie magazynowym oraz danych operacyjnych. Konsumenci mogą również używać języka naturalnego do komunikacji z agentem, dzięki czemu wyszukają pożądane produkty, dodadzą je do koszyka i sfinalizują transakcję – wszystko to za pośrednictwem pisemnej lub głosowej konwersacji.
Rezerwowanie wizyt: Dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji, system wspiera planowanie dostaw, instalacji czy konsultacji, aktualizując dostępne terminy w czasie rzeczywistym.
Tworzenie promocji lojalnościowych: Agentforce wspiera marketerów w projektowaniu i optymalizowaniu promocji lojalnościowych, bazując na danych o klientach, punktach sprzedaży oraz segmentacji. Efektem są bardziej spersonalizowane treści e-maili i nagłówki, które skuteczniej angażują odbiorców.
Retail Cloud z Modern POS: To przyjazny dla użytkownika, chmurowy system POS, który łączy dane dotyczące zakupów online i offline oraz stanów magazynowych na jednej platformie. Dzięki temu sprzedawcy mogą szybciej i sprawniej obsługiwać klientów. System oferuje następujące funkcje:
Klienteling, zarządzanie zapasami i Endless Aisle z wbudowaną AI opartą na danych w czasie rzeczywistym: Pracownicy mogą tworzyć i aktualizować profile klientów, które zawierają historię zakupów, preferencje i status lojalnościowy. Mają także dostęp do danych o stanie magazynowym w całym łańcuchu dostaw i różnych kanałach sprzedaży. Dzięki analizie danych omnichannel dotyczących klientów, zamówień i wyników sprzedaży mogą podejmować decyzje oparte na faktach. Wbudowana sztuczna inteligencja wspiera asystę głosową, analizę zwrotów pod kątem oszustw oraz personalizowane rekomendacje produktów.
Mixed Cart i realizacja zamówień wielokanałowych: System umożliwia klientom korzystanie z różnych metod realizacji zamówień dla poszczególnych produktów w jednym koszyku. Dzięki temu klienci mogą wybierać preferowane opcje, takie jak „kup online, odbierz w sklepie” czy „kup online, zwróć w sklepie”, co pozwala zredukować koszty łańcucha dostaw i zwiększyć wygodę zakupów.
Mobilność i tryb offline: System POS zaprojektowany z myślą o urządzeniach mobilnych pozwala na obsługę klientów w dowolnym miejscu, bez potrzeby stania przy kasie. Tryb offline umożliwia przeprowadzanie transakcji nawet przy braku połączenia z internetem – dane są szyfrowane i przetwarzane, gdy urządzenie ponownie nawiąże połączenie. To rozwiązanie sprawdza się podczas intensywnych okresów zakupowych, wydarzeń plenerowych czy pracy w miejscach z ograniczonym dostępem do sieci.
Integracje z Salesforce i prosty w obsłudze CMS: Retail Cloud płynnie integruje się z Salesforce Commerce Cloud, Order Management i Service Cloud, co pozwala sprzedawcom szybko uzyskiwać dostęp do danych klientów, zarządzać zamówieniami, synchronizować koszyki i zarządzać informacjami o produktach. Intuicyjny, oparty na chmurze system CMS oferuje funkcję „przeciągnij i upuść”, umożliwiając dostosowanie interfejsu do unikalnego stylu i potrzeb każdej marki.
Agenci AI, tacy jak Agentforce, działają najlepiej, gdy mają dostęp do dokładnych danych klientów oraz operacyjnych. Salesforce Modern POS i Data Cloud harmonizują te dane, umożliwiając pracownikom lepsze rozumienie i obsługę całej ścieżki zakupowej klienta.
Według badań Salesforce, 81% menedżerów uważa, że nieefektywne procesy i technologie zmniejszają produktywność pracowników. Średnio pracownicy muszą logować się do ponad 16 różnych systemów dziennie, co negatywnie wpływa na ich wydajność, w efekcie pogarszając końcowe doświadczenie klienta.
– Połączenie cyfrowej automatyzacji opartej na sztucznej inteligencji z nowoczesnym systemem POS może otworzyć przed detalistami zupełnie nowe możliwości operacyjne. Dzięki najnowszym funkcjom Agentforce dla branży retail oraz intuicyjnemu, chmurowemu systemowi POS, Salesforce pomaga tworzyć spójne i bezproblemowe doświadczenia zakupowe zarówno w sferze fizycznej, jak i cyfrowej. To rozwiązanie wspiera wzrost produktywności i rozwój biznesu na przestrzeni całej organizacji – komentuje Nitin Mangtani, SVP & GM, Retail, Salesforce.
Więcej newsów z branży TUTAJ.