–
Czy w czasie marketingu internetowego i social mediów jest jeszcze miejsce na tradycyjne gadżety reklamowe? Kilka lat temu wiele osób przepowiadało całkowity koniec tej formy promocji, uznając ją za przestarzałą, nieefektywną i drogą. Jak się jednak okazuje, dzisiaj to właśnie reklama w Internecie generuje najwyższe koszty, a klienci przyzwyczajeni do tego typu formy promocji stają się na nią coraz bardziej odporni, podczas gdy tradycyjne gadżety reklamowe wpływają na budowę pozytywnego wizerunku firmy i zapewniają bezpośredni kontakt, który jest znacznie bardziej wartościowy niż interakcja za pomocą strony internetowej.
Rola gadżetów w świecie marketingu jest bardzo silna i odpowiada nie tylko za budowę pozytywnego wizerunku marki, ale także za wzrost widoczności na targach i konferencjach branżowych. Dodatkowo gadżety budują w kliencie świadomość jego wagi dla sensu istnienia firmy. To w porównaniu do innych form promocji jest bezcenne i wpływa w dużym stopniu na osiąganie przewagi konkurencyjnej na rynku.
Gadżety reklamowe to rozwiązanie uniwersalne, które przyda się do promowania marki w każdej sytuacji. Targi branżowe i drobne upominki dla zainteresowanych klientów? Spotkania z kontrahentem, z którym chcemy nawiązać długotrwałą współpracę? Klient, który dokonał dużych zakupów w naszym sklepie internetowym? A może konkurs w social mediach, w których nagrodą będą gadżety firmowe?
To tylko kilka pomysłów na to, w jaki sposób możemy wykorzystać różne upominki reklamowe – nie tylko w formie promocji stacjonarnej, ale także jako wsparcie internetowej strategii marketingowej. To obszar, który stale wspiera proces promocji firmy dokładnie w taki sposób, w jaki chcemy, dając przy okazji potencjał do wzmocnienia więzi pracowników z firmą. Gadżety reklamowe dają tak samo pozytywny efekt, gdy są przekazywane pracownikom w formie podziękowania za pracę lub jako nagroda za dobre wyniki. To wszystko w połączeniu z atrakcyjną ceną gadżetów reklamowych i możliwością dowolnej ich personalizacji sprawia, że nasza firma w łatwy sposób może rozwinąć się i zyskać nowych klientów, a także zdobyć większą przychylność tych dotychczasowych.
Jakie gadżety będą najlepsze do naszej firmy? By wzmocnić przekaz i wyciągnąć możliwie jak najwięcej z inwestycji w upominki reklamowe, polecamy wyposażyć się w różne rodzaje gadżetów na różne okazje. Dzięki temu zawsze zaproponujemy klientom i kontrahentom coś, co nie tylko będzie pasowało do charakteru spotkania czy konkursu, ale też co dopasuje się do ich potrzeb.
Zacznijmy od podstawowych, dobrze znanych, ale wciąż bardzo popularnych gadżetów, jakimi są długopisy i smycze. To świetny sposób na zwiększenie widoczności marki na dużych targach branżowych, na których przewija się wiele osób. Jeśli potrzebujemy gadżetów bardziej wartościowych, które być może przekonają klienta do skorzystania z naszych usług, polecamy butelki wielorazowe z logo firmy, kubki, torby materiałowe lub notesy i kalendarze z logo, które są praktycznym prezentem, wykorzystywanym przez klientów na długo po skorzystaniu z naszych usług.
Doskonałym pomysłem jest także inwestycja w gadżety dopasowane charakterem do naszej firmy i branży, w jakiej działamy. Pomysłów jest wiele: deski do krojenia dla klientów z branży gastronomicznej, plecaki lub pasy na numer startowy dla uczestników biegów ulicznych lub zestawy personalizowanych narzędzi ręcznych dla branży budowlanej. Pomysłów wiele, a jedyne, co nas ogranicza, to własna inwencja twórcza.
Gadżety reklamowe, choć stanowią doskonałą wartość dodaną dla naszej strategii marketingowej, powinny być wysokiej jakości i charakteryzować się wytrzymałością. Klient podświadomie może odnosić jakość gadżetów do jakości naszych usług lub produktów, co w przypadku najtańszych upominków może obrócić się przeciwko nam.
A zatem pierwszą rzeczą, na którą warto zwrócić uwagę jest jakość gadżetów. Powinniśmy również przeanalizować funkcjonalność i użyteczność każdej propozycji. Nie chcemy, by prezent trafił do szuflady lub, co gorsza, do kosza na śmieci. Na samym końcu cena, powinna odzwierciedlać atrakcyjność produktu, dlatego najlepiej będzie wyważyć obie te cechy, by cała inwestycja w gadżety reklamowe zwróciła się nam z nawiązką.
Z ofertą firmy SIDE będzie można zapoznać się 29 i 30 stycznia podczas Międzynarodowych Targów Reklamy i Druku PROMO SHOW, odwiedzając stoisko F10, Hala nr 1.
Trwa bezpłatna rejestracja TUTAJ.
Artykuł ukazał się w ostatnim numerze OOH magazine. Do wglądu online TUTAJ.