– Rewolucja Retail Media stała się faktem. Zarówno globalnie, jak i na polskim rynku działania retail mediowe zyskują na znaczeniu i coraz chętniej są włączane w strategie marketingowe dotyczące sprzedaży online. To z kolei powoduje prawdziwy wysyp innowacji technologicznych i istotne zmiany w podejściu do komunikacji marketingowej kierowanej do konsumenta w miejscu zakupu. Właśnie dlatego zdecydowaliśmy, że już po raz drugi konferencja IAB HowTo skoncentruje się w pełni na Retail Media – chcemy dostarczyć marketerom i reklamodawcom wiedzę niezbędną do skutecznego wykorzystania tego dynamicznie rozwijającego się segmentu reklamy, który niezaprzeczalnie będzie jednym z kluczowych kierunków rozwoju e-commerce w najbliższych latach – mówi Włodzimierz Schmidt, Prezes Zarządu, IAB Polska.
Celem IAB HowTo: Nowy Wspaniały Świat Retail Media jest dostarczenie kompleksowej wiedzy o tym, jak wdrożyć działania retail mediowe i w jaki sposób czerpać z niego maksymalne korzyści, by zwiększać sprzedaż i budować lojalność swoich klientów.
Podczas kilkunastu praktycznych wystąpień eksperci z grup roboczych IAB Polska zaprezentują pełne spektrum działań retail mediowych – zarówno online, jak i offline. Pokażą także korzyści, jakie niesie za sobą integracja danych i omnichannelowe podejście do komunikacji marki. Nie zabraknie aktualnych case studies takich marek jak: Allegro, Zara, Żabka Ads, Netto i Media Ekspert.
Wśród prelegentów znajdą się przedstawiciele retailerów, platform sprzedażowych, reklamodawców i ekspertów od nowych technologii, którzy podzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem i odpowiedzą na pytania:
To tylko część aktualnych zagadnień, a ze względu na złożoność tematu agenda konferencji została podzielona na kluczowe bloki tematyczne: trendy, strategia, omnichannel oraz dane i technologie.
Obserwując rynek marketingu cyfrowego, można odnieść wrażenie, że Retail Media dotyczą tylko dużych brandów. Nic bardziej mylnego, jednak wielowymiarowość tego typu reklamy może stanowić wyzwanie dla marketerów, którzy chcą odnotować znaczące wzrosty sprzedaży dzięki temu kanałowi. Jak więc skutecznie przejść przez proces wdrożenia krok po kroku?
Na tym skoncetrują się dwa pierwsze bloki tematyczne: Trendy i Strategia. Agendę konferencji otworzy zestawienie najnowszych trendów ze świata zakupów, a także porady, w jaki sposób włączyć reklamę Retail Media do swojego biznesu. Na początek należy prześwietlić jego potrzeby, aby dowiedzieć się, jaki typ reklamy wybrać. Czy dobrać partnerów/merchantów/sklepy do współpracy, a może zbudować własny sklep? W końcu, w jaki sposób dopasować treści do użytkownika/platformy? Na te i wiele innych pytań podczas swojej prelekcji odpowie Jakub Bakuła z Omnihero.
Warto też podkreślić, że Retail Media mogą istotnie poprawić rentowność w wymagających czasach dla handlu detalicznego, ale jak skutecznie integrować aktualne trendy w komunikacji do konsumenta? Przepis na konwersje w branży e-commerce, fashion i retail elektro przedstawi Maciej Grams z AdsHero i OmniHero.
Jak nadążyć za nowoczesną ścieżką klienta i czerpać z potencjału nowych punktów komunikacji? Zjawisko zacierania się granic między Retail Media a Commerce Media przybliży Bartosz Bielecki z Commerce Media Tech.
Retail Media to technologia działająca w oparciu o połączenie szczegółowych informacji o konsumentach charakteryzujących się wysokim zaangażowaniem, co jest jego niewątpliwą zaletą. Dzięki temu, możemy realizować praktycznie każdy cel komunikacji. Jak się do tego zabrać, podpowie Łukasz Sztuczyński z Allegro, Szef Grupy Roboczej E-commerce i Retail Media IAB Polska.
Kolejne dwa bloki tematyczne – Omnichannel oraz Dane i Narzędzia skupiają się na operacyjnej części związanej z wykorzystaniem z Retail Mediów.
Jakie wyzwania czekają marketerów w świecie Omnicommerce? Michał Rosiaki i Grzegorz Marczak z Hybrid.ai pokażą, jak w praktyce odnaleźć się w strategii Brandformance, która w Polsce dopiero zyskuje na znaczeniu. Przyjrzą się też trendowi, który łączy budowanie marki z działaniami nastawionymi na wyniki i podpowiedzą jakie rozwiązania warto wdrożyć.
Tomasz Szulkowski z mSpark podczas swojej prelekcji przyjrzy się nowym touchpointom w komunikacji instore i pokaże spektrum możliwości, jakie dają nowoczesne ekrany i inne technologie, które usprawniają biznes sieci retail, ale mogą również dostarczać unikatowych danych dla producentów sprzedawanych produktów.
Mateusz Chołuj, Proxi.cloud i Piotr Boguta, Netto wyjaśnią, na czym polega Data-Driven Retail Media i jaką wiedzę mogą generować Retail Media z perspektywy marki i retailera oraz jak robić to dobrze. Natomiast Kinga Nurska z PHD / Omnicom Media Group opowie o tym, na jakie pytania może odpowiedzieć narzędzie data clean room, dostarczając jednocześnie wiedzy o konsumencie.
To tylko część tematów, które poruszone zostaną podczas konferencji.
Nad warstwą merytoryczną wydarzenia czuwa Rada Programowa w składzie:
Łukasz Sztuczyński, Szef Grupy Roboczej E-commerce i Retail Media IAB Polska, Senior Manager, Brands&Display Solutions, Allegro
Edyta Błaszczyk, Szefowa Grupy Roboczej Performance IAB Polska, E-commerce process expert, mBank
Maciej Tygielski, CEO MyShopTV Network
Paweł Wojciechowski, Integrated Commerce Director Publicis Groupe
IAB HowTo: Nowy Wspaniały Świat Retail Media odbędzie się 3 kwietnia w Multikino Złote Tarasy w Warszawie. Więcej szczegółów na stronie konferencji. Wydarzenie objęte jest akredytacją DIMAQ. Posiadaczom certyfikatu DIMAQ przysługuje 20 punktów za udział.
OOH magazine jest patronem medialnym wydarzenia.
Więcej newsów z branży TUTAJ.