Wprowadzone w 1962 roku przez Marshalla McLuhana pojęcie „globalnej wioski” nigdy nie było bardziej aktualne niż teraz. Decyzje polityczne podejmowane w Waszyngtonie i Brukseli błyskawicznie odbijają się na gospodarkach i codzienności zwykłych ludzi. Wojna informacyjna jest jednym z narzędzi współczesnych konfliktów, cyberataki stają się coraz częstszym zagrożeniem dla instytucji, a globalne kryzysy wpływają na komunikację w każdej branży.
– Historia dzieje się na naszych oczach. Rozstrzygnięcie wojny w Ukrainie, napięcia na linii USA-Chiny, wyścig technologiczny w zakresie AI czy zmieniający się układ sił w Europie to kwestie, które wiążą się z wieloma wyzwaniami komunikacyjnymi. Geopolityka to dziś nie tylko sprawa polityków, ale problemy, które dotykają każdego z nas i dlatego musimy się w ich kontekście nauczyć skutecznie komunikować – mówi Damian Ziąber, rzecznik prasowy Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego. – Pamiętajmy o COVID-19, kiedy początkowo pojawiło się wiele trudnych pytań: co dalej? O czym komunikować? Jak zareagować? Dziś mogą wystąpić równie poważne kryzysy, jednak mając w pamięci doświadczenia pandemii, musimy być lepiej przygotowani na trudne scenariusze. Tylko dzięki świadomości stojących przed nami wyzwań będziemy mogli opracować skuteczne strategie komunikacji w tych niestabilnych czasach.
Tematem przewodnim XXV edycji Kongresu PR, najważniejszego wydarzenia w branży, będzie „Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych”. Kongres poświęcony będzie m.in. strategiom komunikacyjnym w czasach niepewności, walce z dezinformacją, zarządzaniu kryzysowemu oraz skutecznym sposobom budowania marki i wiarygodności w niestabilnym środowisku. Tematyka wydarzenia została opracowana przez grono ekspertów, którzy czuwają nad jego kierunkiem merytorycznym. Radę programową Kongresu tworzą: prof. dr hab. Dariusz Tworzydło – organizator wydarzenia, Karolina Łuczak – dyrektorka komunikacji, rzeczniczka prasowa Provident Polska, prezeska Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, Damian Ziąber – rzecznik prasowy Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego oraz Arkadiusz Szczepański – dyrektor generalny Jacobs & Schwartz.
– Patrzę zawodowo na branżę PR od co najmniej 25 lat. Kiedy organizowałem pierwszy Kongres PR, świat wyglądał zupełnie inaczej. Dziś rzeczywistość zmienia się z miesiąca na miesiąc, a skuteczna komunikacja jest jednym z kluczowych elementów zarządzania. Kongres PR 2025 pokaże, jak odnaleźć się w tej nowej rzeczywistości i jak budować odporność na kryzysy wizerunkowe w czasach, gdy stabilność stała się luksusem – mówi prof. dr hab. Dariusz Tworzydło.
Eksperci, naukowcy i praktycy PR przez dwa dni będą analizować najnowsze trendy i dzielić się doświadczeniami. Program obejmie dyskusje o komunikacji kryzysowej, wpływie technologii oraz o tym, jakie znaczenie ma geopolityka dla strategii wizerunkowych firm i instytucji. Wśród zaproszonych prelegentów znajdują się m.in. Jakub Wątor – dziennikarz, od którego materiału zaczęła się afera Pandora Gate, Agnieszka Mosór – była prezenterka telewizji Polsat oraz twórczyni kanału YouTube poświęconego cyfrowym technologiom i sztucznej inteligencji, por. SG Sylwia Wojtowicz – naczelnik Wydziału Promocji w Gabinecie Komendanta Głównego Straży Granicznej czy st. bryg. Karol Kierzkowski – rzecznik prasowy Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej.
XXV Kongres PR jest objęty honorowym patronatem Komendy Głównej Straży Granicznej.
Więcej informacji znajduje się na stronie Kongresu PR.
Pomysłodawcą Kongresu jest prof. dr hab. Dariusz Tworzydło, który organizuje to wydarzenie od 2001 roku. To już zatem 25. spotkanie specjalistów z branży public relations, któremu patronują: Rzeszów – stolica innowacji, Orange Polska, Media Board, Ideo, Ideo Force, Akademia Górnośląska, Exacto, Polskie Stowarzyszenie Public Relations, Stowarzyszenie Agencji Public Relations oraz Uniwersytet Warszawski (Wydział Dziennikarstwa Informacji i Bibliologii).
Patronat honorowy: Komenda Główna Straży Granicznej
Partner technologiczny: Media Visage
Partner logistyczny: Ford
Patroni medialni: publicrelations.pl, Dziennik Warto Wiedzieć, OOH Magazine, Marketing przy Kawie, Monitor Rynkowy, Signs.pl, Wirtualne Media, Gifts Journal, Marketing i Rynek, Newseria, naszbiznes.pl.
Więcej informacji udziela: prof. dr hab. Dariusz Tworzydło; tel. 602 44 55 96; www.kongrespr.pl
Więcej newsów z branży TUTAJ.