Projekt „MŁODE GŁOWY. Otwarcie o zdrowiu psychicznym” odpowiada na realną potrzebę – niemal milion młodych osób w Polsce może doświadczać kryzysów psychicznych. Daje im przestrzeń do wyrażania swoich emocji, edukuje i dostarcza narzędzi niezbędnych do radzenia z trudnościami. Tylko w tym roku bezpłatne działania Fundacji UNAWEZA obejmują swoim zasięgiem ponad 1,2 miliona uczniów w 4 tysiącach szkół w całym kraju.
W centrum tegorocznych działań znalazła się Pierwsza Pomoc dla Zdrowia Psychicznego – to uznany na świecie, rekomendowany przez Światową Organizację Zdrowia sposób postępowania w sytuacjach kryzysu emocjonalnego.
– Jeśli można edukować się w zakresie pierwszej pomocy ofiarom wypadków, można też wdrażać do naszego codziennego życia i programów edukacyjnych Pierwszą Pomoc dla Zdrowia Psychicznego. Popatrz, Posłuchaj, Połącz – to trzy proste kroki, które mogą uratować życie. Ty też możesz pomóc – mówi Martyna Wojciechowska, założycielka Fundacji UNAWEZA.
W poniedziałek, 7 kwietnia w Światowy Dzień Zdrowia, twórcy internetowi publikują grafikę na swoich profilach na Instagramie, informującą o 3 krokach (Popatrz, Posłuchaj, Połącz), odsyłając do strony internetowej akcji, gdzie znajdują się treści wyjaśniające zasady udzielania Pierwszej Pomocy dla Zdrowia Psychicznego. W akcję zaangażowali się twórcy reprezentujący różnorodne środowiska i grupy wiekowe – od autorów treści o zdrowiu, przez kuchnię, lifestyle i podróże, aż po dziennikarzy, aktorów i artystów. Wśród nich m.in. Agnieszka Woźniak-Starak, Lara Gessler, Qczaj, Przemek Kucyk, Kamil Szymczak, Bogna Sworowska czy Red Lipstick Monster.
To nie koniec wspólnych działań. Chętni twórcy otrzymują również zaproszenia na warsztaty z Joanną Flis – psycholożką i ekspertką projektu „MŁODE GŁOWY”. Spotkania będą poświęcone bezpiecznej komunikacji o zdrowiu psychicznym. Będzie to również przestrzeń do zadawania pytań i dzielenia się doświadczeniami.
– Uważam, że największym przywilejem w życiu jest mieć wpływ. Słowo „influencer/influencerka” w dokładnym rozumieniu dokładnie to oznacza. Dla mnie wiąże się to z ogromną odpowiedzialnością. Za to, co mówimy, ale także za osoby, które nas obserwują – dodaje Martyna Wojciechowska. – Wpływ, jaki na młodych odbiorców mają popularni twórcy internetowi, jest nie do przecenienia. Dlatego chcemy dać im konkretne narzędzia, które ułatwią prowadzenie odpowiedzialnej działalności w sieci, szczególnie w tak wrażliwym obszarze, jakim jest zdrowie psychiczne.
Nieprzypadkowo współtwórcą kampanii jest agencja DDOB – pierwsza w Polsce firma łącząca kompetencje influencer marketingu z własną społecznością online. Od ponad dekady tworzy kampanie, które nie tylko realizują cele marek, ale również odpowiadają na potrzeby społeczności internetowych.
– Agencje, podobnie jak influencerzy, współtworzą dzisiejszy świat social mediów. Od początku naszej działalności w DDOB czujemy odpowiedzialność za to, co razem
z twórcami wnosimy do sieci. Każda współpraca z marką to dla nas nie tylko realizacja celów marketingowych, ale też świadome i odpowiedzialne podejście do tworzenia treści, których odbiorcą jest każdy z nas. Dziś użytkownicy oczekują autentyczności – treści, które są prawdziwe, angażujące i rezonują z ich codziennością. Skoro mamy wpływ, chcemy, żeby był on mądry i wspierający. Dlatego od wielu lat naszą misją i intencją jest budowanie razem z twórcami świata online, który inspiruje, edukuje i rozwija wrażliwość – dodaje Marta Ślendak, Managing Director w agencji DDOB.
Martyna Wojciechowska dodaje, że celem akcji jest chęć rozpoczęcia rozmowy na temat zdrowia psychicznego z twórcami internetowymi. – Wierzymy, że oni też potrzebują wsparcia. Już widzimy, jak duże jest zainteresowanie tematem, dlatego planujemy też kolejne edycje warsztatów, otwarte dla wszystkich chętnych. Czas o zdrowiu psychicznym zacząć mówić otwarcie i odpowiedzialnie. Cieszę się, że zainteresowanie naszą akcją wyraziło już kilkuset twórców internetowych – dodaje.
– Dla wielu młodych ludzi social media to nie tylko przestrzeń do wyrażenia siebie, ale też miejsce pełne presji, ocen i samotności. Jako pierwsza agencja w Polsce, która zbudowała także własną społeczność odbiorców online, jeszcze lepiej rozumiemy te wyzwania – i tym bardziej cieszy nas, że tylu twórców włączyło się w ten projekt pro bono i z przekonaniem do jego idei – komentuje Amadeusz Marciniak, Head of Media w DDOB.
Więcej informacji o Pierwszej Pomocy dla Zdrowia Psychicznego znajduje się na stronie akcji.
Więcej newsów z branży TUTAJ.