Uczestnicy Students Open House reprezentowali w sumie cztery placówki: Zakład Technologii Poligraficznych Instytutu Mechaniki i Poligrafii Politechniki Warszawskiej, Zespół Szkół Poligraficzno-Mechanicznych im. Armii Krajowej w Katowicach, Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Pionkach, Zespół Szkół im. Prezydenta Ignacego Mościckiego w Zielonce oraz Technikum nr 11im. Piotra Wysockiego w Warszawie.
– Spotkania dla młodych adeptów sztuki poligraficznej są dla nas zawsze szczególne – mówi Lena Chmielewska-Bontron, European Marketing Manager Mark Andy, która witała gości przybyłych do Centrum Technologicznego. – Tym bardziej cieszymy się, że jego tegoroczna edycja przerosła nasze najśmielsze przewidywania. Odnotowaliśmy rekordową frekwencję – w ciągu jednego dnia Students Open House odwiedziło nas ponad 170 studentów i uczniów. To niemal o połowę więcej niż gościliśmy przed rokiem, podczas dwóch tego typu wydarzeń. Świadczy to z jednej strony o atrakcyjności branży, w jakiej działamy – mam na myśli etykiety i opakowania – z drugiej – o rosnącej świadomości po stronie kierujących placówkami edukacyjnymi, że poza oferowaną na uczelniach czy w szkołach średnich teorią niezbędna jest praktyka. Choćby w postaci obcowania z najnowszymi maszynami drukującymi i innymi rozwiązaniami technologicznymi niezbędnymi we współczesnym przedsiębiorstwie poligraficznym.
Firma Mark Andy przygotowała z myślą o Students Open House pokazy „na żywo” z udziałem dwóch maszyn drukujących, zainstalowanych w jej warszawskim Centrum Technologicznym. Prezentacje prowadził Łukasz Chruśliński – Sales Manager Mark Andy, zaznajamiając uczestników spotkania ze specyfiką każdego z urządzeń. Zaprezentowane zostały: Digital Series HD HighSpeed 1200 – promowana przez firmę jako najszybsza na świecie hybrydowa maszyna inkjet UV dedykowana produkcji etykietowej; oraz dwa model fleksograficzny – ProSeries. W prezentacjach ostatniej maszyny zastosowane zostały płyty fleksograficzne firmy DuPont, będącej partnerem spotkania.
Łukasz Chruśliński przedstawił budowę każdego z urządzeń, wskazując też na rynki docelowe i wynikające z tego zróżnicowanie oferty Mark Andy. Nawiązał tym samym do swojej prezentacji otwierającej Students Open House, poświęcanej obecnym trendom na rynku etykiet: – Nasze całe współczesne życie, również biznesowe, jest stymulowane przez nieustanne zmiany. Jesteśmy atakowani wieloma bodźcami i czynnikami, z których na wiele nie mamy wpływu. To w naturalny sposób wpływa na nasze zachowania jako konsumentów i odbiorców treści widocznych na etykietach czy opakowaniach. Koniec końców zmiany technologiczne dotykają ich producentów, a więc drukarnie. Stąd zwiększająca się popularność etykiet linerless, stymulowana stale rosnącym popytem na żywność typu „food-to-go”, czy tagów RFID, które w coraz większej liczbie sklepów z różnych branż stają się codziennością. Jako producent maszyn wąskowstęgowych i rozwiązań komplementarnych musimy być na te zmiany i wyzwania gotowi. Stąd nowe modele w naszej ofercie, dostosowane do dynamiki rynku – powiedział Chruśliński.
Jak wskazuje Lena Chmielewska-Bontron, zainteresowanie każdą z prezentowanych maszyn było bardzo duże: – Przez kilka godzin nasi specjaliści do spraw sprzedaży, specjaliści druku i serwisu byli do dyspozycji gości i trzeba przyznać, że wiele młodych osób uczestniczących w spotkaniu doskonale wykorzystało ten czas na pytania i dyskusje. Dużym zainteresowaniem cieszyły się próbki różnych wzorów etykiet, wykonanych na naszych maszynach. „Na żywo” na maszynie Digital Series HD HighSpeed 1200 drukowane były etykiety zawierające zdjęcia wykonane podczas spotkania. To najlepiej zobrazowało możliwości współczesnej technologii, gdy wielu zleceniodawców oczekuje realizacji prac „na wczoraj”. Nasze maszyny hybrydowe im to umożliwiają.
– Bardzo dziękujemy wszystkim studentom i uczniom, a także przedstawicielom kadry pedagogicznej za ich obecność. Frekwencja, zainteresowanie, zaangażowanie w tym roku były na naprawdę wysokim poziomie. To napawa nas dumą, ale i daje nadzieję na dalszy rozwój naszej branży. Kształcenie kadr jest tu kluczowe i cieszymy się, że możemy mieć w tym swój bardzo konkretny udział. Już dziś zapraszamy uczelnie i szkoły kształcące studentów i uczniów o profilu poligraficznym na kolejną edycję Students Open House, jaka odbędzie się w następnym roku. Do zobaczenia – podsumowuje Przemysław Polkowski, Country Manager Mark Andy Poland.
Film z wydarzenia można znaleźć na profilu Mark Andy na portalu LinkedIn.
Więcej newsów z branży TUTAJ.