Z okazji zbliżającego się Światowego Dnia Oceanów (8 czerwca), Novotel świętuje pierwszą rocznicę trzyletniego partnerstwa z organizacją WWF (World Wide Fund for Nature). W ramach zaangażowania w ochronę oceanów marka ogłasza dwie nowe inicjatywy kulinarne: globalne wdrożenie Zasad Zrównoważonej Konsumpcji Ryb i Owoców Morza we współpracy z WWF Francja oraz uruchomienie programu „Plant-Forward”, promującego dania roślinne w 600 hotelach na całym świecie.
W hotelach Novotel podejmujemy konkretne działania na rzecz ochrony oceanów, a partnerstwo z WWF jest dla nas kluczowym elementem tej misji – mówi Jean-Yves Minet, Novotel Global Brand President. – Dzięki wsparciu i wiedzy ekspertów możemy wdrażać realne zmiany w hotelach i inspirować całą branżę. Zrównoważone podejście do zakupów oraz program Plant-Forward pomagą nam krok po kroku poprzez dobre wybory wpływać na przyszłość planety.
ZRÓWNOWAŻONA I ZDROWSZA KUCHNIA
Zasady Zrównoważonej Konsumpcji Ryb i Owoców Morza, opracowane we współpracy z WWF Francja, obowiązują już we wszystkich hotelach Novotel. Wśród najważniejszych punktów znalazły się:
- zakaz używania 350 zagrożonych gatunków ryb i owoców morza
- serwowanie wyłącznie dziko złowionych ryb z certyfikatem MSC lub z lokalnych, odpowiedzialnych źródeł – pełne wdrożenie do 2027 roku
- wykorzystywanie produktów z ekologicznymi certyfikatami lub ASC w przypadku łososi i krewetek.
Dodatkowo marka uruchomiła obowiązkowe szkolenia z zasad zrównoważonego pozyskiwania dla zespołów kuchni, zakupów i F&B.
Novotel wdraża również globalny program Plant-Forward, który zakłada, że do 2026 roku co najmniej 25% menu we wszystkich hotelach będą stanowić dania roślinne. Obecnie ten warunek spełnia już 39% hoteli. Inicjatywa powstała we współpracy z renomowanym instytutem kulinarnym i ma na celu uczynienie roślinnego jedzenia smacznym, atrakcyjnym i brardziej dostępnym.
Przykładowe roślinne dania serwowane w hotelach Novotel:
- Rigatoni z konfitowanymi pomidorami i stracciatellą – Novotel Melbourne Airport
- Tofu z czarnym limonkowym bulionem – Bokan, Novotel London Canary Wharf
- Burger Quinoa Lover – Novotel Strasbourg Centre Halles
- Zameen Ke Kebab z burakiem i masalą – Novotel Dubai Al Barsha
EDUKACJA I ZAANGAŻOWANIE NAJMŁODSZYCH
Hotele Novotel średnio goszczą ponad 2 miliony rodzin. Z tego względu marka wprowadza dwie edukacyjne gry dla dzieci stworzone wspólnie z WWF Francja:
- „Guardians of the Mediterranean” – gra karciana i cyfrowa, inspirowana łodzią WWF Blue Panda, promująca ochronę mórz;
- „Sea Turtle” – quiz o zagrożeniach, jakie napotykają żółwie morskie podczas migracji.
Jak dodaje Jean-Yves Minet: edukacja dzieci poprzez zabawę to najlepszy sposób na budowanie świadomości i zaangażowania przyszłych pokoleń.
ROK POSTĘPÓW – NAJWAŻNIEJSZE DZIAŁANIA NOVOTEL
W ciągu roku współpracy z WWF, Novotel może pochwalić się sukcesami, które osiągnął w czterech kluczowych kategoriach:
- OGRANICZENIE WPŁYWU NA ŚRODOWISKO
- Eliminacja wykorzystania jednorazowych elementów z plastiku w obsłudze gości.
- Wprowadzenie wielorazowych dozowników w hotelach.
- Minimalizowanie marnowania żywności dzięki innowacyjnym rozwiązaniom i technologiom oraz edukacji i zaangażowaniu gości.
- Przeprowadzenie pilotażowych testów filtrów mikroplastiku w dwóch hotelach we Francji by wesprzeć hotelowe pralnie.
- ZRÓWNOWAŻONA OFERTA KULINARNA
- Projekt poprawy łowisk (FIP) wspierany przez WWF w Indiach, który wystartował w pierwszym kwartale tego roku.
- Współpraca z Seafood Souq – pilotaż w 18 hotelach na Bliskim Wschodzie w celu zapewnienia wymaganych standardów pozyskiwania dostawców owoców morza.
- Projekt usprawnienia i skrócenia łańcucha dostaw w Europie z pięcioma kluczowymi dostawcami.
- EDUKACJA I ŚWIADOMOŚĆ
- Szkolenie Ocean Awareness dla wszystkich zespołów w 600 hotelach (we współpracy z AXA Climate), poszerzając ich wiedzę oraz inspirując i angażując do działania.
- Szkolenie WWF nt. zrównoważonej konsumpcji ryb i najlepszych praktyk w zakresie owoców morza dla wszystkich szefów kuchni, F&B i zespołów zakupowych.
- Wydarzenia edukacyjne i gry w hotelach w celu edukacji gości i społeczności lokalnych.
- BADANIA I WSPARCIE DLA PROJEKTÓW WWF
- Ochrona łąk posidonii – rośliny, która pochłania więcej CO₂ niż lasy tropikalne, obejmująca 9 miast przybrzeżnych i 8 pól cumowniczych; 73 konwersje boi zakończone w 2024 r. i 41 planowanych w 2025 r.
- Usuwanie porzuconych sieci („ghost gear”) z dna Morza Śródziemnego, które są zagrożeniem dla ekosystemu morskiego – ponad 1000 hektarów zbadanych w Bonifacio; pilotażowe wydobycie za pomocą robotów podwodnych zaplanowane na lata 2025-2026; planowane są nowe misje poszukiwawcze w Calanques i Ajaccio.
- Wsparcie łodzi WWF Blue Panda, działającej m.in. we Francji, Grecji i Chorwacji, która prowadzi misje w celu opracowania naukowych rozwiązań i zaleceń dotyczących ochrony śródziemnomorskiego życia morskiego. Kampania 2024 zakończyła się we Francji, Grecji, Turcji, Włoszech i Chorwacji, a wizyty edukacyjne dotarły do ponad 550 dzieci we Francji.
- Monitorowanie żółwi morskich zagrożonych odłowem, nielegalnym handlem, połowami komercyjnymi i utratą plaż lęgowych – ponad 12 600 osobników śledzonych na całym świecie.
- Ochrona żółwi morskich w Gujanie i Ameryce Południowej – działania społeczne i edukacyjne, projekty terenowe, w tym szkolenia ekoprzewodników, nauka obywatelska i działania na lata 2025-2026.
– Ocean jest największym źródłem równowagi naszej planety, „płucami świata” – podkreśla Jean-Yves Minet. – Reguluje klimat, wspiera źródła utrzymania i chroni ekosystemy. Ale ta równowaga jest zagrożona. Aby zapewnić zrównoważoną przyszłość, musimy zminimalizować negatywny wpływ na oceany i morza oraz promować i wdrażać odpowiedzialne praktyki. Ochrona oceanów to nie tylko ochrona środowiska, to także troska o nasze zdrowie i przyszłość kolejnych pokoleń.
– Ochrona oceanu to ochrona naszej wspólnej przyszłości – dodaje Ludovic Frère Escoffier, Menedżer Programu Oceanicznego WWF Francja. – W obliczu rosnących zagrożeń związanych z przełowieniem, zanieczyszczeniem i utratą różnorodności biologicznej, podmioty gospodarcze mają do odegrania kluczową rolę. Współpraca z takimi partnerami jak Novotel przyspiesza transformację całego sektora turystyki.
CO DALEJ? NOVOTEL STAWIA KOLEJNE KROKI
- Aktywny udział w Konferencji ONZ ds. Oceanów w Nicei
- Wprowadzenie szkoleń WWF nt. ryb i owoców morza (lato 2025)
- Rozszerzenie szkoleń Ocean Awareness dla zespołów hotelowych
- Rozszerzenie programu Plant-Forward i promowanie zaangażowania gości
- Kontynuowanie wsparcia dla projektów WWF
Więcej newsów z branży TUTAJ.