Logo

Marketing MIX

Pracownicy PepsiCo znów wsparli Operację Czysta Rzeka, zbierając 90 worków śmieci

Ponad 100 pracowników warszawskiego biura PepsiCo Polska wzięło udział w tegorocznej edycji Operacji Czysta Rzeka – największej społecznej inicjatywie sprzątania rzek i terenów zielonych w kraju. Jako Oficjalny Sponsor akcji, firma nie tylko wsparła działania organizacyjne, lecz także aktywnie zaangażowała swój zespół. Efekt? Niemal 90 zebranych worków śmieci przy warszawskim brzegu Wisły oraz realny wkład w ochronę zasobów wodnych – wszystko w ramach strategii zrównoważonego rozwoju pep+, która łączy cele środowiskowe z działaniami lokalnymi.

23 maja odbyła się siódma edycja Operacji Czysta Rzeka. Firma PepsiCo już po raz piąty zaangażowała się w inicjatywę, w tym roku w roli Oficjalnego Sponsora. Pracownicy biura głównego uprzątnęli rejony po praskiej stronie Wisły, gdzie znajduje się warszawska biuro firmy. Część zespołu przeprawiła się promami na drugi brzeg rzeki, by posprzątać także jej lewobrzeżny odcinek. Równolegle do warszawskiego sztabu działania prowadzi również 10 lokalnych grup w innych miejscowościach, w których działają zakłady produkcyjne firmy. Akcje sprzątania w tych lokalizacjach zaplanowane są na kolejne tygodnie.

Wolontariuszy w Warszawie wsparła sieć Da Grasso, partner biznesowy PepsiCo, który zaoferował lunch po zakończonej akcji. Od pierwszego udziału w akcji w 2021 roku, w której wzięło udział 40 pracowników PepsiCo, skala zaangażowania wzrosła kilkukrotnie. Inicjatywa na stałe wpisała się w kulturę firmową, stając się najpopularniejszą formą wolontariatu wśród pracowników firmy.

pepsi

– Zaangażowanie naszych pracowników w Operację Czysta Rzeka pokazuje, że wartości zrównoważonego rozwoju mają odzwierciedlenie nie tylko w naszej strategii, ale również w podejmowanych działaniach. To nie tylko sprzątanie, to budowanie wspólnoty, odpowiedzialności i dumy z tego, że razem możemy zrobić coś dla środowiska. Czysta Rzeka stała się symbolem naszego podejścia do odpowiedzialności – za otoczenie i za siebie nawzajem – komentuje liderka projektu Aleksandra Wierzba, corporate affairs representative w PepsiCo.

Udział w inicjatywach takich, jak Operacja Czysta Rzeka wpisuje się w strategię pep+ (PepsiCo Positive) – długofalowy plan transformacji firmy w kierunku odpowiedzialności społecznej i środowiskowej. Strategia obejmuje działania w obszarze odpowiedzialnego rolnictwa, neutralności emisyjnej i promowania zrównoważonych wyborów konsumenckich.

– PepsiCo od lat konsekwentnie realizuje cele w obszarze zrównoważonego rozwoju. Strategia pep+ to nasza wizja odpowiedzialnego biznesu, która łączy troskę o planetę, ludzi i społeczności, w których działamy. To nie tylko plan działania, ale fundament, na którym budujemy przyszłość firmy i świata, w którym chcemy żyć – dodaje Julian Krzyżanowski, corporate affairs manager w PepsiCo.

Operacja Czysta Rzeka, organizowana od 2019 roku przez Fundację Czysta Rzeka, to największa w Polsce inicjatywa społeczna sprzątania rzek i terenów zielonych. W każdej edycji tysiące wolontariuszy w całym kraju zbierają śmieci z dolin rzek, lasów, miejskich terenów zielonych i miejsc wypoczynkowych. W Warszawie, dzięki pięciu edycjom z udziałem PepsiCo, udało się zebrać dziesiątki ton odpadów – od plastikowych opakowań po hulajnogi, boje rybackie, sprzęt AGD i opony.


Więcej newsów z branży TUTAJ.