Logo

Marketing MIX

Tchibo i Empik Go łączą siły – rusza wspólna kampania marek

Od dziś w sklepach Tchibo oraz w aplikacji Empik Go startuje wspólna, unikatowa kampania dwóch marek. Na klientów czekają kody, z którymi mogą sprawdzić aplikację Empik Go, a także wspólnie stworzoną przez obie marki playlistę książkową, wyjątkowe oferty kawowe, oraz intrygujące spoty audio z głosem Andrzeja Ferenca i inne wzajemne benefity – wszystko po to, by połączyć przyjemność czytania z aromatem świeżo parzonej kawy.

Wspólna inicjatywa marek Tchibo i Empik Go, która potrwa do 7 lipca, oparta jest na naturalnym połączeniu dwóch codziennych rytuałów – czytania książek i picia kawy. Tchibo przygotowało specjalną półkę z ponad 40 audiobookami i e-bookami wybranymi z katalogu Empik Go. Wśród nich znalazły się tytuły inspirowane kawą – „Zanim wystygnie kawa” Toshikazu Kawaguchiego czy „Obiecaj, że będziesz pić kawę o poranku” Nataszy Sochy. Na liście znaleźć można także bestsellery i klasyki idealne na chwilę relaksu z filiżanką espresso, jak „Czuła przewodniczka” Natalii de Barbaro czy „Małe kobietki” Louisy May Alcott.

Kawa i ulubione tytuły zawsze pod ręką

– Kawa i książka nie od dziś stanowią duet idealny. Obserwujemy naszych klientów i zauważyliśmy, że lubią spędzać czas w naszych przestrzeniach kawiarnianych również z dobrą lekturą w ręku. Dlatego postanowiliśmy wyjść im naprzeciw i połączyliśmy siły z Empik Go. Celem tej współpracy jest m.in. dotarcie do nowych grup konsumentów, wierzymy bowiem, że wielbiciele książek dobrze poczują się u nas, w Tchibo, zaś kawosze w ofercie Empik Go znajdą pozycję odpowiednią do swojego ulubionego napoju – podkreśla Olga Tobiasz, Senior Marketing Manager w Tchibo.

Siłę wzajemnej współpracy podkreśla także Empik Go, który w swojej ofercie posiada zarówno książki w wersji elektronicznej, jak i popularne audiobooki. – Kawa i książki mają wspólny mianownik – obie towarzyszą nam na co dzień i przynoszą chwilę wytchnienia. Co więcej, podobnie jak w kawiarnianym menu, w naszej wirtualnej bibliotece znajduje się mnóstwo pozycji do wyboru. Na czytelników czeka ponad 220 tysięcy tytułów, więc każdy z pewnością znajdzie coś dla siebie. Dlatego partnerstwo z Tchibo było dla nas naturalnym kierunkiem. Wierzymy, że wzajemne świadczenia pozwolą nam konsekwentnie popularyzować czytelnictwo w Polsce – dodaje Marta Zwolińska, Starszy Specjalista ds. Growth Marketingu w Empik Go.

Dostęp do najlepszych audiobooków i kawy w obniżonych cenach

W ramach współpracy marki przygotowały wyjątkowe oferty promocyjne. Klienci Tchibo otrzymają specjalne kody rabatowe do Empik Go, umożliwiające korzystanie z aplikacji do 30 dni bez ponoszenia opłat. Z kolei użytkownicy Empik Go mogą skorzystać z 25% rabatu na napoje w kawiarniach Tchibo (z wyłączeniem produktów butelkowanych).

Jednym z elementów kampanii są specjalne przygotowane spoty audio z dobrze znanym konsumentom głosem aktora Andrzeja Ferenca. Można je usłyszeć w sklepach regularnych i outletach Tchibo w całej Polsce. Ich scenariusze, inspirowane światem kawy Tchibo, to prawdziwie wciągające historie. Pierwszy z nich to krótkie love story osadzone w przestrzeni lokalu Tchibo, drugi – opowieść kryminalna z subtelnie wplecionymi elementami brandingu – niczym w najlepszej lekturze.

Wspólne działania komunikacyjne obejmują media społecznościowe, newslettery, powiadomienia push oraz obecność Tchibo na stronie głównej aplikacji Empik Go. W kampanię Tchibo angażuje także swoich pracowników – udostępnia im promocyjne kody i materiały wspierające aktywną dystrybucję kuponów w sklepach.


Więcej newsów z branży TUTAJ.