Potencjalna transakcja podlega procesom informacyjnym i konsultacyjnym odpowiednich organów przedstawicielskich pracowników, a także zwyczajowym warunkom finalizacji, w tym zatwierdzeniom regulacyjnym.
Firma SOLO, założona przez Alaina Milgroma w 1991 r. z siedzibą w Paryżu, w ciągu ostatnich kilku lat osiągnęła pozycję nr 2 (po notowanej na giełdzie New Wave; kolor czerwony) na europejskim rynku produktów personalizowanych. Kluczowym czynnikiem było przejęcie w 2022 r. holenderskiego dostawcy kompleksowych usług midocean, co zaowocowało pierwszym prawdziwym kompleksowym rozwiązaniem w zakresie towarów twardych i tekstyliów na globalnym rynku produktów personalizowanych.
Przejęcie to przyczyniło się do przyspieszonego wzrostu przychodów, potwierdzając postępującą konsolidację na wciąż bardzo rozdrobnionym rynku europejskim i przyciągając uwagę funduszy private equity. Dzięki pozyskaniu Platinum Equity jako sponsora, finansowanie ambitnego planu rozwoju firmy zostało zabezpieczone.
– Solo ma na celu kształtowanie przyszłości personalizacji. Takiej, która jest nie tylko wysoce wydajna, ale także zrównoważona i zaprojektowana tak, aby sprostać dzisiejszym wyzwaniom i przewidywać potrzeby jutra. Wymaga to ciągłych inwestycji w usługi, automatyzację i innowacje, które są teraz możliwe dzięki finansowemu sponsoringowi Platinum Equity – wyjaśnia Audélia Krief, dyrektor generalny Grupy i moralny architekt współpracy między Solo i midocean.
– Rynek spersonalizowanych produktów szybko się rozwija, a korporacje i MŚP szukają inspiracji i wydajności, a tym samym lepszego stosunku jakości do ceny. Uważamy, że Platinum Equity doskonale nadaje się do finansowego wspierania programu firmy, aby zaspokoić tę potrzebę poprzez ciągłe innowacje i automatyzację procesów – dodaje Stephen Gibson, prezes Solo i były prezes midocean.
Swój komentarz wyraził także Co-President Platinum Equity Louis Samson. – Silne fundamenty Solo i dziedzictwo przedsiębiorczości sprawiają, że firma doskonale pasuje do naszego praktycznego podejścia do tworzenia wartości. Mamy duże zaufanie do zespołu kierowniczego firmy i jej fundamentów. Wierzymy, że nasze zasoby w zakresie fuzji i przejęć oraz możliwości operacyjne mogą pomóc firmie przyspieszyć rozwój i wspierać nowe innowacyjne rozwiązania dla coraz bardziej złożonego rynku produktów spersonalizowanych – mówi Louis Samson.
– Zintegrowany model Solo, łączący skalę dystrybucji i znakowanie na żądanie, zapewnia firmie Solo i jej klientom B2B istotne korzyści w zakresie kosztów, produktów, dostępności zapasów i szybkości – dodał Malik Vorderwuelbecke, dyrektor zarządzający Platinum Equity. – Na bardzo rozdrobnionym rynku te mocne strony pozycjonują firmę jako atrakcyjną platformę do organicznego wzrostu i strategicznych przejęć. Będziemy dążyć do ekspansji geograficznej i wejścia w nowe kategorie produktowe.
Solo dostarcza półfabrykaty i produkty do personalizacji, oferując kreatywne, funkcjonalne i zrównoważone rozwiązania. Dzięki połączeniu Grupy SOLO i midocean w 2022 roku, łącząc odpowiednio 33 i 60 lat doświadczenia, firma zapewnia kompleksową gamę produktów, tekstyliów i ich personalizacji, pomagając markom wyróżnić się w konkurencyjnym środowisku. Dzięki swojej wiedzy i odpowiedzialnemu podejściu Solo buduje uczciwe partnerstwa w całym łańcuchu wartości, zapewniając rozwiązania, które uwzględniają wyzwania środowiskowe i spełniają oczekiwania klientów. Z ponad 1600 pracownikami w Europie i Azji oraz siecią w ponad 60 krajach, Solo wspiera swoich klientów zarówno globalnie, jak i lokalnie.
Źródło informacji: midocean