Logo

Marketing MIX

Lubella: real time marketing na szóstkę

Wygenerowane z pomocą AI i zatwierdzone przez zespół redakcyjny.

Jak jedna wypowiedź może sprawić, że działanie RTM trafi do wielu milionów odbiorców i powstanie z tego zupełnie nowy produkt? Tak właśnie stało się z marką Lubella. A wszystko zaczęło się od historycznego sukcesu Igi Świątek na Wimbledonie.

12 lipca br., Wimbledon – Iga Świątek wygrywa w finale z Amandą Anisimovą bez utraty punktu. To historyczne zwycięstwo – żadna Polka nie doszła tak daleko w tym turnieju. Podczas jednego z wywiadów w trakcie rozgrywek Świątek opowiedziała o swoim ulubionym daniu – makaronie z truskawkami i jogurtem. Dla Polaków tradycyjne letnie danie, dla obcokrajowców określane w mediach jako „bizzarre”.

 

Wyświetl ten post na Instagramie

 

Post udostępniony przez Wimbledon (@wimbledon)

Media społecznościowe podchwyciły temat bardzo szybko. Internet zalała fala przepisów i memów. Według wyliczeń analityków z Instytutu Monitorowania Mediów (IMM) w zaledwie kilka dni – między 5 a 9 lipca – temat ten dotarł do blisko 25 milionów użytkowników internetu za granicą.

lubella
Źródło: IMM

To właśnie w tym czasie Lubella opublikowała posty RTM, a następnie podjęła współpracę z Make Life Harder i Michałem Marszałem. Gdy Polka doszła do finału, MLH rzuciło makaronowej marce wyzwanie związane z utworzeniem nowego produktu w kształcie paletek. Lubella bardzo szybko opracowała wzór i szatę graficzną, dzieląc się z internautami efektami swojej pracy. Nazwę wybrano na profilu MLH. W głosowaniu wzięło udział ponad 2 mln (sic!) osób. I tak, za kilka tygodni w sklepach będziemy mogli kupić makaron Rakiettoni.

Jak na ten sukces zareagowali sami przedstawiciele marki?

– Zainteresowanie, jakie wzbudził makaron Lubella Rakiettoni, przerosło nasze oczekiwania. Ponad 2 miliony głosów oddanych przez konsumentów w zaledwie 3 dni na nazwę produktu to dla nas nie tylko dowód ogromnego zaangażowania, ale i potwierdzenie, że udało nam się stworzyć coś, co realnie łączy markę z emocjami i dumą z sukcesu polskiego sportowca.

Makaron Lubella Rakiettoni pojawi się na półkach sklepowych już w najbliższych tygodniach. Cieszymy się, że produkt ten nie tylko wzbogaci ofertę marki, ale również stanie się częścią szerszej inicjatywy – przewidującej działania wspierające młode talenty tenisowe w Polsce.

Jeśli chodzi o nasze kolejne kroki, aktualnie intensywnie pracujemy nad działaniami towarzyszącymi premierze rynkowej. Aktywacja promująca produkt będzie istotnym elementem dalszej komunikacji i rozwoju tej inicjatywy. Szczegóły ujawnimy w odpowiednim czasie – powiedział Daniel Karaś, Rzecznik Prasowy Grupy Maspex.

Wydaje się, że jest to pierwsza taka sytuacja, gdzie z działań RTM powstaje zupełnie nowy produkt. Odpowiedni czas reakcji, sprawne działanie i świadomy, zaangażowany zespół – Lubella osiągnęła ogromny sukces, który pozytywnie zopiniowała branża marketingowa.


Więcej materiałów o podobnej tematyce TUTAJ.