12 lipca br., Wimbledon – Iga Świątek wygrywa w finale z Amandą Anisimovą bez utraty punktu. To historyczne zwycięstwo – żadna Polka nie doszła tak daleko w tym turnieju. Podczas jednego z wywiadów w trakcie rozgrywek Świątek opowiedziała o swoim ulubionym daniu – makaronie z truskawkami i jogurtem. Dla Polaków tradycyjne letnie danie, dla obcokrajowców określane w mediach jako „bizzarre”.
Wyświetl ten post na Instagramie
Media społecznościowe podchwyciły temat bardzo szybko. Internet zalała fala przepisów i memów. Według wyliczeń analityków z Instytutu Monitorowania Mediów (IMM) w zaledwie kilka dni – między 5 a 9 lipca – temat ten dotarł do blisko 25 milionów użytkowników internetu za granicą.
To właśnie w tym czasie Lubella opublikowała posty RTM, a następnie podjęła współpracę z Make Life Harder i Michałem Marszałem. Gdy Polka doszła do finału, MLH rzuciło makaronowej marce wyzwanie związane z utworzeniem nowego produktu w kształcie paletek. Lubella bardzo szybko opracowała wzór i szatę graficzną, dzieląc się z internautami efektami swojej pracy. Nazwę wybrano na profilu MLH. W głosowaniu wzięło udział ponad 2 mln (sic!) osób. I tak, za kilka tygodni w sklepach będziemy mogli kupić makaron Rakiettoni.
Jak na ten sukces zareagowali sami przedstawiciele marki?
– Zainteresowanie, jakie wzbudził makaron Lubella Rakiettoni, przerosło nasze oczekiwania. Ponad 2 miliony głosów oddanych przez konsumentów w zaledwie 3 dni na nazwę produktu to dla nas nie tylko dowód ogromnego zaangażowania, ale i potwierdzenie, że udało nam się stworzyć coś, co realnie łączy markę z emocjami i dumą z sukcesu polskiego sportowca.
Makaron Lubella Rakiettoni pojawi się na półkach sklepowych już w najbliższych tygodniach. Cieszymy się, że produkt ten nie tylko wzbogaci ofertę marki, ale również stanie się częścią szerszej inicjatywy – przewidującej działania wspierające młode talenty tenisowe w Polsce.
Jeśli chodzi o nasze kolejne kroki, aktualnie intensywnie pracujemy nad działaniami towarzyszącymi premierze rynkowej. Aktywacja promująca produkt będzie istotnym elementem dalszej komunikacji i rozwoju tej inicjatywy. Szczegóły ujawnimy w odpowiednim czasie – powiedział Daniel Karaś, Rzecznik Prasowy Grupy Maspex.
Wydaje się, że jest to pierwsza taka sytuacja, gdzie z działań RTM powstaje zupełnie nowy produkt. Odpowiedni czas reakcji, sprawne działanie i świadomy, zaangażowany zespół – Lubella osiągnęła ogromny sukces, który pozytywnie zopiniowała branża marketingowa.
Więcej materiałów o podobnej tematyce TUTAJ.