tam
Bajka autorstwa Bogusia Janiszewskiego opowiada historię łasicy Łucji, która wraca do szkoły po wakacjach i zauważa, że jej najlepsza przyjaciółka zaczęła spędzać czas z kimś innym. Ta zmiana wywołuje w niej burzę uczuć – zazdrość, złość i poczucie odrzucenia. Impulsywna reakcja Łucji prowadzi do ucieczki z klasy, ale rozmowa z wychowawczynią pozwala jej zrozumieć, że za gniewem kryje się potrzeba bycia ważną i zauważoną. To ważna lekcja, która uczy dzieci, jak rozpoznawać własne uczucia i komunikować je innym.
Konflikty są naturalną częścią relacji, także dziecięcych. Marka Pepco wierzy, że dzięki właściwemu wsparciu dzieci mogą nauczyć się nazywać emocje i wyrażać potrzeby. – W Pepco od lat angażujemy się w inicjatywy, które rozwijają dziecięcą wyobraźnię, wspierają umiejętności społeczne oraz poprawiają dobrostan i bezpieczeństwo najmłodszych. Projekt „Przyjaźń, kredki i robaki” jest nam szczególnie bliski, bo uczy dzieci otwartego mówienia o emocjach, słuchania siebie nawzajem i szukania porozumienia. Takie działania mają ogromną wartość, ponieważ pomagają najmłodszym budować relacje oparte na wzajemnym zrozumieniu i szacunku. Co równie ważne, dają dzieciom, ale też ich rodzicom, narzędzia do radzenia sobie z emocjami – podkreśla Kasia Wilczewska Head of Corporate Communication Pepco.
Podczas premiery bajki dzieci mogły posłuchać fragmentów czytanych przez ambasadorkę projektu, Małgorzatę Sochę. – Na drugie imię mam radość – to najlepsza z emocji. Czytanie bajek to w naszym domu codzienny, wieczorny rytuał. Bajki mogą być wspaniałym źródłem wiedzy. Uczą wrażliwości, odczuwania i rozumienia emocji. To wspaniała misja – powiedziała Małgorzata Socha, ambasadorka projektu.
Dzieci wzięły również udział w animacji bajkoterapeutycznej, gdzie przez zabawę i rozmowę poznawały, jak nazywać swoje emocje i mówić o tym, czego potrzebują.
Fundacja Zaczytani.org od lat wykorzystuje bajkoterapię, by pomagać dzieciom w rozwijaniu odporności psychicznej i kompetencji społecznych. – Konflikt to nie porażka, ale początek rozmowy. W tej bajce pokazujemy, że z trudnej sytuacji może urodzić się coś dobrego – większa uważność, odwaga mówienia o potrzebach i nowa jakość przyjaźni – przypomina Agnieszka Machnicka, prezeska Fundacji. Bajka stworzona wspólnie z Pepco jest doskonałym przykładem, jak poprzez słowo można wspierać dziecięcy rozwój i tworzyć przestrzeń do wyrażania uczuć.
Cały pakiet materiałów edukacyjnych, w tym bajka, artykuł ekspercki oraz scenariusze do pracy z dziećmi, jest dostępny bezpłatnie na stronach Pepco oraz Fundacji Zaczytani. Klienci sieci mogą zeskanować w sklepach kody QR odsyłające do strony z publikacją i przesłuchać audiobook, który nagrali wolontariusze – pracownicy Pepco. To wartościowe narzędzia dla rodziców, nauczycieli i wychowawców, które pomagają dzieciom i dorosłym lepiej rozumieć świat emocji i budować trwałe więzi.
Więcej newsów z branży TUTAJ.