Wyzwanie to jest szczególnie widoczne w przestrzeni B2B, gdzie 84% kupujących twierdzi, że łatwe korzystanie z Internetu jest niezbędne, ale 85% jest sfrustrowanych niezgrabnymi, przestarzałymi witrynami. Luka ta podkreśla pilną potrzebę bardziej dynamicznego i responsywnego podejścia do marketingu.
Sztuczna inteligencja szybko zmienia sposób, w jaki klienci odkrywają firmy i angażują się w ich działalność. Konsumenci omijają tradycyjne kanały wyszukiwania oraz odkrywania i zwracają się do sztucznej inteligencji, aby znaleźć produkty i usługi, których potrzebują. Ale sztuczna inteligencja jest tylko tak dobra, jak dane, które ją zasilają.
Dane Salesforce pokazują, że podczas gdy 75% marketerów eksperymentuje ze sztuczną inteligencją, tylko 32% skutecznie wykorzystuje dane do tworzenia odpowiednich doświadczeń.
Rozbieżność ta tłumi kreatywność i utrudnia budowanie relacji z klientami, ponieważ statyczne komunikaty „Prosimy nie odpowiadać na tę wiadomość” stają się barierą dla znaczącego zaangażowania.
Dlatego coraz więcej firm poszukuje marketingu agentowego, aby wykorzystać autonomicznych agentów AI do pracy – personalizując i łącząc doświadczenia w każdym punkcie styku. W przeciwieństwie do tradycyjnej automatyzacji, marketerzy mogą wyznaczać tu cele strategiczne – takie jak „zwiększenie lojalności wśród zagrożonych klientów”, – a agenci AI zajmą się ich realizacją.
Firmy zaczynają już powoli spoglądać na sezon świąteczny i pewnym jest, że marki, które wykorzystują sztuczną inteligencję jako strategicznego partnera w angażowaniu klientów, wyjdą z tej rywalizacji zwycięsko.
Agentowa sztuczna inteligencja zapoczątkowuje nową erę dynamicznych, dwukierunkowych konwersacji, które są dostępne 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu i w każdym kanale.
Salesforce przewiduje, że w tegorocznym sezonie świątecznym 260 miliardów dolarów ze sprzedaży online i 1,6 biliona dolarów ze sprzedaży w sklepach stacjonarnych będzie wydane przez kupujących odkrywających produkty za pomocą rekomendacji opartych na sztucznej inteligencji. Do tego już 35% sprzedawców detalicznych będzie korzystać z agentowej sztucznej inteligencji w celu zwiększenia wydajności w miejscu pracy i produktywności pracowników.
Dzięki platformom takim jak Salesforce Marketing Cloud Next, autonomiczni agenci AI nie tylko są asystentami, ale także realnie podejmują działania. Będąc w stanie wykorzystać sygnały w czasie rzeczywistym, takie jak zachowanie i intencje klientów, mogą rekomendować dostosowane treści i oferty produktów na różnych platformach, takich jak poczta e-mail, urządzenia mobilne i strony internetowe.
Mogą również usprawnić podróż klienta poprzez dynamiczne tworzenie zindywidualizowanych doświadczeń internetowych, dostosowując układy, komunikaty i rekomendacje do unikalnego kontekstu i zachowania każdego odwiedzającego.
Dzięki odpowiedniej platformie, agenci sztucznej inteligencji mogą znacznie poprawić generowanie leadów i ogólne zarządzanie kampaniami poprzez autonomiczne dodawanie leadów do programów pielęgnacyjnych, pobieranie ich wyników i rekomendowanie odpowiednich treści. Mogą angażować potencjalnych klientów za pomocą spersonalizowanych wiadomości, ułatwiać wielokierunkowe rozmowy, a nawet automatyzować planowanie w wielu językach.
Jeśli chodzi o płatne media, agenci sztucznej inteligencji mogą zapewnić ciągły nadzór, monitorując wydajność reklam 24/7, wstrzymując reklamy o słabych wynikach i sugerując ulepszenia w kierowaniu i wydatkach w oparciu o wcześniej zdefiniowane cele biznesowe. Możliwość określenia, które segmenty odbiorców generują najwyższy zwrot z inwestycji, umożliwi marketerom precyzyjne dostosowanie kampanii w celu wywarcia większego wpływu.
Wpływ agentowej sztucznej inteligencji może wykraczać daleko poza działy marketingu. Dla firm może to przełożyć się bezpośrednio na zwiększoną wydajność, szybsze wprowadzanie kampanii na rynek i ostatecznie znaczny zwrot z inwestycji.
W Salesforce już widzimy tę transformację w działaniu. Nasz własny zespół marketingowy wykorzystuje Agentforce do obsługi ponad 100 000 rozmów z odwiedzającymi, co pozwala skrócić czas poświęcany na kwalifikację potencjalnych klientów o 40% i uzyskać ponad 70% punktów za „wysoką jakość” odpowiedzi agentów.
W miarę jak agentowa sztuczna inteligencja staje się coraz bardziej powszechna, naturalne jest kwestionowanie jej wpływu na środowisko pracy. Jednak cyfrowa siła robocza nie polega na zastępowaniu ludzi – chodzi o rozszerzenie ich możliwości i talentu. Wsparcie AI umożliwia marketerom skupienie się na strategicznej pracy o wysokiej wartości, a co za tym idzie, zwiększenie efektywności prowadzonych kampanii.
Według badań Salesforce, globalni liderzy HR przewidują 327% wzrost adopcji agentów w organizacjach do 2027 roku, oczekując średniego wzrostu produktywności pracowników o 30% i 19% redukcji kosztów pracy. W przyszłości pracownicy będą współpracować z ludźmi i agentami sztucznej inteligencji, a prawie jedna czwarta (23%) siły roboczej zostanie przesunięta do nowych, bardziej odpowiednich ról. Innowacje AI ostatecznie stworzą więcej możliwości niż wyprą.
Przyszłość marketingu jest inteligentna, autonomiczna i głęboko spersonalizowana. Wdrażając agentową sztuczną inteligencję, firmy mogą nie tylko sprostać rosnącym oczekiwaniom klientów, ale także umożliwić swoim marketerom wprowadzanie innowacji, opracowywanie strategii i nawiązywanie bliskich kontaktów z klientami w sposób wcześniej niedostępny. To nowa granica wzrostu i satysfakcji konsumentów.
Więcej newsów z branży TUTAJ.