Logo

Marketing MIX

Mobilny serwis rowerowy a marketing internetowy

Promowanie serwisu rowerowego w sieci to całkiem przyjemna sprawa – w końcu każdy lubi jeździć na rowerze i każdy od czasu do czasu potrzebuje coś w nim zreperować. Oczywiście to duże uproszczenie, ponieważ promowanie nowej marki może pójść równie mozolnie jak jazda pod górę na ciężkim przełożeniu. Jakie działania warto podjąć przy promowaniu mobilnego serwisu rowerowego w internecie?

tam

Biznes lokalny, ale widoczny w internecie

Żyjemy w dobie internetu i czy chcemy tego czy nie, nawet typowo lokalny biznes powinien mieć własną stronę www. Jak podaje seo.com, nawet 97% użytkowników szuka w internecie lokalnych firm, a w ostatnich latach liczba zapytań lokalnych z frazą „blisko mnie” wzrosła pięciokrotnie. Dlatego nawet mobilny serwis rowerowy powinien mieć ładną i responsywną stronę internetową, w której klient znajdzie najważniejsze informacje (cennik napraw). Własna witryna jest niezbędna szczególnie w sytuacji, gdy serwis oferuje dodatkowe usługi, np. wypożyczalnię rowerów lub sklep z częściami.

Bez pozycjonowania ani rusz

Skoro jest strona internetowa, to musi być i pozycjonowanie – bez tego nikt daleko nie zajedzie. Najpierw warto zadbać o optymalizację techniczną. Strona powinna ładować się szybko i bezwzględnie musi być dostosowana do urządzeń mobilnych, choć obecnie nikogo nie trzeba do tego przekonywać. Bardzo ważna jest również intuicyjna nawigacja – potencjalny klient musi poruszać się po stronie tak samo płynnie jak na swoim rowerze. Następnie warto przygotować merytoryczne treści, które mogą być poszukiwane przez amatorów dwóch kółek. Firmowy blog z poradami typu: jak zbudowany jest rower czy jak przygotować się do sezonu rowerowego, z pewnością pomoże w budowaniu widoczności w sieci oraz budowaniu autorytetu.

Budowanie zaangażowanej społeczności

Rowerzyści większość czasu spędzają w pojedynkę, ale w grupie sprawiają wrażenie, jakby znali się od zawsze. Mamy więc duży potencjał do budowania zaangażowanej społeczności w mediach społecznościowych. Warto działać na wielu polach, ponieważ rowerzyści są aktywni w różnych kanałach – na Instagramie, Facebooku, YouTube, TikToku, a nawet na zawodowym LinkedIn. W ten ostatni warto zainwestować szczególnie w sytuacji, gdy klient oferuje również usługi dla firm, np. serwis rowerowy dla pracowników czy obsługę serwisową firmowych wycieczek rowerowych.

Sposoby na budowanie społeczności w social mediach:

  • konkursy z nagrodami (do wygrania np. drobne akcesoria rowerowe);
  • filmy instruktażowe dotyczące drobnych napraw rowerowych;
  • angażujące treści o tematyce rowerowej (np. w formie quizów);
  • krótkie posty ze zdjęciami wykonanymi w trasie lub podczas naprawy rowerów.
  • zabawne krótkie filmy, które zachęcają do reakcji i udostępnień;
  • posty promujące aktywność marki (np. udział w lokalnych wydarzeniach, akcje charytatywne).

Szybko i celnie, czyli płatne reklamy

Płatne kampanie reklamowe umożliwiają wypromowanie marki i pozyskanie nowych klientów w krótkim czasie. Płatne reklamy sprawdzą się zwłaszcza w sytuacji, gdy serwis prowadzi również sklep internetowy z częściami do rowerów. Kampanie Google Ads czy Meta Ads pozwalają na precyzyjne targetowanie reklam. Można w ten sposób dotrzeć do klientów, którzy poszukują konkretnego produktu, np. tarcz hamulcowych, przerzutek czy opon szosowych. Kampanię można uruchomić również w celu wypromowania wydarzenia organizowanego przez serwis lub wprowadzenia nowej usługi w ofercie.

Wizytówka w Google – pokaż się od najlepszej strony

W płatne reklamy warto zainwestować szczególnie na początku, gdy serwis dopiero rozpoczyna działalność. Jednak równolegle warto prowadzić wizytówkę w Google Moja Firma. Gdy serwis rozkręci się na dobre i firma zacznie zdobywać klientów, opinie w wizytówce zadziałają jak najlepsza reklama. Oczywiście firma musi aktywnie pracować na dobre opinie, zapewniając wysoką jakość obsługi klienta. Warto przy okazji budować pozytywny wizerunek, dziękując za każdą opinię i poprzez merytoryczne ustosunkowanie się do ewentualnych negatywów.


Materiał promocyjny