tam
Marketer, który przyjmuje zlecenie od dystrybutora innowacyjnych produktów z branży BHP, ma powody do zadowolenia. Konkurencja jest stosunkowo niewielka, więc łatwiej wypracować i utrzymać wysoką pozycję w wyszukiwarce. Z kolei wąska grupa docelowa umożliwia precyzyjne dopasowanie przekazu marketingowego. Co więcej, klient niszowej marki zazwyczaj prezentuje pożądane zachowania konsumenckie. Podejmuje szybkie i świadome decyzje, a w swoich wyborach częściej kieruje się wysoką jakością niż niską ceną. Jednak przed marketerem stoją również niemałe wyzwania, w tym:
Firmy z niszowych branż często pozyskują klienta w tradycyjny sposób, np. na targach branżowych. Jednak nasz przykładowy dystrybutor technologii BHP nie powinien rezygnować z marketingu internetowego. Według amerykańskiej agencji marketingowej WebFX aż 97% osób sprawdza obecność firmy w internecie przed jej odwiedzeniem. Strona internetowa jest zatem niezbędna, szczególnie jeżeli dystrybutor nie chce ograniczać się wyłącznie do lokalnego rynku.
Ważne jest jednak, aby nie zostawić witryny w wyszukiwarkowej próżni. Nawet w tak wąskiej dziedzinie, jak nowoczesne technologie BHP, nie można rezygnować z pozycjonowania. Grupę docelową w tej branży stanowią m.in. właściciele magazynów, zakładów produkcyjnych i portów przeładunkowych. Trudno sobie wyobrazić, aby klient z branży przemysłowej czy logistycznej tracił czas na porównywanie wszystkich dostępnych ofert. Marketer musi podejmować nieustanny wysiłek, aby klient z grupy docelowej odnalazł stronę dystrybutora na pierwszej stronie wyników wyszukiwania i chciał na niej pozostać. Warto zwrócić szczególną uwagę na takie kwestie jak:
Każdy przedsiębiorca ma świadomość, że na terenie zakładu pracy muszą znajdować się znaki BHP (np. zielone tabliczki ze znakami ewakuacyjnymi). Jednak nie każdy wie, że dla poprawy bezpieczeństwa można zastosować rzutniki projekcyjne, które wyświetlają dowolny znak (np. STOP) na podłodze lub ścianie. Nie wszyscy właściciele magazynów czy zakładów produkcyjnych wiedzą też o istnieniu nowoczesnych systemów antykolizyjnych, które zmniejszają ryzyko wypadków z udziałem wózków widłowych. Warto zatem prowadzić blog o bezpieczeństwie, który uświadomi klientom, za pomocą jakich systemów mogą zadbać o stan BHP i dlaczego powinni wdrożyć je w swojej firmie.
Dystrybutor technologii BHP będzie promował swoją firmę w sposób bezpośredni, np. z pomocą przedstawicieli handlowych oraz przez udział w targach branżowych. Jednak do grupy docelowej można dotrzeć również kanałami marketingu online. Marketer powinien skoncentrować się na specjalistycznych forach i grupach w mediach społecznościowych (Facebook, LinkedIn). Dobre efekty może przynieść również precyzyjnie skonfigurowana kampania mailingowa. W miarę możliwości warto rozważyć prowadzenie kanału w mediach społecznościowych (Facebook, YouTube, Instagram) ze szczególnym naciskiem na publikowanie filmów prezentujących działanie produktów BHP w praktyce.
Materiał promocyjny