–
SOLIDBOX od lat produkuje ekspozytory, standy, opakowania i rozwiązania POS dla dużych marek. Klienci cenią firmę nie tylko za jakość wykonania, ale też za kreatywność, sprawność w realizacji i elastyczność. Dotąd bazował na technologii offsetowej – niezawodnej przy dużych nakładach, ale mniej elastycznej przy krótszych seriach i wymagających terminach. Klienci jednak coraz częściej oczekują indywidualizacji, krótkich czasów realizacji i możliwości szybkich modyfikacji kampanii.
– Widzieliśmy, jak zmienia się rynek. Potrzebowaliśmy rozwiązania, które pozwoli nam reagować szybciej, bez utraty jakości, do której przyzwyczailiśmy naszych klientów – powiedział Dariusz Gołba, właściciel SOLIDBOXU.
Po konsultacjach, testach i analizie potrzeb SOLIDBOX wybrał maszynę drukującą Durst P5 350 HS D4 Automat – zaawansowaną maszynę LED UV, przeznaczoną do pracy na materiałach sztywnych i elastycznych w trybie ciągłym 24/7, z wydajnością sięgającą 1000 m²/h.
– Durst to rozwiązanie klasy premium. A każda maszyna powstaje w fabryce w Brixen na konkretne zamówienie, według indywidualnych ustaleń z klientem – tłumaczył Przemysław Arabski, Business Leader Corrugated & Industrial Segment w LFP Industrial Solutions. – Wspólnie z Dariuszem Gołbą z SOLIDBOX-U dopracowaliśmy każdy szczegół: od konfiguracji, przez opcje oprogramowania, po sposób podawania materiału.
Po podpisaniu umowy rozpoczęła się produkcja maszyny we Włoszech. Gdy dotarła tirem do siedziby SOLIDBOXU, zaczął się proces instalacji – rozładunek, montaż, kalibracja i szkolenia.
– Każdy montaż nowego urządzenia to indywidualna historia – tutaj czuło się, że zespół SOLIDBOXU naprawdę chce poznać możliwości tej maszyny i wykorzystać je w 100%. Instalacja przebiegła bez problemów, a podczas szkoleń widziałem ogromne zaangażowanie. To przyjemność pracować z tak świadomym klientem – mówił Maksymilian Ślusarek, inżynier serwisu LFP.
To pierwsza maszyna cyfrowa w parku maszynowym SOLIDBOXU. Wcześniej firma realizowała produkcję głównie w technologii analogowej.
– Przechodząc na cyfrowy druk wielkoformatowy, chcieliśmy zyskać większą swobodę i uniezależnić się od zewnętrznych dostawców. Wiedzieliśmy, że jeśli to zrobić, to od razu na najwyższym poziomie – dodał Dariusz Gołba.
Zespół LFP Industrial Solutions wspierał klienta nie tylko w procesie doboru urządzenia, ale także w organizacji produkcji i szkoleniach.
– Od początku zależało nam, żeby zbudować relację partnerską, a nie tylko sprzedać maszynę. SOLIDBOX to wymagający klient, który wie, czego chce i dzięki temu wdrożenie poszło bardzo sprawnie – mówił Przemysław Arabski.
Dzięki nowej technologii firma może szybciej i precyzyjniej realizować projekty dla klientów z branży retail, FMCG czy e-commerce – niezależnie od nakładu. Firma planuje również rozszerzyć swoją działalność na rynki międzynardowe.
– Druk cyfrowy otworzył nam nowe możliwości. Możemy realizować niestandardowe zamówienia, personalizować produkcję i reagować praktycznie natychmiast. To krok, który zmienia sposób, w jaki pracujemy na co dzień – podsumował Dariusz Gołba.
Artykuł ukazał się w ostatnim numerze OOH magazine. Do wglądu online TUTAJ.