
Grupa Salling jest częścią inicjatywy od 2022 roku, a teraz zaangażowanie to zostaje rozszerzone o działalność Netto w Polsce. Tym samym firma wzmacnia swoje wieloletnie zaangażowanie w obszarze ESG, stanowiące integralną część filozofii działania właściciela marki, który od lat inwestuje w zrównoważony i odpowiedzialny rozwój w handlu.
Członkostwo w United Nations Global Compact to dla Netto Polska kolejny krok w budowaniu organizacji działającej w sposób odpowiedzialny, przejrzysty i etyczny.
– Dołączenie do UN Global Compact to dla Netto naturalny krok i potwierdzenie, że kwestie środowiskowe, społeczne i etyczne są integralną częścią naszej codziennej działalności. Jako firma chcemy nie tylko realizować ambitne cele ESG, ale też dzielić się doświadczeniem i współpracować z organizacjami, które myślą o rozwoju w sposób odpowiedzialny – mówi Anna Paszt, Chief Marketing & Sustainability Officer w Netto Polska.
Dzięki członkostwu Netto będzie mogło uczestniczyć w inicjatywach tematycznych UNGC, obejmujących m.in. klimat, różnorodność, etykę i prawa człowieka. Sieć uzyska również możliwość rozwoju projektów edukacyjnych i partnerskich wspierających transformację sektora handlu w kierunku bardziej odpowiedzialnego modelu działania.
UN Global Compact to największa na świecie inicjatywa Sekretarza Generalnego ONZ skupiająca biznes wokół idei zrównoważonego rozwoju. Zrzesza ponad 20 000 firm i organizacji z 160 krajów, które wspólnie pracują nad wdrażaniem zasad odpowiedzialnego prowadzenia działalności. Na poziomie krajowym inicjatywa działa poprzez sieci narodowe – w Polsce rolę tę pełni UN Global Compact Network Poland, które wspiera lokalne firmy i instytucje w rozwijaniu działań zgodnych z globalnymi celami ONZ.
– Cieszy nas, że do grona UN Global Compact w Polsce dołącza kolejna firma z sektora handlu. Zrównoważony rozwój w tym obszarze ma kluczowe znaczenie dla kształtowania odpowiedzialnych łańcuchów dostaw i budowania etycznej gospodarki. Handel detaliczny ma bezpośredni wpływ na decyzje konsumenckie i kierunki transformacji rynkowej, dlatego zaangażowanie takich podmiotów jak Netto jest niezwykle istotne dla upowszechniania dobrych praktyk ESG w całym łańcuchu wartości – mówi Kamil Wyszkowski, Dyrektor Wykonawczy UN Global Compact Network Poland.
Dołączenie Netto Polska do UN Global Compact Network Poland jest naturalnym rozwinięciem wieloletnich działań Grupy Salling i samej sieci w obszarze odpowiedzialnego biznesu. Kwestie środowiskowe, społeczne i etyczne od lat stanowią integralną część sposobu działania właściciela marki, który konsekwentnie inwestuje w rozwiązania ograniczające wpływ działalności na otoczenie, promuje odpowiedzialną konsumpcję i wspiera lokalne społeczności.
Strategia Aspire’28, przyjęta w ubiegłym roku jako globalny plan rozwoju Grupy Salling, porządkuje i wzmacnia ten kierunek, nadając mu nową dynamikę w ramach szerszych celów biznesowych. W jej ramach uruchomiono między fundusz Salling Seeds, wspierający projekty i startupy rozwijające zrównoważone rozwiązania w branży detalicznej.
Netto Polska konsekwentnie inwestuje w modernizację sklepów i centrów dystrybucyjnych, wdraża energooszczędne technologie i promuje odpowiedzialne postawy zakupowe. Członkostwo w Global Compact umożliwi rozwijanie tych inicjatyw we współpracy z innymi organizacjami wyznaczającymi kierunki zrównoważonego rozwoju, w oparciu o globalne standardy i najlepsze praktyki. To także przestrzeń do dalszego wzmacniania projektów wspierających realizację Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ.
Więcej newsów z branży TUTAJ.