
Serial 1670 to hit Netflixa, który ukazuje realia XVII‑wiecznej Polski z odniesieniami do współczesności. W ciągu zaledwie 5 dni pierwszy sezon obejrzało 754,6 tysiąca polskich abonentów, a po miesiącu liczba widzów wzrosła do 2,7 miliona. (Za: Wirtualne Media)
Premiera drugiego sezonu spotkała się z ogromnym odzewem w mediach społecznościowych, wywołując falę komentarzy, recenzji i memów.
Jak stwierdził Tomasz Lubiniecki, Kierownik Działu Raportów Medialnych Instytutu Monitorowania Mediów: – „1670” potwierdził swoją pozycję jednego z najważniejszych polskich seriali komediowych ostatnich lat. Skala zaangażowania w pierwszych dniach po premierze nowego sezonu jest bezprecedensowa.
Tę sytuację wykorzystało kilka marek, które z humorem przedstawiło swoje propozycje real time marketing.
Przy realizacji projektu zespół Żabki posłużył się sztuczną inteligencją. Pokazali sklep sieci w otoczeniu stylizowanym na serialowe z hasłem, którzy wykorzystują w swoich reklamach.
IKEA już nie raz udowodniła, że potrafi celnie i w idealnym czasie trafić z komunikatem do swoich odbiorców. Zespół marketingowców szwedzkiej marki postawił na językowe odniesienie do znanego z serialu hasła: „swój chłop”.
Ryanair zaś, na swoim profilu na Facebooku, udostępnił grafikę wykorzystującą wizerunek samolotu z nazwą przewoźnika, z charakterystycznymi akcesoriami z popularnej produkcji.

BLIK wydaje się nowym graczem real time marketingu w Polsce. Marka postawiła na mem z mężczyzną przypominającego szlachcica i wyrażeniem głównego bohatera, Jana Pawła Adamczewskiego.
Na koniec zestawienie świata serialowego i rzeczywistego, czyli grafika PKP przedstawiająca szlachcica z walizką na stacji Adamczycha, czyli głównego miejsca akcji „1670”.
Twórcy zapowiedzieli, że powstanie trzeci sezon „1670”, którego premiera przewidziana jest na 2026 rok. Prace na planie już trwają. W przyszłym roku możemy spodziewać się kolejnych zmagań marek w ramach najpopularniejszych kampanii RTM powiązanych z produkcją.
Więcej newsów z branży TUTAJ.