
W ostatnich latach TikTok stał się jednym z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych, nie tylko dla dużych marek, ale też dla firm z sektora MŚP. Platforma umożliwia budowanie autentycznych relacji z klientami i jest dla firm źródłem inspiracji. TikTok Ad Awards stanowi więc święto kreatywności, które pokazuje, jak odważne pomysły i natywne podejście do platformy przekładają się na realne wyniki biznesowe. Nagradzane kampanie doskonale rozumieją język TikToka i potrafią tworzyć treści, które angażują odbiorców i wykorzystują pełen potencjał platformy – od kreatywnego storytellingu po niekonwencjonalne wykorzystanie formatów reklamowych.
Jedną z marek, która świetnie wpisała się w oczekiwania społeczności na TikToku jest Konesso.pl – sklep internetowy dla miłośników kawy i herbaty, który zdobył nagrodę Greatest Performance w TikTok Ad Awards 2025. W tej kategorii nagradzane są kampanie, które przełożyły kreatywność i strategię na świetne wyniki sprzedażowe. Celem działań Konesso i agencji Traffic Trends było wygenerowanie zwrotu z inwestycji (ROAS) na poziomie minimum 1500%, koncentrując się na maksymalizacji wyników z wykorzystaniem katalogu produktów oraz Spark Ads. Dodatkowym wyzwaniem było sprawdzenie, czy organiczne treści, niekoniecznie skupione na bezpośredniej prezentacji produktu, mogą skutecznie napędzać sprzedaż zgodnie z mottem „Make TikToks, not ads”.
Strategia zakładała wykorzystanie rozwiązania Smart+, czyli narzędzia TikToka opartego na sztucznej inteligencji, które automatyzuje cały proces kampanii – od wyboru odbiorców, przez optymalizację, aż po kreacje reklamowe, aby jak najlepiej dopasować reklamy do osób najbardziej skłonnych do zakupu. Do kampanii dodano popularne wideo z kanału Konesso na TikToku, a efektywność poszczególnych formatów była na bieżąco monitorowana pod kątem generowania transakcji.
Konesso.pl w pełni wykorzystało podejście „TikTok-first”, tworząc materiały reklamowe dedykowane wyłącznie tej platformie. Skupiono się na budowaniu pozytywnego wizerunku marki, prezentacji produktów i pokazaniu firmy jako miejsca przyjaznego nie tylko ze względu na bogatą ofertę, ale również obsługę klienta i autentyczną relację z konsumentami. Ważnym elementem strategii było regularne dodawanie materiałów – od prezentacji kaw, po spontaniczne sceny z życia zespołu, które podkreślały zaangażowanie i radość pracowników.
Kampania dowiodła, że kreatywność i autentyczność są kluczem do sukcesu na TikToku. Jeden z najbardziej skutecznych spotów nie pokazywał żadnego produktu, lecz pokazywał pracowników w doskonałym nastroju po otrzymaniu pozytywnego komentarza od klienta. To właśnie takie autentyczne momenty budują zaufanie, lojalność i prawdziwą więź z odbiorcami.
Efekty kampanii Konesso.pl były imponujące i znacząco przewyższyły założone cele:
Wyniki te nie tylko potwierdzają skuteczność narzędzi Smart+ i Spark Ads, ale także świetnie obrazują potencjał TikToka. Kampania na tej platformie, bazująca na autentycznych treściach, generowała wyższe zaangażowanie i widocznie lepszą konwersję niż działania oparte na konwencjonalnych materiałach sprzedażowych.

Według badania przeprowadzonego na platformie, aż 68% właścicieli małych i średnich firm w Europie wskazuje TikToka jako kluczowe narzędzie do budowania relacji z klientami, a 62% zauważa wzrost sprzedaży po wdrożeniu strategii opartej na tej platformie. Co więcej, ponad 70% respondentów podkreśla, że autentyczność komunikacji i dynamiczne formaty wideo pozwalają na wyróżnienie się na tle konkurencji oraz inspirują do eksperymentowania z nowymi rozwiązaniami marketingowymi. (Źródło: TikTok SMB custom research 2025)
Kampania Konesso.pl idealnie wpisuje się w te trendy, pokazując, że nawet lokalna marka może zbudować silną społeczność i dynamicznie skalować sprzedaż dzięki kreatywności oraz spójnej komunikacji na TikToku.
– Kampanie Smart+ sprawiły, że wyniki sprzedaży Konesso.pl poszybowały w górę – prawie czterokrotny wzrost ROAS oraz wyraźnie większe zaangażowanie pod oryginalnymi postami dzięki wykorzystaniu Spark Ads. Spodziewałem się dobrych rezultatów, ale to, co się wydarzyło, przerosło moje najśmielsze oczekiwania. Co ciekawe, jedną z najskuteczniejszych reklam było wideo, w którym nie pokazaliśmy żadnych produktów, a jedynie pracowników Konesso w świetnych nastrojach po otrzymaniu pozytywnego komentarza (również na TikToku!). Nigdy wcześniej nie widziałem czegoś takiego w żadnym innym medium – powiedziała Paulina Szurgot, Team Leader Social Ads w Traffic Trends.
Sukces kampanii, uhonorowanej nagrodą Greatest Performance, pokazuje, że kluczem do wzrostu jest kreatywność, autentyczność oraz odwaga do eksperymentowania z nowymi formatami komunikacji. TikTok Ad Awards nie tylko wyróżnia najbardziej innowacyjne rozwiązania i kampanie stworzone w duchu TikTok-first, ale także inspiruje marketerów do podejmowania śmiałych działań i wdrażania rozwiązań, które mogą wyznaczać przyszłość branży.
Materiał promocyjny