Logo

Marketing MIX

Grupa Empik podsumowuje intensywny rozwój sieci stacjonarnej w 2018 roku

18 nowych salonów Empik, 10 sklepów po gruntownym remoncie, 18 premierowych księgarń Mole Mole, 9 testowych lokalizacji Papiernik by Empik – 2018 rok był dla Grupy Empik bardzo intensywny w obszarze ekspansji. To tempo rozwoju zostanie utrzymane w kolejnych latach –  Empik zapowiada zwiększenie liczby salonów do 370 do 2023 roku.

Nie tylko galerie handlowe. Empik w mniejszych miejscowościach

Na mapie Polski w 2018 roku pojawiło się w sumie 10 Empików w modelu Future Store. Zadebiutował również zupełnie nowy format dedykowany mniejszym miejscowościom (do 25 tys. mieszkańców).To sklepy o powierzchni od 120 m2 do 150 m2 – dla porównania standardowy salon ma powierzchnię minimum 200m2. Wystrój nie różni się od standardowego formatu, a w ofercie klienci znajdą wszystkie kategorie produktów charakterystycznych dla Empiku: książki, płyty, filmy, prasę, gry multimedialne, planszówki, zabawki edukacyjne, produkty papiernicze i kreatywne, a także bilety na różne wydarzenia. Czyli wszystko to, co pozwala ciekawie spędzać czas i rozwijać pasje.

Punkt odbioru paczek z Empik.com zapewni darmową dostawę, a tym samym dostęp do jeszcze szerszej oferty online. W Empik mini można również odbierać zamówienia z Empik Foto.

Empik dla pasjonatów, Mole Mole dla moli książkowych, a Papiernik by Empik…dla sąsiadów

Mole Mole, czyli księgarnie w stylu slow okazały się doskonałym formatem, który docenili klienci. Młody brand w niespełna dwa lata (od maja 2017) niemal podwoił liczbę lokalizacji i 2018 rok zamknie z 38 sklepami. Grupa planuje kolejne otwarcia księgarń pod żółtym szyldem także w przyszłym roku.

W tym roku premierę miał też pilotażowy projekt Papiernik by Empik – czyli koncept małych sklepów z artykułami papierniczymi, szkolnymi, biurowymi i kreatywnymi wzbogacony o pozycje z list bestsellerów Empiku. W papierniku klienci znajdą także gry i zabawki, co sprawia, że jest to lokalna kopalnia pomysłów na prezent – nie tylko tych na ostatnią chwilę. W ciągu 12 miesięcy otwarto 9 lokalizacji zarówno przy ulicach, jak i w mniejszych centrach handlowych m.in. w Warszawie, Legionowie, Gdańsku i Poznaniu. W 2019 roku test tego formatu będzie kontynuowany.

Grupa Empik nie zwalnia tempa

– Tempo ekspansji sieci stacjonarnej zostanie utrzymane w kolejnych latach – do 2023 roku planujemy zwiększyć liczbę salonów Empik do około 370 – mówi Ewa Szmidt-Belcarz, prezes Grupy Empik. I dodaje – Rok 2018 był dla nas bardzo udany również pod względem rozbudowy kanałów online oraz digital, z których przychody sięgają już 30%. Obok bardzo dynamicznego rozwoju Empik.com, w minionym roku postawiliśmy też na wzmocnienie modeli subskrypcyjnych oraz digitalowego ekosystemu Grupy. W ramach EmpikGO uruchomiliśmy pierwsze abonamenty, wystartował projekt Empik Bilety oraz poprzez nowo powstałą spółkę Empik Ventures zainwestowaliśmy w rozwiązanie do tzw. event discovery – aplikację Going. Wszystko po to, aby inspirować 3,8 mln uczestników programu Mój Empik do ciekawego spędzania wolnego czasu i realizowania pasji. Możemy też obiecać, że w tym roku będzie się działo jeszcze więcej.

MW