–
Dziękuję! Moje plany jak na razie skupiają się głównie na obecnym sezonie. To pochłania mnie i mój zespół w całości, ale staramy się też brać udział w różnych inicjatywach charytatywnych, jak np. Wielka Wyprawa Maluchów, gdzie zbieramy pieniądze dla dzieci poszkodowanych w wypadkach drogowych. Moim głównym celem są jak najlepsze wyniki sportowe. Jesteśmy na półmetku sezonu, mamy na koncie zwycięstwo i jedno czwarte miejsce. W Rajdzie Polski walczyliśmy o kolejny triumf, ale tutaj zabrakło nam szczęścia. Do końca sezonu jeszcze jednak cztery rajdy i zrobimy wszystko, żeby moi rywale nie mieli ze mną łatwego życia [śmiech].
Ścigam się już od ponad 20 lat. Wspomnień jest mnóstwo, oczywiście najlepiej wspominam zwycięstwa w rajdach i wygrane tytuły mistrzowskie, ale sport nie polega tylko na tym. Są też trudne momenty, w których na szczęście dostałem wsparcie od moich bliskich oraz kibiców. Dzięki temu stałem się jeszcze lepszy i silniejszy. Doceniam też takie chwile i pamiętam je tak samo dobrze, jak sukcesy, bo właśnie takie chwile mnie do nich doprowadziły.
Kocham prędkość i rywalizację. Kiedy prowadzę rajdówkę, jestem po prostu w swoim świecie. Jestem tam szczęśliwy. A kiedy wjeżdżamy na metę i mogę świętować sukces z moimi kibicami i moim zespołem… po to właśnie to robimy. Ale satysfakcję przynoszą mi też mniejsze rzeczy, ponieważ na sukces w rajdach składa się bardzo wiele czynników. Poprawienie nawet jednej małej rzeczy, w kontekście całego sezonu, może mieć ogromne znaczenie. Znajdowanie i doskonalenie takich aspektów, które często są dla innych niewidoczne, również daje mi mnóstwo satysfakcji.
Powód był prosty: otaczam się profesjonalistami, którzy nie spoczywają na laurach i chcą się dalej doskonalić. Tak jest też w tym przypadku. James Harvest to międzynarodowa marka, której wartości wpisują się w mój zespół. A tak poza tym… po prostu lubię dobrze wyglądać! [śmiech] W tych ubraniach czuję się dobrze, są wygodne i wytrzymałe, a właśnie tego potrzebuję podczas rajdów. Moje ciuchy muszą się sprawdzać w upalnej Kenii, deszczowej Japonii czy błotnistym Chile. Ubrania James Harvest Sportswear idealnie się sprawdzają i są świetnym kompanem w podróży!
Chyba najbardziej jestem znany z moich oryginalnych czapek. Nasi kibice je uwielbiają, a nawet je kolekcjonują. Cieszę się, że dzięki naszej wspólnej kolekcji moi fani mogą nosić ubrania naszego projektu. Jeśli obejrzycie zdjęcia z ostatniego ORLEN 80. Rajdu Polski to zobaczycie, ilu ludzi miało te ubrania na sobie. Gdy to widziałem, to serce mi rosło i aż chciało jechać się szybciej!
Uważam, że polskie rajdy są bardzo wymagające. Zawodnicy z zagranicy często mają problem, żeby się na nich odnaleźć i zdobyć odwagę, by jechać szybko. Cieszę się, że mamy młodych rajdowców, którzy pukają już do mistrzostw Europy, a nawet mistrzostw świata. Oni są bardzo szybcy, ale też głodni nauki i rozwoju. Mają narzędzia, o których ja 20 lat temu nie mogłem nawet marzyć, kiedy wsiadałem do mojego rajdowego malucha. Jednak to wszystko kosztuje. Dlatego, jeśli miałbym im coś radzić, to chciałbym im powiedzieć, by się po prostu nie poddawali. Przed nimi wiele trudnych momentów, ale jeśli tylko je pokonają, to poznają smak zwycięstwa i wtedy powiedzą: było warto!
Rozmawiała Katarzyna Lipska-Konieczko
Kajetan „Kajto” Kajetanowicz
Najbardziej utytułowany polski kierowca rajdowy. Cztery razy z rzędu wygrywał zmagania w mistrzostwach naszego kraju, po których ruszył na podbój Europy, zwyciężając jako pierwszy w historii trzy razy z rzędu. Tę imponującą kolekcję w 2023 roku uzupełnił o najważniejszy tytuł Rajdowego Mistrza Świata. Jako jedyny kierowca od pięciu lat niezmiennie staje na podium klasyfikacji rocznej mistrzostw świata WRC. Ośmiokrotny zwycięzca Rajdu Barbórka i dziewięciokrotny zwycięzca legendarnego Kryterium Asów na ulicy Karowej. Upór w dążeniu do celu przejawia się w jego życiowym motto: „Never give up”. Od wielu lat aktywnie zaangażowany w społeczną odpowiedzialność biznesu – wykorzystuje swoje doświadczenie oraz rozpoznawalność medialną, by zwiększać świadomość odnośnie do szeroko rozumianego bezpieczeństwa na drodze. Mistrz jest współorganizatorem i ambasadorem takich kampanii społecznych, jak m.in.: autorska „Bezpieczni za kółkiem”, a także „Wielka Wyprawa Maluchów”, „Mistrzowie w drodze” oraz „Prowadzę Jestem Trzeźwy”.
Artykuł ukazał się w ostatnim numerze OOH magazine. Do wglądu online TUTAJ.