– Od samego początku stworzyliśmy koncepcję HAPTICA® live w taki sposób, aby nie tylko oferowała platformę do nawiązywania kontaktów, konstruktywnych dyskusji, nowych znajomości i dobrego biznesu, ale także dostarczała wartości dodanej dla branży marketingu produktów promocyjnych – wyjaśnia Till Barth, kierownik projektu HAPTICA® live w firmie WA Media, organizator wydarzenia. – Chcemy pokazać i uczynić namacalnym fakt, że reklama dotykowa nie traci na znaczeniu w dzisiejszej erze cyfrowej – wręcz przeciwnie: to, za czym stoi reklama dotykowa – autentyczne doświadczenia w realnym świecie, bezpośrednie doznania zmysłowe, natychmiastowy kontakt z grupą docelową – staje się coraz cenniejsze w coraz bardziej zwirtualizowanym środowisku i przyciąga zupełnie inny rodzaj uwagi w porównaniu do mediów cyfrowych czy klasycznych. Aby podkreślić tę szczególną cechę produktów promocyjnych i merchandisingu, zdecydowaliśmy się wprowadzić hasło „Reklama NAPRAWDĘ” jako motyw przewodni tegorocznej edycji HAPTICA® live.
Program przygotowany przez Bartha i zespół WA Media podkreślał to założenie, oferując różnorodne sposoby zdobywania informacji i inspiracji na temat produktów promocyjnych oraz ich zastosowań.
105 wystawców zaprezentowało szeroką gamę produktów – od wysokiej jakości markowych artykułów po świeże pomysły młodych start-upów. Doświadczeni poszukiwacze nowości mieli okazję odkryć dostawców, których nie spotkali jeszcze na innych targach branżowych i z którymi wcześniej nie współpracowali. Fińskie designerskie produkty spotkały się z indywidualnie projektowanymi „magmoji” do dekoracji telefonów komórkowych, wielofunkcyjne butelki do picia z kolorowymi wózkami, a stylowe globusy – z dźwigami wykonanymi z klocków.
Recykling i upcykling były wiodącymi trendami na wielu stoiskach: od długopisów wykonanych z gazet lub zużytych strojów sportowych, przez otwieracze do butelek zrobione ze starych wykładzin targowych i kubki z fusów po kawie, po świeczniki ze zużytych butelek szklanych.
„Doświadczenie reklamy dotykowej” to nie tylko pokaz produktów – celem jest także zaprezentowanie ich skutecznej integracji z kampaniami marketingowymi. Z tego powodu Best Practice Show, prezentujący udane wdrożenia z całego świata, jest integralną częścią wydarzenia od pierwszej edycji HAPTICA® live w 2013 roku.
W tym roku odwiedzający mogli czerpać inspirację m.in. z programów merchandisingowych Bayer 04 Leverkusen, Rhein Fire Düsseldorf czy Seattle Kraken, a także odkryć, jak erotyczne karty do gry czy matrioszki wspierają kampanie uświadamiające na temat raka skóry i ochrony gatunków.
Nieodłącznym elementem HAPTICA® live jest również cykl wykładów, w ramach którego renomowane firmy prezentują swoje podejście do produktów promocyjnych i merchandisingu w praktyce marketingowej.
Markus Ausetz i Joachim Klein z Ministerstwa Sprawiedliwości Nadrenii Północnej-Westfalii rozpoczęli wykłady od prezentacji na temat wykorzystania mediów reklamowych w PR i marketingu personalnym – a nawet sprawili, że przez salę przeleciały skarpetki. Następnie Nicole Matthias, menedżer ds. marketingu napojów gazowanych w PepsiCo, opowiedziała o koncepcji brandingowej marki Pepsi.
Steven Baumgaertner (cyber-Wear) i Boris Schwerdt (Global Brand Concepts) zaprosili uczestników do prawdopodobnie najbardziej zmysłowego baru na świecie, jako część inicjatywy Hapticologist, mającej na celu zaprezentowanie reklamy dotykowej światu marketingu online na targach OMR w Hamburgu. Następnie Sonja Vonk z Bayer 04 Leverkusen przedstawiła mistrzowski merchandising, a Sven Scharr z agencji Suggle, specjalizującej się w marketingu HR, omówił znaczenie mody korporacyjnej dla brandingu wewnętrznego. Wykłady cieszyły się dużą frekwencją i były zarówno różnorodne, jak i inspirujące.
FACThibition była dedykowana odwiedzającym, którzy chcieli zgłębić konkretne zagadnienie. W tym roku wystawa dostarczyła fascynujących informacji na temat slow fashion, ukazując jego rosnącą rolę na rynku produktów promocyjnych.
WA Media dostarczyła dodatkowych informacji w formie broszury, dostępnej również jako e-book. W zgodzie z hasłem „Reklama NAPRAWDĘ” przedstawiono osiem argumentów przemawiających za wykorzystaniem reklamy dotykowej w marketingu, każdy zilustrowany odpowiednim produktem: na przykład krem do opalania dowodził, że produkty promocyjne są „NAPRAWDĘ skuteczne”, długopis z reliefowym nadrukiem pokazywał, jak można uczynić przekaz „NAPRAWDĘ namacalnym”, a „NAPRAWDĘ urocze” czyściki do ekranów w formie roślin z wielkimi oczami podkreślały, jak można połączyć praktyczność i urok w reklamie dotykowej.
Produkty, takie jak urocze „Evergreenies”, przyciągały tłumy zwiedzających. Wystawcy nie mogli narzekać na brak zainteresowania – w sumie HAPTICA® live ’25 odwiedziło 1 134 gości, co zapewniło intensywny ruch na stoiskach, zwłaszcza w godzinach porannych i wczesnym popołudniem. Goście chętnie oglądali prezentacje produktów, a także deklarowali konkretne zapytania i przyszłe zamówienia.
Dzięki otwartej koncepcji odwiedzających, HAPTICA® live jest skierowana do wszystkich grup zawodowych zajmujących się reklamą dotykową: od handlowców dużych firm, przez specjalistów ds. marketingu i menedżerów HR, po pracowników i kadry kierownicze agencji reklamowych, branży produktów promocyjnych oraz firm, które zajmują się znakowaniem.
– Tegoroczne wydarzenie pokazało, że nasza oferta z otwartą koncepcją odwiedzających oraz bogatym programem towarzyszącym jest dobrze przyjmowana i doceniana przez rynek. Jesteśmy NAPRAWDĘ szczęśliwi – podsumował kierownik projektu Till Barth.
Kolejna edycja HAPTICA® live odbędzie się 18 marca 2026 roku, ponownie w WCCB w Bonn.
Więcej newsów z branży TUTAJ.